• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984

Gott nytt år tjejer, hoppas 2016 blir vårt år!!!
    Har varit lite borta från familjeliv ett tag, det har varit behövligt, tänka på annat.
    Hela Januari tänkte jag detoxa och bara ta hand om mig själv, nu väntar vi på IVF och jag tror till våren borde vi vara igång om vi inte blir gravida innan.

Ha en fin kväll alla så hörs vi snart igen, kramar

• BusigaSyrran
    Zazou skrev 2015-12-30 22:02:59 följande:

Alltså. Inga fel nej. Jag har extremt långa cykler och det är vårt fel. Men inga hormonrubbningar, diagnoser eller nåt sådant. Så äl-stimulerande är rätt hjälp för mig.

Ditt fel med långa cykler?

Min är på 29-33 och äl på dag 16.

Hoppas att 2016 blir vårt år, själv fick man mensen igår och magsjuk idag och bara ligger ner i soffan och spyr.. Jippi underbar start på detta året *not*.
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-12-31 13:45:43 följande:

Gott nytt år tjejer, hoppas 2016 blir vårt år!!!
    Har varit lite borta från familjeliv ett tag, det har varit behövligt, tänka på annat.
    Hela Januari tänkte jag detoxa och bara ta hand om mig själv, nu väntar vi på IVF och jag tror till våren borde vi vara igång om vi inte blir gravida innan.

Ha en fin kväll alla så hörs vi snart igen, kramar

detsamma fina!

kramar till dig!
  • Zazou
    BusigaSyrran skrev 2015-12-31 17:06:43 följande:
    Ditt fel med långa cykler?

Min är på 29-33 och äl på dag 16.

Hoppas att 2016 blir vårt år, själv fick man mensen igår och magsjuk idag och bara ligger ner i soffan och spyr.. Jippi underbar start på detta året *not*.
    Mina cykler innan hjälp var runt 120-150 dagar långa. Nu är de 30-34 så stor skillnad.

Visar alla era prover bra?

Uff, det lät inget vidare! Krya på dig!
  • Zazou
    Zazou skrev 2016-01-01 14:28:49 följande:
    Mina cykler innan hjälp var runt 120-150 dagar långa. Nu är de 30-34 så stor skillnad.

Är på cd 21 idag förresten!
  • BusigaSyrran
    Zazou skrev 2016-01-01 14:28:49 följande:

Tack mår mycket bättre idag. Alla våra prover är gröna. Gjort spolning, koll av ägglossning, blodprov och sperma prov = inga fel.

Läkaren skulle prata med en mer kunnig läkare om hon kunde ge mig något att ev starka ägglossningen eller vad vi bör prova nu.

Har ett barn gemensamt så de ser inte att de e omöjligt att vi ej får fler. Hon hade vi bara sex tre dagar på den månaden runt äl och de gick på första försöket.

Har en cykel på 29-33 dagar och äl oftast på dag 16.

Så de tycker det är en bra mens cykel. Dock känner jag inte av när jag har äl men vi har sex hela den fertila veckan o lite till samt att jag kör med natural cykeln istället för ältester.
  • chbw

hej tjejer =) 

hur går det för er? har ni haft ett bra avslut på året? 

Här väntar jag in trolig mens om det nu var ägglossning för 2v sen. Isåfall skulle mensen kommit söndag-måndag nånstans. Har alla symtom på att mensen är på G. Ömma tuttar och mensvärk, precis som vanligt, inte lika pms-gråtig bara som jag varit senaste 2 åren. Testade i söndags o totalnegativt. Har ju känt på mig hela tiden att det inte blivit något den här gången heller, men ibland vill en inte riktigt tro på det innerst inne iallafall, så därför testade jag =) 

har mensen inte kommit på onsdag av sig självt så ska jag testa igen och sen börja med provera på torsdag, för o få igång mensen så jag kan börja med ny behandling istället för letrozol! 

kram på er =)

• Zazou

Hej på er.
    Just nu vet jag inte om jag är mest besviken på mig själv eller resultatet. Testade med ett "testa tidigt-test" idag. Det var såklart negativt. Men om det är negativt för att det inte var månad eller om det var tidigt, även för ett "tidigt test" vet jag inte. Är på dag 26 idag. Försöker intala mig själv att fortfarande finns en chans. Samtidigt vill jag inte bygga upp hoppet igen för att bara bli besviken... Igen...

• chbw
    Zazou skrev 2016-01-05 22:12:00 följande:

Hej på er.

Just nu vet jag inte om jag är mest besviken på mig själv eller resultatet. Testade med ett "testa tidigt-test" idag. Det var såklart negativt. Men om det är negativt för att det inte var månad eller om det var tidigt, även för ett "tidigt test" vet jag inte. Är på dag 26 idag. Försöker intala mig själv att fortfarande finns en chans. Samtidigt vill jag inte bygga upp hoppet igen för att bara bli besviken... Igen...

Hur många dagar efter äl är du? =)

Tycker det är skitsvårt, en har hopp o så blir en besviken, o så dras en mellan att hoppas och försöka låta bli o hoppas pga en vill inte bli besviken igen :/
  • chbw

Började blöda nu. Måste vart äl där för 16 dagar sen alltså..

Så idag ska jag ringa o boka tid för vul så jag kan se om det går o starta sprutbehandlingen i slutet av veckan..

Svar på tråden Fertilitetsutredning