• Zazou

Fertilitetsutredning

Och jag var dum och testade idag efter jobbet. Och det är runt 2-6 dagar innan bim. Och självklart var det negativt. Även om jag vet att det fortfarande finns en chans att plussa och att det var dumt av mig att testa blev jag lite knäckt.

Borde slänga alla tester alltså!

• Zazou

Idag hade jag bim enligt vul. Har mensvärk men ingen mens än.
    Bim enligt stickor är dock på måndag. Vet inte riktigt vad jag ska gå efter..

• Zazou

Tack chbw och Tess! Varje dag som går nu ser jag lite som en seger. Ska vänta så länge jag orkar hålla mig innan jag testar!

• Zazou

Och det tog inte många timmar. Så första försöket gick åt skogen. Vi hoppas det går bättre nästa gång!

• Zazou
    chbw skrev 2015-12-15 09:06:22 följande:

Som jag trodde, inga vuxna äggblåsor den här gången heller. Vul2 på cd15.

Valde att inte göra vul igen på fredag utan kör på provera 27/12 o sen invänta mens. Efter det boka ny tid o göra vul för o start ny kur. Mest troligen blir det sprutor istället för tabletter den här gången.

Känns ju lönlöst dock. Kroppen vill ju inte ägglossa :( :(

Men nej vad tråkigt!

Och det värsta är ju att det tar sådan tid mellan alla moment. Vänta på mens, vänta tills den är slut, vänta på ägglossning, vänta på mens.. Bara massa väntan!

Hoppas sprutorna fungerar bättre för dig. Får du lära dig ta sprutorna själv då eller åka in varje dag?
  • Zazou
    chbw skrev 2015-12-15 13:54:59 följande:
    jaaa. all tid :( hade det inte var för julen hade jag fått ta medicinen som framkallar mensen med en gång, men måste vänta så de har öppet när jag börjat blöda, annars måste jag vänta ytterligare en månad... 

Jag kommer ta sprutorna själv =) Tog ovitrelle (ägglossningsspruta) förra cykeln, o jag tror gonal-f-sprutan funkar ungefär likadant, så borde gå enkelt =) Lite kul mitt i allt är att sambon inte är ett stort fan av sprutor, hehehe. Han (på riktigt) sprang iväg när jag skulle ta ovitrellen :p

Hur var det? hade du fått behandling? Såg ju att du började blöda i helgen, men minns inte vad du berättat innan? :/ 
    Jaså du vågar göra det själv? Modigt! Här är det nog tvärt om om det blir aktuellt. Sambon kommer få behöva göra det på mig!

Ja andra Pergotimekuren men första med ägglossning.
  • Zazou
    chbw skrev 2015-12-15 22:35:22 följande:
    jo =) nålen e så tunn så känns inget! 

ah okej! tar du dubbel kur då? 
    Nej jag tar 1,5 tablett. Så jag hoppas det ska räcka :)
  • Zazou
    Viscaria skrev 2015-12-20 10:01:18 följande:

Hittade denna tråd och hoppas kunna få svar på en fundering jag har.

Är i start groparna för barnlöshet utredning och ska nu till en början lämna blodprover. Det är på cykeldagar 2 och sedan 7 dagar innan beräknad mens. Min fråga är om man kan ta dessa prover i olika cykler? Eller om det lämpligast ska vara från samma? Någon som har koll? Jag tycker inte det borde spela någon roll men kanske det gör det ändå?

Hej!
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig då jag bara tog ett prov.
    Hoppas någon annan här kan hjälpa dig!
  • Zazou
    BusigaSyrran skrev 2015-12-20 18:52:01 följande:

Vi har provat att gå till sexolog rådgivare och tycker vi fick bra med tips, så har ni med bra sperma och bra med ägg själva så tycker jag också att ni skall gå dit och få lite råd och tips om hur man kan öka chanserna :)

så får vi se om vi lyckas nu!

Fick du några tips du vill dela med dig av här? :)
  • Zazou
    Hallonsoda2016 skrev 2015-12-21 06:58:30 följande:

Halloj allihopa,

Tog en liten paus från utredningen. Kändes utelämnande att gå dit.

Sambon vågade inte riktigt lämna spermaprov då han var rädd för att det skulle vara honom det är fel på. Men igår sa han att han måste ta tag i det och har sagt på eget intiativ att han går efter jul och nyår och lämnar prov.

Så får vi se hur det går denna gång :)
    BIM på nyårsafton.

Vad skönt att han ändrat sig. Det är ju så, man måste utreda för att få veta. Det värsta som kan hända om det är fel på honom är att ni får hjälp som passar just er. Och det är ju bara bra ju.
Svar på tråden Fertilitetsutredning