• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Zazou skrev 2015-09-10 12:01:32 följande:

Jag kapar er lite om det är okej!
    Jag har också tempat och har inga goda erfarenheter. Jag flög upp och ner varje dag och fick aldrig något riktigt mönster. Nu har jag bara tempat två cykler då varje cykel tydligen är 4 månader lång. Men jag skulle komplettera med äl-stickor om jag hade varit lite mer normal ;)

Och du nämner tyger, har du hittar dom online? Letar tyger men har svårt att hitta fina tyger online. De två butiker som finns här i närheten har tyvärr inte så mycket ruljans i sitt utbud ;(

Klart det är okej =) 
    Nä, tror det är olika för alla och jag kompletterar också med symtom (känner tydligt när äl är på g) och med älstickor. Dock tror jag att det nog är jämnare nivå på tempen om man är mer regelbunden.. Men har inte läst på tillräckligt. Vet bara att min temp varit över 37 efter äl och på ca 35.9-36.3 innan. Men det är klurigt. För en del funkar det ju verkar det som, men alla är ju individer =)

ja =) Jag handlar oftast från stoff och stil. jonic-textil, jofotex och så har jag spanat in rosa huset (alla på nätet). Ohlssons tyger har också en hel del fint =) Även anettes atelje, lilofant och memba. Alla finns på nätet och har jättefina tyger =) 
    kram
  • Maaliin2015

Nu börjar det närma sig ! Imorgon ska vi till läkaren på gyn och ha möte angående remiss till IVF eller inte. Men såklart, efter så lång tid så tar man ju chansen med IVF . Hon frågade oss även på telefon att vi ska diskutera kring om vi vill ha hjälp nu eller om vi ska försöka själva ett tag till men har man hållt på så länge som vi och de ej hittar något fel så är det självklart enligt mig att ta emot hjälpen ! I vårt fall är det verkligen ofrivillig barnlöshet ???? Jag vet ju inte hur ni haft det och vad eller om det är något fel på något håll så ni får inte ta detta inlägget fel. Kände bara för att skriva av mig lite så min nervositet sitter i fingarna just nu ????

Hoppas alla mår bra här på tråden ????Tänker på er och håller både tummar och tår att man snart " plussar" på gravtest ?? Miljoner kramar till er tjejer ??

• varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-09-09 08:38:29 följande:

Hej tjejen

Jag känner mig ganska stabil, tog ett test igår och det var negativt. Mensen ska dyka upp idag och jag känner att den är på väg. Har inga förhoppningar alls om att jag är gravid denna månaden heller. Nu har jag ställt in mig på att ta nya tag inför kommande ägglossning.

Ja jag har faktiskt pratat med syrran om namngivningsdagen, hon förstod mig och det kändes skönt. Nu är det två månader kvar och jag hinner nog förbereda mig fram tills dess. Förhoppningsvis är man kanske redan gravid då men det vågar jag knappt ens tänka på. 

Vad spännande att du fick prova en ny medicin, håller alla tummarna för er. När är du på dag 14?

Nu är sidan sjukt seg igen, tar 100 år att skriva, segt. =(

Skriver mer till dig nästa gång, nu ska jag ut i skogen och springa med min syster. Massa goa kramar

Hej tjejen!

Hur mår du? Har mensen kommit? Håller tummarna för dig fortfarande den här cykeln!

Vad skönt att din syster tar dina känslor så bra och att hon förstår dig. Kan tänka mig att hon är ett enormt stöd för dig <3

Jag ska på vul på torsdag, då blir det cd 13. Fredagen funkade inte för min läkare. Hon sa att ägget kan mogna lite långsammare med den här medicinen så risk finns att jag får gå på vul ytterligare en gång denna cykeln om inget syns på vul cd 13.

Vad gör du i helgen?

Idag har vi varit ute på långpromenad med hunden och nu bakar jag surdegsbröd. Vi tar det bara lugnt i helgen och försöker återhämta lite.

Har du hört något mer från jobbet du sökte?

Känns som familjeliv bara blir mer och mer segt. Kanske får vi börja höras via mail om sidan inte blir bättre snart.

Vill gärna fortsätta hålla kontakten!

Många varma kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-09 21:49:39 följande:

chbw, tyvärr kunde jag inte citera ditt inlägg, familjeliv blir ju bara värre och värre tycker jag, hoppas dom gör någonting åt detta, för det är sjukt segt att skriva här nu.

Haha ja är också otroligt glömsk, har problem med alla koder jag ska lära mig, glömmer folks namn, känner ofta inte igen folk, tappar bort saker, har typ minne som en guldfisk. Sambon blir sjukt irriterad på mig ibland. Tror ibland jag lider av en diagnos eller något, haha.

Idag känner jag mig sjukt trött, vill bara sova just nu. Mensen har inte dykt upp än men jag känner att den är på gång. Testerna säger att jag inte är gravid så har tyvärr inga förhoppningar där. PMS delux känner jag nu.
    Jag kom för ett tag sen hem från min en gammal kompis som jag inte träffat på flera år faktiskt, så det var väldigt trevligt. =)
    Övrigt känner jag mig stressad över hela denna situationen, hatar verkligen denna ovissheten, orkar snart inte vänta länge...vill bara ha en växande mage och bebis.

Du är bara för snäll, vad glad jag blir att du skickat den, tackar så väldigt mycket. Har du fått ditt paket än? =)
    Tack för tipsen om apparna. När kan man börja använda tempen? Måste man samma dag som mensen kommer?
    Om man använder temp varje dag, behöver man då använda ägglossningstest? Borde väl funka med bara tempen?

Nu ska jag snart in och krama sambon i sängen, han har ont i huvudet idag och känner sig krasslig och ni vet ju säkert hur illa det kan vara när killar är sjuka, haha.

Kramar

Nu verkar det gå o citera =) 

^ svarade på ditt inlägg ovanför, men gick itne o citera då. Så struligt det verkar vara på fl just nu :/

kramar

• Redcat

Hej alla här inne jag smiter in här hihi jag och min sambo har precis börjat med våran utredning har vart på ett möte med kuraton och dom tog då två blodprov på mig vi har försökt i 1 år och 2 månader det kommer bli första barnet för oss båda. ska tillbaka och träffa doktorn nästa vecka min sambo va och lämnade sitt prov veckan efter vi va där eftersom vi va dit på fredagen och då kunde dom inte ta emot han prov burk.

Han va dit förr förra veckan på torsdagen och vi ska dit på tisdag, tror ni att vi kommer även få svar på hans prov då? Dom sa iallafall att vi skulle få svar på blodprovet

Jag har riktigt oregelbunden mens så det va därför dom tog två blodprov sa dom :-/ min mens de senaste månaderna har vart 37 dagar i april, 43 i maj, 23 i juni, 16 i juli och 38 i augusti, har en app på mobilen för att hålla koll och enligt den så ligger min cykel i snitt på 26 dagar.

Enligt appen så skulle jag ha mens den 10 sep så jag är nu 2 dagar efter bmi jag försöker att inte ha nå förhoppningar eftersom jag vet att min mens är knäpp, men jag har riktigt ömma bröst (vaknade igår av smärtan för att jag låg på mage), konstig verk i nedre magen och mycket flytningar. Hur tycker ni att jag ska göra?

• chbw
    Redcat skrev 2015-09-12 20:58:00 följande:

Hej alla här inne jag smiter in här hihi jag och min sambo har precis börjat med våran utredning har vart på ett möte med kuraton och dom tog då två blodprov på mig vi har försökt i 1 år och 2 månader det kommer bli första barnet för oss båda. ska tillbaka och träffa doktorn nästa vecka min sambo va och lämnade sitt prov veckan efter vi va där eftersom vi va dit på fredagen och då kunde dom inte ta emot han prov burk.

Han va dit förr förra veckan på torsdagen och vi ska dit på tisdag, tror ni att vi kommer även få svar på hans prov då? Dom sa iallafall att vi skulle få svar på blodprovet

Jag har riktigt oregelbunden mens så det va därför dom tog två blodprov sa dom :-/ min mens de senaste månaderna har vart 37 dagar i april, 43 i maj, 23 i juni, 16 i juli och 38 i augusti, har en app på mobilen för att hålla koll och enligt den så ligger min cykel i snitt på 26 dagar.

Enligt appen så skulle jag ha mens den 10 sep så jag är nu 2 dagar efter bmi jag försöker att inte ha nå förhoppningar eftersom jag vet att min mens är knäpp, men jag har riktigt ömma bröst (vaknade igår av smärtan för att jag låg på mage), konstig verk i nedre magen och mycket flytningar. Hur tycker ni att jag ska göra?

Hej! Kul att du vill vara med här :)
    Skönt att utredningen har börjat och att proverna är lämnade. Ni borde kunna få svar på hans prov då också! Håller tummarna. 

Dumt att den är oregelbunden. Har den alltid varit det? Kanske är det pcos? Min mens blev oregelbunden pga sköldkörteln, innan det var den alltid regelbunden. Fast har pcos också.. så kan släppa tomma äggblåsor.. Hela den här cirkusen är så rörig! Gillar apparna för att hålla reda på cykeln, använder 6 st haha, jag vet är lite galen, men kan inte bestämma mig vilken jag gillar bäst! :o . Tempar du också? Jag började tempa i juli, men varit dålig på det fram till cykeln nu som jag tempar varje dag =)

har du tagit ett grav.test eller ägglossningstest? Kan ju vara symtom både på äl, grav el mens =) hur brukar du känna vid mens/äl? 
  • Redcat
    chbw skrev 2015-09-12 23:31:03 följande:

Hej! Kul att du vill vara med här :)

Skönt att utredningen har börjat och att proverna är lämnade. Ni borde kunna få svar på hans prov då också! Håller tummarna. 

Dumt att den är oregelbunden. Har den alltid varit det? Kanske är det pcos? Min mens blev oregelbunden pga sköldkörteln, innan det var den alltid regelbunden. Fast har pcos också.. så kan släppa tomma äggblåsor.. Hela den här cirkusen är så rörig! Gillar apparna för att hålla reda på cykeln, använder 6 st haha, jag vet är lite galen, men kan inte bestämma mig vilken jag gillar bäst! :o . Tempar du också? Jag började tempa i juli, men varit dålig på det fram till cykeln nu som jag tempar varje dag =)

har du tagit ett grav.test eller ägglossningstest? Kan ju vara symtom både på äl, grav el mens =) hur brukar du känna vid mens/äl? 

Tack Hihi ja jag hoppas på det också

Den va regelbunden när jag tog p-piller. Kommer inte ihåg innan jag börja för det är så länge sen :-/ men efter att jag slutade så har den vart oregelbunden, slutade med dom i januari förra året och då har jag haft allt ifrån 16-59 dagar men den har legat mest runt 30-38 ( den har legat mellan dom siffrorna 12 månader utav 18)

Jag vet inte om jag har det, en bekant till mig tror att jag kan ha cystor(tror de stavas så) på äggstockarna (hon har det), för jag pratade med henne om att jag brukar få ont runt äggstockarna och att de känns som att något är där :-/ vad är pcos?

Haha jag va lika dan med mina appar vet inte riktigt hur många jag hade där ett tag men har hittat en nu jag tycker om så nu har jag bara en nej jag tempar inte nu, gjorde för ett tag sen och ska börja igen men det har vart lite mycket här hemma i några veckor nu på grund utav att jag har vart den enda i hemmet som har vart frisk min sambo har legat och vart jätte sjuk (vart in och ut från akuten), plus att ena hunden hade magkatarr och andra bröt av en klo så det vart att jag fick fokusera på allt annat tog min temp för någon dag sedan men de va på eftermiddan och då låg jag på 37,0 och jag brukar ligga runt 36

Jag har inte tagit nå äl tester på några månader för jag tog åt mig för hårt när det vart neg på gravtesten varje månad gravtest tar jag nästan varje månad endå eftersom min mens är så knäpp men har inte tagit något nu

Vid äl så brukar jag känna "stickningar" och lite värk i nedre magen. Vet inte om det är konstigt men vare gång jag känner så (det käns på ett speciellt sätt), så vet jag i mig att det är äl vid mensen så brukar jag känna att mina bröst blir fylligare och ibland lite ömma, sen så brukar det komma värk i nedre magen (det är olika grader på värken från månad till månad) och så brukar jag få rosa flytninga första dagen/dagarna innan de sätts igång men när de händer så brukar det kännas som att det typ "sammlas upp" inne i så jag blir lite "uppfylld" (vet inte riktigt hur jag ska förklara) och sen så käns de som att den lilla "bubblan" som är uppfylld spricker när mensen börjar XD
  • chbw
    Redcat skrev 2015-09-13 00:14:31 följande:
    Tack Hihi ja jag hoppas på det också

Den va regelbunden när jag tog p-piller. Kommer inte ihåg innan jag börja för det är så länge sen :-/ men efter att jag slutade så har den vart oregelbunden, slutade med dom i januari förra året och då har jag haft allt ifrån 16-59 dagar men den har legat mest runt 30-38 ( den har legat mellan dom siffrorna 12 månader utav 18)

Jag vet inte om jag har det, en bekant till mig tror att jag kan ha cystor(tror de stavas så) på äggstockarna (hon har det), för jag pratade med henne om att jag brukar få ont runt äggstockarna och att de känns som att något är där :-/ vad är pcos?

Haha jag va lika dan med mina appar vet inte riktigt hur många jag hade där ett tag men har hittat en nu jag tycker om så nu har jag bara en nej jag tempar inte nu, gjorde för ett tag sen och ska börja igen men det har vart lite mycket här hemma i några veckor nu på grund utav att jag har vart den enda i hemmet som har vart frisk min sambo har legat och vart jätte sjuk (vart in och ut från akuten), plus att ena hunden hade magkatarr och andra bröt av en klo så det vart att jag fick fokusera på allt annat tog min temp för någon dag sedan men de va på eftermiddan och då låg jag på 37,0 och jag brukar ligga runt 36

Jag har inte tagit nå äl tester på några månader för jag tog åt mig för hårt när det vart neg på gravtesten varje månad gravtest tar jag nästan varje månad endå eftersom min mens är så knäpp men har inte tagit något nu

Vid äl så brukar jag känna "stickningar" och lite värk i nedre magen. Vet inte om det är konstigt men vare gång jag känner så (det käns på ett speciellt sätt), så vet jag i mig att det är äl vid mensen så brukar jag känna att mina bröst blir fylligare och ibland lite ömma, sen så brukar det komma värk i nedre magen (det är olika grader på värken från månad till månad) och så brukar jag få rosa flytninga första dagen/dagarna innan de sätts igång men när de händer så brukar det kännas som att det typ "sammlas upp" inne i så jag blir lite "uppfylld" (vet inte riktigt hur jag ska förklara) och sen så käns de som att den lilla "bubblan" som är uppfylld spricker när mensen börjar XD

=) 

ja okej. Ppiller gör ju oftast att det blir regelbundet/uteblir helt beroende på vilka man tar =) 

Ont runt äggstockarna får jag också, men jag har inga cystor på dem. pcos (polycystiskt ovariesyndrom) innebär att man har dels pco-äggstockar, alltså många små blåsor (äggblåsor/cystor) i äggstockarna, och en hormonrubbning med för mycket aktivt testosteron i blodet. Symtom kan vara oregelbunden/ingen ägglossning/mens, akne, övervikt, särskilt kring magen. Men man kan också vara symtomfri. Cystorna i äggstockarna beror på att äggblåsorna inte tillbakabildas till gulkroppar när de släppt iväg sitt ägg, utan fylls upp med vätska igen, och alltså är tomma (inga ägg i), vilket gör att man kan få tomma ägglossningar. Däremot är pcos en diagnos som vid ofrivillig barnlöshet är en av de lättaste att behandla genom ägglossningshjälp (tillexempel med tabletter eller sprutor). Vid pcos kan äl-stickorna också visa falska resultat, pga hormonstörningen.

Okej =) får jag fråga vilken du använder? =) Oj full rulle låter det som ni har haft! Hoppas både sambo och hundar mår bättre! 
    Ja okej =) Jag kan inte låta bli äl-testerna, trots min pcos. Jag får så ont när jag har trolig ägglossning, så stickorna blir egentligen mer något att fördriva tiden med. Dock har de varit positiva just de dagar jag trott jag haft äl senaste två månaderna, så kanske de funkar för mig ändå. Men litar inte till 100 =) Ja okej. Kanske du ska testa då? Eller så frågar du på tisdag vad de tycker =) 

Okej! Jag känner också tydligt när jag har äl, även om man inte ska lita på att ägget verkligen släpper, men pga min endometrios har jag ont nästan dagligen, men galet ont vid mens och eventuell äl. Så jag litar på min kropp. Däremot kanske det är tomma äggblåsor som spricker, men det kan ju jag inte göra något åt utan hjälp. 
    Okej, jag tror jag förstår hur du menar! Har något liknande innan mens, fast hela jag känner mig uppblåst o svullen o så typ *poff* så släpper det med blödningen. Himla mysko kroppen kan vara ibland. 
    Du nämnde att du har mycket flytningar? Är de liksom som äggvita? Alltså typ äl-flytningar? Eller vattniga? 
    Finns ju så mycket som kan hända/inte hända i cykeln så man blir ju lätt galen =)

