Fertilitetsutredning
I tisdags var jag ju på vul nr2 efter letrozol och ingen äggblåsa hade vuxit. Bestämde då med läkaren att jag ska börja med provera ca 27e för o få mens och sen börja med annan behandling (sprutor) i januari. Tog ett äl-test i onsdags som såklart var negativt.
Var inställd på ingen äl alls, men i torsdags fick jag ordentligt med äl-flytningar (mesta jag haft på år, alltså innan jag började behandla endon) och hade ont kring äggstockarna under natten. Haft molande värk sen dess , alltså så som jag får kring ägglossning/när äl skulle varit.
Igår på morgonen när jag kom hem från jobbet ficl jag ett infall och tog ett äl-test igen som blev starkt positivt så snabbt att jag knappt han titta bort (!)
Tog ett till idag och det är svagare än igår men jag tolkar det fortfarande som positivt alt precis under positivt.. hade väldigt ont i äggstockar och livmoder igår kväll/natt.
Ingen aning om vad jag ska tro?! :o så märkligt.. vet ju att jag kan få falska positiva pga pcos-en men jag har endast fått positiva test då jag haft äl (alltså väldigt sällan) Kan det trots allt vara en äl?
Försöker få med bilder på testerna. Hoppas de åker med nu!
Men självklart ska vi hoppas att det är så! Annars håller jag tummarna att sprutor är behandlingen för dig!