• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-07 20:03:11 följande:
    Vi testade ikväll, både jag och sambon ser ett svagt, svagt streck. Vad tror ni? Nu ska vi vänta till själva bim-dagen att testa. Kan inte fatta att det kanske äntligen gick!
    Tycker mig också att jag ser strecket! O det ska inte bli något alls om man inte har hcg, vilket bara kommer när man är gravid. Håller tummarna att det är starkare om några dagar!! :) 
    Spännande, du får uppdatera när du tagit nytt test!! =)
    kram
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-07 08:32:07 följande:
    Jag hoppas också att jag slipper alla pms, tycker det känns lite konstigt att jag inte känner något alls knappt, kanske är något positivt? Vågar nog inte hoppa högt än eftersom PMS kan bete sig olika för varje gång. Hoppas nu att din ägglossnings snart kommer igång, men du hade redan börjat få ont säger du och annorlunda flytningar? Jag tror det börjar så på mig innan ägglossning också.

Ja just ja, vart skulle ni i höst? Var det London? Jag kommer nog åka till Skottland i höst. Jag har hört att naturen är vacker där och där finns mycket historia.

Åh vad mysigt med grillmat. jag grillade igår och lyckades få ett par goda korvar på grillen, hehe. Jag och kusinen hade en mysdag tillsammans med hennes barn.

Nu ska jag jobba mitt sista pass för helgen, ledig lördag, söndag och måndag. Imorgon ska vi ha lite gäster här hemma och på söndag tror jag att jag kör till en campingplats där familjen befinner sig för lite lugn och ro. =)

Ha en trevlig ledig helg, mys nu riktigt med god grillmat. =)

Kramar i massor
    Okej! Spännande. Hoppas det håller i sig o att det blir ett plus! Håller alla tummar o väntar på uppdatering! :) 
    Ingen äl i sikte än verkar det som, fortfarande negativa stickor, men den har ju fram till ungefär 15e på sig, så får se när det blir. Apparna säger 13e eller 15 (de som har varit rätt hittills). Jo, det onda beror nog dock på att endometriosen håller på o bli värre. Ska ringa mottagningen på måndag o se om jag kanske kan lyckas få en tid o behandling nu innan vi åker till italien =) 

Ja precis, london i höst :D drömt om det i flera år, så blir nog superkul! 
    Åh så härligt! Också hört att det är vackert där :) Dit skulle man åka nån gång kanske.. :) 

jo. Inte samma som o grilla på kolgrill ute, men gott ändå! Åh, låter som en härlig dag! 

Åh kom på att jag drömde att vi fått vår bäbis inatt. O precis när jag skulle prova kläderna jag sytt så kom sambon in o väckte mig så vi skulle hinna handla.... :p typiskt att drömmar bara är drömmar änsålänge :/ Längtan slog till extra mycket inatt på jobbet, var nog därför drömmen kom.. 

Okej! Skönt =) o kul med gäster o camping! Vi slappar nog bara imorgon, o på söndag kommer nog sambons vän över på middag o skitsnack =) 

Detsamma till dig! Ha en underbar kväll och helg! 
    massor med kramar! 
  • Maalon

Blev ett test på morgonen idag, det är det nedre som är från idag, det övre är det jag la upp igår. Jag tror fasen jag anser mig vara gravid nu!! Ihhhhh!!!
  • Tess1984
    Maalon skrev 2015-08-08 08:30:37 följande:
    Blev ett test på morgonen idag, det är det nedre som är från idag, det övre är det jag la upp igår. Jag tror fasen jag anser mig vara gravid nu!! Ihhhhh!!!
    JIPPIIE, stor grattis fina, så underbart....nu finns det hopp om att vi också ska lyckad...var detta ert 15 försök? Har du använt äggläggningstest under alla era försök? Har för mig att din mens lite oregelbunden? Detta måste ju kännas helt underbart, längtar tills jag också får plus på stickan. Gjorde ni något annorlunda denna månaden? hehe, alla tips önskas... kramar i massor till er...

• Tess1984
    chbw skrev 2015-08-07 21:58:20 följande:
    Okej! Spännande. Hoppas det håller i sig o att det blir ett plus! Håller alla tummar o väntar på uppdatering! :) 
    Ingen äl i sikte än verkar det som, fortfarande negativa stickor, men den har ju fram till ungefär 15e på sig, så får se när det blir. Apparna säger 13e eller 15 (de som har varit rätt hittills). Jo, det onda beror nog dock på att endometriosen håller på o bli värre. Ska ringa mottagningen på måndag o se om jag kanske kan lyckas få en tid o behandling nu innan vi åker till italien =) 

Ja precis, london i höst :D drömt om det i flera år, så blir nog superkul! 
    Åh så härligt! Också hört att det är vackert där :) Dit skulle man åka nån gång kanske.. :) 

jo. Inte samma som o grilla på kolgrill ute, men gott ändå! Åh, låter som en härlig dag! 

Åh kom på att jag drömde att vi fått vår bäbis inatt. O precis när jag skulle prova kläderna jag sytt så kom sambon in o väckte mig så vi skulle hinna handla.... :p typiskt att drömmar bara är drömmar änsålänge :/ Längtan slog till extra mycket inatt på jobbet, var nog därför drömmen kom.. 

Okej! Skönt =) o kul med gäster o camping! Vi slappar nog bara imorgon, o på söndag kommer nog sambons vän över på middag o skitsnack =) 

Detsamma till dig! Ha en underbar kväll och helg! 
    massor med kramar! 
    Ja vi håller tummarna för plus. =)

Vad för behandling menar du? Ägglossningssprutorna? hehe sorry om jag ställer förvirrade frågor, hihi...

Jag drömde faktiskt om tvillingar idag, minns inte exakta handling men när jag vaknade var jag glad. =)
    Tänk om vi snart får plus på stickan, så underbart det skulle kännas. Tur har en av oss fått det nu i tråden, wow. =)

Nu måste jag packa inför campingen idag, längtar till skogen och bara lugn och ro men först ska vi ha lite lunchgäster, så det blir lite bebismys igen!!

Hoppas du får en trevlig grillkväll med fest och vänner, ha det så underbart så hörs vi snart igen, massa goa kramar
  • Maalon
    Tess1984 skrev 2015-08-08 08:38:35 följande:
    JIPPIIE, stor grattis fina, så underbart....nu finns det hopp om att vi också ska lyckad...var detta ert 15 försök? Har du använt äggläggningstest under alla era försök? Har för mig att din mens lite oregelbunden? Detta måste ju kännas helt underbart, längtar tills jag också får plus på stickan. Gjorde ni något annorlunda denna månaden? hehe, alla tips önskas... kramar i massor till er...
    Jag kan inte riktigt greppa det än känner jag :P

Iochmed min långa cykel så är det här 8e försöket, men vi har försökt sedan juni 2014. Min cykel har sakta men säkert bilvit kortare och de här månaden gick den från 50 till 34 dagar. Det här var andra månaden med äl-tester, men kände också av min äl mycket mer än jag gjort innan, så var helt bombsäker på att det var då :) Annars gjorde vi inget annorlunda, vi hade sex på dag 4 och 1 innan äl, själva äl-dagen och dagen efter. Eftersom jag hade besök från Sverige i helgen som var så var jag kanske extra avslappnad och gick inte runt och tänkte på det på samma sätt som jag brukar, men vet inte. Hade en bra känsla om dn här månaden redan när jag kände av min äl så kraftigt.

Jobblördag för mig idag och fjälltur imorgon, sen får vi ringa jordmor och boka tid för ultraljud. Guuud jag har så mycket att sätta mig in i nu, kan inte fatta att det är sant! 

Kram <3
  • Maalon
    Iskristall skrev 2015-08-08 11:49:20 följande:

Grattis Maalon vad underbart!!!

Tack :) :)
  • chbw
    Maalon skrev 2015-08-08 08:30:37 följande:
    Ja vad kul!! :D Det är ju en tydlig stegring!! :D Vad underbart o spännande!! 
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-08 08:49:40 följande:
    Ja vi håller tummarna för plus. =)

Vad för behandling menar du? Ägglossningssprutorna? hehe sorry om jag ställer förvirrade frågor, hihi...

Jag drömde faktiskt om tvillingar idag, minns inte exakta handling men när jag vaknade var jag glad. =)
    Tänk om vi snart får plus på stickan, så underbart det skulle kännas. Tur har en av oss fått det nu i tråden, wow. =)

Nu måste jag packa inför campingen idag, längtar till skogen och bara lugn och ro men först ska vi ha lite lunchgäster, så det blir lite bebismys igen!!

Hoppas du får en trevlig grillkväll med fest och vänner, ha det så underbart så hörs vi snart igen, massa goa kramar

=) 
    ja precis, äl-sprutorna =) Känner iallafall att de är skyldiga mig en förklaring till varför det tycker jag ska gå flera månader och ha ont! :) 

Åh, så härligt! Jag sydde lite fler byxor o en dregglis igår. Har nog hittat mitt favoritmönster på byxor, äntligen :D galet söta! 

Ja, så spännande med ett plus i tråden! Snart blir det fler :D 
    Låter superhärligt med camping =) är det tält eller husvagn/bil? =) Lite småsugen på o tälta nån dag faktiskt, får kanske ta o göra det :) 

Tyvärr blev sambon kallad på jobb idag, men imorgon blir det grill o vänner =) så det ser jag fram emot. Inatt syr jag nog mer :D Hoppas du får en himla bra lördag, så hörs vi! 
    Massor med kramar

Svar på tråden Fertilitetsutredning