• Zazou

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-12-21 10:22:49 följande:

I tisdags var jag ju på vul nr2 efter letrozol och ingen äggblåsa hade vuxit. Bestämde då med läkaren att jag ska börja med provera ca 27e för o få mens och sen börja med annan behandling (sprutor) i januari. Tog ett äl-test i onsdags som såklart var negativt.

Var inställd på ingen äl alls, men i torsdags fick jag ordentligt med äl-flytningar (mesta jag haft på år, alltså innan jag började behandla endon) och hade ont kring äggstockarna under natten. Haft molande värk sen dess , alltså så som jag får kring ägglossning/när äl skulle varit.

Igår på morgonen när jag kom hem från jobbet ficl jag ett infall och tog ett äl-test igen som blev starkt positivt så snabbt att jag knappt han titta bort (!)

Tog ett till idag och det är svagare än igår men jag tolkar det fortfarande som positivt alt precis under positivt.. hade väldigt ont i äggstockar och livmoder igår kväll/natt.

Ingen aning om vad jag ska tro?! :o så märkligt.. vet ju att jag kan få falska positiva pga pcos-en men jag har endast fått positiva test då jag haft äl (alltså väldigt sällan) Kan det trots allt vara en äl?

Försöker få med bilder på testerna. Hoppas de åker med nu!

Oj. Det låter spännande. Men pessimist som jag är tycker jag att det är konstigt om de ska ha hunnit växa så mycket på kort tid dock. Blev tillsagd att inte testa i och med att jag fick stimulerande.

Men självklart ska vi hoppas att det är så! Annars håller jag tummarna att sprutor är behandlingen för dig!
  • Zazou
    BusigaSyrran skrev 2015-12-29 19:57:43 följande:

Någon här som enligt utredningen inte har några fel?

Både mannen och jag har inga fel och det pratas om att jag ev skall äta tabletter som kan öka ägglossningen men inget säkert än får veta mer i mitten av januari. Det jag undrar nu är som någon or i samma sits eller har varit och kanske fick ett plus?

Har gjort blodprov, spolning av äggledarna mm.

Alltså. Inga fel nej. Jag har extremt långa cykler och det är vårt fel. Men inga hormonrubbningar, diagnoser eller nåt sådant. Så äl-stimulerande är rätt hjälp för mig.
  • Zazou
    BusigaSyrran skrev 2015-12-31 17:06:43 följande:
    Ditt fel med långa cykler?

Min är på 29-33 och äl på dag 16.

Hoppas att 2016 blir vårt år, själv fick man mensen igår och magsjuk idag och bara ligger ner i soffan och spyr.. Jippi underbar start på detta året *not*.
    Mina cykler innan hjälp var runt 120-150 dagar långa. Nu är de 30-34 så stor skillnad.

Visar alla era prover bra?

Uff, det lät inget vidare! Krya på dig!
  • Zazou
    Zazou skrev 2016-01-01 14:28:49 följande:
    Mina cykler innan hjälp var runt 120-150 dagar långa. Nu är de 30-34 så stor skillnad.

Visar alla era prover bra?

Uff, det lät inget vidare! Krya på dig!
    Är på cd 21 idag förresten!
  • Zazou

Hej på er.
    Just nu vet jag inte om jag är mest besviken på mig själv eller resultatet. Testade med ett "testa tidigt-test" idag. Det var såklart negativt. Men om det är negativt för att det inte var månad eller om det var tidigt, även för ett "tidigt test" vet jag inte. Är på dag 26 idag. Försöker intala mig själv att fortfarande finns en chans. Samtidigt vill jag inte bygga upp hoppet igen för att bara bli besviken... Igen...

• Zazou
    chbw skrev 2016-01-05 23:52:50 följande:
    Hur många dagar efter äl är du? =)

Tycker det är skitsvårt, en har hopp o så blir en besviken, o så dras en mellan att hoppas och försöka låta bli o hoppas pga en vill inte bli besviken igen :/
    11 dagar efter idag. Om jag hade äl samma dag som förra cykeln. Hade inget vul den här gången.

Vad tråkigt att mensen kom. Hoppas du får annan, bättre hjälp!
  • Zazou

Nej har inte testat mer nu. Känns lönlöst. Så väntar på mensen istället.. Blä.

Nu är det iaf slut på julledigheten så tiden går förhoppningsvis lite snabbare när man kommer in i rutiner igen!

• Zazou
    chbw skrev 2016-01-08 02:36:07 följande:
    hej tjejen =) 

ja, det är ju det. Håller tummarna för er =) 
    ja okej. skönt att remissen är på g! 

Nej inget annat här. Blev lite fel i planeringen så jag o sambon ses inte på typ hela månaden. Vi är lediga 8 dagar tillsammans totalt hela januari. Vi brukar vara lediga samtidigt oftast iallafall 3dagar/vecka. Så blir lite knöligt runt eventuell ägglossning, men det löser vi förhoppningsvis :O 
    Går av jobbet iallafall om några timmar och är ledig 3 nätter, det blir skönt. Har köpt en vinylskärare så ska lära mig den så jag kan fixa egna tryck till kläderna jag syr! :D

Fick en tid imorgon, 1015, för vul. Så hoppas allt ser bra ut så det blir grönt för sprutorna! 

kramar
    Hur gick det med ditt vul? Eller är det imorgon?
  • Zazou

Åh vad skönt att det såg bra ut! Spännande!

Jag inväntar mensen tidigast imorgon. Kan komma någon dag sent. Har tappat hoppet för denna cykeln i och med två negativa test.

Svar på tråden Fertilitetsutredning