• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Filli89
    chbw skrev 2016-02-13 18:53:35 följande:

håller tummarna att ni får flera guldägg! =) 

De hade min vikt från början, så antar det är därför. De är nog rätt bra på o se också när det kan behövas kollas upp. Just vikten tycker jag är asjobbig dels pga tidigare ätstörningar och pågrund av att min sköldkörtel gjort så jag inte kan påverka själv :/ Så känns extra surt att vi inte kan få ivf pga det, eftersom det står utanför min makt :( Går o få privat, men vi har inte riktigt de pengarna än.. 

Ja tack. Nu har jag fått tillbaka 1 embryo och tre som ska odlas vidare till blastisar så vi får se hur det går. Vad tråkigt det där med vikten hoppas det blir bättre. Det är inte lätt känns som att man bara vill äta mer när man ska försöka gå ner.
  • chbw

Vul idag igen o nu var blåsan ca 20mm! Från att ha varit 8mm i fredags! Så ska ta ovitrellen idag för att ägget ska lossa =)

• velicious01
    Kolan91 skrev 2016-02-15 09:17:06 följande:

Jag har fått göra blovprov vilket visade att jag hade försenad äl (det var därför den kom 1 vecka senare) månaden innan hade jag en cykel på 28 och nu 36!!? Jag fick min mens i helgen och grät typ hela dagen men nu är känslorna borta! :)

Läkaren ska ringa mig imorgon och berätta vad de andra testerna visade. Verkar ju ha någon hormonrubbning av något slag :( hoppas bara inte jag har problem med sköldkörteln! Mannen har lämnat spermaprov och jag ska göra spolning nästa vecka. Vi har försökt i ett år denna månad.

Hur länge har ni försökt? :)

Hej tjejen :) ja fy de är tufft när mensen kommer! <3 Har du fått dina provsvar nu o vad visade dom? Spännande med spolning håller tummarna för dig.

Här kämpar jag med mensvärk varje dag o kommer ha de såhär i en vecka till :o vill bara sluta med tabletterna nu o börja med hormonstimulering o vår resa mot plus.

Vi har försökt i 2 år i Mars.

Kram
  • velicious01
    chbw skrev 2016-02-12 20:01:00 följande:

Jag fick inga biverkningar av letrozol och ovitrelle, däremot av gonal-f blir jag väldigt känslig och gråter mycket, oavsett jag är glad eller ledsen. Ska ta ovitrelle nu också, när äggblåsan vuxit klart =) 

Skönt att du inte har sprutfobi, samma här. Varken gonal-f eller ovitrelle känns när ens ticker med =) 

De är okej nu, men jag är orolig då de aldrig legat bra stabilt utan blivit dåliga inom 3 månader. Så ska tvinga till mig ett nytt prov om några veckor för att vara säker på att de fortsätter se bra ut.. Har något mindre symtom iallafall, men en del kvar :/ 

Idag hade en liten liten blåsa vuxit till ca 8mm, så inte mycket att hurra för. Men ska fortsätta med sprutorna och sen tillbaks på tisdag för att se hur det ser ut då. 

Hur går det för er? 

I helgen jobbar jag hela nätterna o sover hela dagarna. Så inte så mycket :P dudå? 

kram

Åh så härligt att blåsan växt till sig nu :) så himla kul. Då är de bara den långa eviga längtan till testdag sen då :)

De går segt här mensen dök aldrig upp så får knapra primolut o har mensvärk från pip, ömma tuttar o ett himla humör hehe men de är de värt ju o sen börja med letrozol o ovitrelle inför insemination sen :P

Har också jobbat nätter i helgen o nu ledig ett par dagar så de är skönt. Berätta sen hur de går finis. Kram
  • chbw
    velicious01 skrev 2016-02-17 15:23:38 följande:
    Åh så härligt att blåsan växt till sig nu :) så himla kul. Då är de bara den långa eviga längtan till testdag sen då :)

De går segt här mensen dök aldrig upp så får knapra primolut o har mensvärk från pip, ömma tuttar o ett himla humör hehe men de är de värt ju o sen börja med letrozol o ovitrelle inför insemination sen :P

Har också jobbat nätter i helgen o nu ledig ett par dagar så de är skönt. Berätta sen hur de går finis. Kram
    Ja, har troligen haft ägglossning spontant faktiskt. Började få ont redan innan jag tog sprutan. Så troligen har äl varit under natten. Hoppas det vill sig nu! 

Okej! håller tummarna att det funkar för er den här gången!
    kram
  • BusigaSyrran

Jag hade äl i lördags så ni börjar den eviga väntan, i slutet av denna månaden har jag bim. Hoppas det blir ett plus istället :)

• Zazou

Tack för era svar. Jag tycker det är lite konstigt att de "släpper lös" mig med pergo på det viset.

Nu blir det remiss till spolning iaf. Så det känns som jag är på väg framåt i alla fall.

• Kolan91

Shit vad tufft, två år...

Mina provsvar visade ingen äl (vilket jag fick reda på innan då ff flyttade fram min äl så den kom ju på dag 23 istället för 14 som den brukar. Provsvaren visade även lite för högt prolaktinvärde men inte så mycket så att min Gyn trodde att det kunde vara orsaken. Jag tog det väldigt tidigt på morgonen vilket inte va bra (kunde inte gubben/min gynekolog ha kläckt ur sig det!) jag tjatade i alla fall till mig ett nytt prov som jag ska ta då jag vet att jag haft äl och kommer att köra med ältest denna månad.

På måndag ska jag spola äggledarna!! Jag är så nervös så jag spricker!!!

Jag uppdaterar dig på måndag.

Jag önskar dig en fin helg! :)

velicious01 skrev 2016-02-17 15:14:39 följande:

Hej tjejen :) ja fy de är tufft när mensen kommer! <3 Har du fått dina provsvar nu o vad visade dom? Spännande med spolning håller tummarna för dig.

Här kämpar jag med mensvärk varje dag o kommer ha de såhär i en vecka till :o vill bara sluta med tabletterna nu o börja med hormonstimulering o vår resa mot plus.

Vi har försökt i 2 år i Mars.

Kram

• Kolan91

Jag hade fin passage i båda äggledarna och är så glad över det! Som jag har bävat för detta. Det var otroligt häftigt att se tycker jag :)

Dock hade jag ingen mogen äggblåsa än vilket kan vara tecken på hormonella besvär men förra cykeln fick jag äl på dag 23 och är idag på dag 10 så det är kanske inte så konstigt. Nu inväntar vi mannens resultat och att jag får göra ett nytt blodprov.

Hur går det för er andra här inne? Någon som kommit närmare målet?

Kram!

• velicious01
    chbw skrev 2016-02-17 18:07:24 följande:

Ja, har troligen haft ägglossning spontant faktiskt. Började få ont redan innan jag tog sprutan. Så troligen har äl varit under natten. Hoppas det vill sig nu! 

Okej! håller tummarna att det funkar för er den här gången!

kram

Tack! :) Ja detta blir ju nästan som de första riktiga försöket med "högre chans" så de känns otroligt spännande o pirrigt :) har ju pco liknande äggstockar men bara högt amh som de enda symtomet..hur går de för dig, när har du testdag? Kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning