• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    chbw skrev 2016-01-16 20:43:07 följande:
    Tack fina! Ja jag hoppas jag får ta ovitrellen för ägglossning senast på onsdag. Ska åka iväg hela nästa helg o sambon är hemma och jobbar :o men senast det syntes äggblåsor gick det ganska fort för dem o växa till sig =) o förra cykeln med antagligen då det inte syntes några men fick äl ca 4 dagar efter ändå! =) ih. Så taggad haha. Känns lite udda för det är på höger äggstock, nnara har det synts på vänster och alltid haft känningar på vänster :o spännande =)

Detsamma till dig! Härligt med myskvällar trots jobb!

Massor med kramar!
    Japp,jag hoppas för dig också. Bra att du är taggad, härligt att höra vännen.
    Ja idag behövdes en myskväll, är trött och sliten efter jobb, så trött nu att jag snart somnar antagligen.=)
    Kram fina .
  • Zazou
    Tess1984 skrev 2016-01-16 22:00:04 följande:

Hej tjejer...om det är någon som har instagram finns jag på resantillbebis.
    kram till er alla....

Jag skickade förfrågan, om du undrar vem det är. Försöker dock hålla mig anonym här så säger inte gärna här vad jag heter :)
  • Tess1984
    Zazou skrev 2016-01-16 22:06:35 följande:
    Jag skickade förfrågan, om du undrar vem det är. Försöker dock hålla mig anonym här så säger inte gärna här vad jag heter :)
    Absolut fina, jag förstår , kul att du ville följa. =) Kam
  • chbw
    Tess1984 skrev 2016-01-16 22:06:13 följande:

Japp,jag hoppas för dig också. Bra att du är taggad, härligt att höra vännen.

Ja idag behövdes en myskväll, är trött och sliten efter jobb, så trött nu att jag snart somnar antagligen.=)

Kram fina .

=)

Skönt med myskväll! Hoppas du får sova bra inatt!

Massor med kramar fina.
  • Kolan91

Jag är också hoppfull denna månad! Känns som man kommer närmare målet ju längre tiden går och snart börjar vi ju vår utredning :)

Då ligger du några dagar tidigare än mig.

Hur långa brukar dina cyklar vara?

Det kanske är annorlunda nu när du får stimulering.

Kram!

chbw skrev 2016-01-16 20:46:17 följande:

Ja jag är faktiskt lite mer hoppfull än jag brukar vara nu. Känns samtidigt väldigt läskigt. Så jobbigt att få upp hoppet o så blöder det bara bort... vågar inte riktigt tro att det någonsin kommer hända.

Okej =) o jag förhoppningsvis senast på torsdag nu! Ih så spännande..

Åh låter som en superhärlig helg!

Tack! Önskar dig en fortsatt fin helg nu!

Kramar

• Kolan91

Ja verkligen. Känns skönt att börja redan nu :) jag hade nog känt mig mer stressad om jag var över 30.

Hur är din status? Har du gjort utredning? Hur länge har ni försökt? Hur gammal är din partner? :)

Kram!

Zazou skrev 2016-01-16 10:34:01 följande:

Roligt att fler har/haft den gränsen. För mig blev det kört förra året då jag fyller 26 i juni. Roligt att vi är så nära i ålder!

• Zazou
    Kolan91 skrev 2016-01-17 12:33:30 följande:

Ja verkligen. Känns skönt att börja redan nu :) jag hade nog känt mig mer stressad om jag var över 30.

Hur är din status? Har du gjort utredning? Hur länge har ni försökt? Hur gammal är din partner? :)

Kram!

Ja, 30, då hade jag nog krupit ur skinnet vid det här laget. Är redan stressad nog.

Vi har gjort utredning ja. Alla värden är bra på oss båda, enda bekymret är att jag Har långa cykler (ca 90-160 dagar) vilket är "normalt" men besvärligt när man försöker bli gravid. Så äter Pergotime nu. Har mens nu så börjar snart på 4 kuren. Vi slutade med skydd för 1,5 år sedan men man kanske bara ska räkna gångerna med Pergotime som försök för vår del då jag hade 3 cykler det året. Och sambon är 26 år.

Hur är er status?
  • Kolan91

Haha, ja!

Oj, vad långa, vad jobbigt. Men skönt att ha fått hjälp med fler äl per år :) Har någon kvinnlig släkting också långa cyklar, jag menar är det ärftligt (mest nyfiken)

Försök nr 11 påbörjas om en vecka ungefär.

Men nu på onsdag ska jag tala med min Gyn om utredning för oss.

Jag är orolig för att det är fel på äggledarna då jag har haft långvarig infektion när jag var yngre. Så antingen kommer jag göra en så kallad spolning på onsdag eller få en tid till det. Så det känns riktigt bra att ta oss ett steg närmare målet. Jag har ändå förhoppningen om att lyckas denna månad :p

Har du vänner familj som vet att ni planerar barn? :)

Kram!

Zazou skrev 2016-01-17 14:33:36 följande:

Ja, 30, då hade jag nog krupit ur skinnet vid det här laget. Är redan stressad nog.

Vi har gjort utredning ja. Alla värden är bra på oss båda, enda bekymret är att jag Har långa cykler (ca 90-160 dagar) vilket är "normalt" men besvärligt när man försöker bli gravid. Så äter Pergotime nu. Har mens nu så börjar snart på 4 kuren. Vi slutade med skydd för 1,5 år sedan men man kanske bara ska räkna gångerna med Pergotime som försök för vår del då jag hade 3 cykler det året. Och sambon är 26 år.

Hur är er status?

• Jadu

Hejsan. .

Om en månad ska jag och sambon gå på första besöket med prover oså. Vi har försökt i 13 månader.. skriver väl för att kanske få lite tips och råd vad vi kan vänta oss av denna resa som snart börjar.

Läste att man ska få svaret på prover o hur man ska gå vidare inom en månad. Stämmer detta?

• chbw
    Kolan91 skrev 2016-01-17 12:30:19 följande:

Jag är också hoppfull denna månad! Känns som man kommer närmare målet ju längre tiden går och snart börjar vi ju vår utredning :)

Då ligger du några dagar tidigare än mig.

Hur långa brukar dina cyklar vara?

Det kanske är annorlunda nu när du får stimulering.

Kram!

Skönt =) ja, men det är ju så! Det var bara om någon vecka ni börjar va?

Det är olika. Innan de började strula var de ca 28-30 dagar, sen har de varit allt mellan 35-81 dagar och nu på behandling ligger det på ca 32-36 beroende på vilken dag äl kommer på. Mensne är alltid beräknad 14-15 dagar efter äl. 
    hur långa är dina?

kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning