chbw skrev 2015-09-04 10:39:16 följande:
Ååh mysigt! O gott.med.äppelmust!
Igår var vi ut med båt! Hela dagen 930-19 :) badade och snorklade.superhärligt :)
Okej :( usch. Skickar massor med kramar! Det är verkligen sämst att bara vänta o blöda o vänta i blöda :( längtar man så tänker man... :/
Men alltså. Blir så arg på.såna kommentarer!! Det äe inte okej, speciellt inte av en vän man anförtror sig något jobbigt åt.. Nästan så.man hoppas något jobbigt händer dem så man kan säga samma sak tillbaks.. Fy!
Gnäll/spy ur dig/pratahur mycket du vill om det. Här har du en som lyssnar iallafall! <3
Skulle aldrigtänka tanken att säga till någon som längtar efter barn o som det tar tid för att slappna av o inte stressa. Det är en myt attman blir gravid genom attslappna av, och det är sjukt skuldbeläggande. Tror dessutom det krävs en extremt hög nivå av stress för att störa menscykel (t.ex. en tränare jag haft hade ingen ägglossning/mens Pga att hon tränade extremt mycket,var med i bl.a. OS. Det är stress för kroppen)...
nä jag tycker man ska få.tänka hur mycket man vill.och längta, drömma och tillåta sig vara ledsen för att det tar tid. Jag har dagar jag tillomed skäms över att jag inte verkar kunna bli gravid utan hjälp, att kroppen inte kan det den är till för (vilket ju är galet egentligen.man ska inte behöva skämmas över en sån sak, o inte heller över sina känslor)
. Men man måste tillåta sig att känna alla känslor, annars mår man bara sämre..
Här är det lugnt. Bara väntaro väntar på ägglossning så jag kan få mensen o börja med sprutorna sen. Idag regnar o åskar det så vi ska handla lite ost o kex o sånt till kvällen,o packa ihop o bara slappa på rummet :) imorgon fm går flyget. Taxi frånhotellet 815. Längtar inte till kylan mem blir skönt o komma hem till pälsbollarna aka katterna :)
Massor med kramar!!
Hej fina
Tack för ditt stöd och peppande, gjorde mig verkligen glad att läsa. Nu mår jag är mycket bättre, fortfarande säger känslan att jag inte är gravid eftersom det känns som vanligt men det kanske ska kännas som vanligt.
Nu till en annan sak, är det bara hos mig som familjeliv är så fruktansvärt segt ibland? Går jag in på andra sidor är det inte alls segt, så det borde inte vara min dator som är seg, lite jobbigt att skriva inlägg när allt hackar hela tiden, tar hundra år att skriva känns det som, hehe..
Nu är ni säkert på väg hem från er fantastiska resa, hoppas ni får en trevlig hemfärd. Du får berätta mer om er resa sen, vore spännande. =)
Nu till något intimt, jag har funderar på det med sex kring ägglossning, vi har försökt att ha sex varje dag kanske 4 dagar i rad när jag vet att det är tid för ägglossning, kanske dumt? Vore kanske bättre med varannan dag eftersom spermier ska bildas? Hur gör ni? Har för mig att min läkare rekommenderade sex 2 - 3 dagar i veckan.
Nu ska jag iväg och träffa alla min barndomsvänner, alla har såklart barn, vi ska äta brunch på något som heter pannkaksladan, och där serveras pannkakor av alla dess olika sorter, där finns djur till barnen och lekplats, ska bli trevligt alla träffa alla vänner samtidigt. =)
Vi hörs snart igen, kramar