• Redcat
    chbw skrev 2015-09-13 01:24:01 följande:

=) 

ja okej. Ppiller gör ju oftast att det blir regelbundet/uteblir helt beroende på vilka man tar =) 

Ont runt äggstockarna får jag också, men jag har inga cystor på dem. pcos (polycystiskt ovariesyndrom) innebär att man har dels pco-äggstockar, alltså många små blåsor (äggblåsor/cystor) i äggstockarna, och en hormonrubbning med för mycket aktivt testosteron i blodet. Symtom kan vara oregelbunden/ingen ägglossning/mens, akne, övervikt, särskilt kring magen. Men man kan också vara symtomfri. Cystorna i äggstockarna beror på att äggblåsorna inte tillbakabildas till gulkroppar när de släppt iväg sitt ägg, utan fylls upp med vätska igen, och alltså är tomma (inga ägg i), vilket gör att man kan få tomma ägglossningar. Däremot är pcos en diagnos som vid ofrivillig barnlöshet är en av de lättaste att behandla genom ägglossningshjälp (tillexempel med tabletter eller sprutor). Vid pcos kan äl-stickorna också visa falska resultat, pga hormonstörningen.

Okej =) får jag fråga vilken du använder? =) Oj full rulle låter det som ni har haft! Hoppas både sambo och hundar mår bättre! 

Ja okej =) Jag kan inte låta bli äl-testerna, trots min pcos. Jag får så ont när jag har trolig ägglossning, så stickorna blir egentligen mer något att fördriva tiden med. Dock har de varit positiva just de dagar jag trott jag haft äl senaste två månaderna, så kanske de funkar för mig ändå. Men litar inte till 100 =) Ja okej. Kanske du ska testa då? Eller så frågar du på tisdag vad de tycker =) 

Okej! Jag känner också tydligt när jag har äl, även om man inte ska lita på att ägget verkligen släpper, men pga min endometrios har jag ont nästan dagligen, men galet ont vid mens och eventuell äl. Så jag litar på min kropp. Däremot kanske det är tomma äggblåsor som spricker, men det kan ju jag inte göra något åt utan hjälp. 

Okej, jag tror jag förstår hur du menar! Har något liknande innan mens, fast hela jag känner mig uppblåst o svullen o så typ *poff* så släpper det med blödningen. Himla mysko kroppen kan vara ibland. 

Du nämnde att du har mycket flytningar? Är de liksom som äggvita? Alltså typ äl-flytningar? Eller vattniga? 

Finns ju så mycket som kan hända/inte hända i cykeln så man blir ju lätt galen =)

Okej tack för ditt svar hmm det låter lite bekant så kanske har det hur fick du reda på att du hade det? jag använder p tracker

ja dom har blivit bättre sambon är tillbaka på jobbet nu och min lilla tik som hade magkatarr har slutat med sin medicin och mår mycket bättre, och min hanes klo är nästan helt läkt

Jag har funderat på att testa med äl tester igen för jag tror jag är starkare nu när det har gått sådan tid va roligt att dom funkar för dig jag kände som du när jag tog testerna

Har tyvärr inga tester hemma och har inte råd att köpa på grund av alla extra kostnader som kom till den här månaden :-/ men jag får vänta tills på tisdag och fråga doktorn

Va tråkigt att du går med ständig smärta vet hur det är, har en ledsjukdom i min släckt. Jag är helt hundra på att jag har det för har samma syntomer som min mamma,syster,mormor och moster. Alla dom har vart till doktorn och fått samma diagnos :-/ jag har alltid tänkt att har man äl så lossnar ett ägg, känner nu att jag inte vet så mycket tack för att du skriver hur det är för dig känner att jag lär mig mycket

Haha ja det kan den verkligen vara vet att jag förklara välldigt konsting så va kul att du förstord

De är vitt men endå inte tjockt eller vattning, det är liksom något där i mellan tror inte att det är äl flytning för det ser inte lika ut som det brukar göra då brukar få mycket flytningar efter mens och det ser nästan så ut nu som det brukar gö då (skillnaden är att det brukar vara vitare då än nu)

ja det kan det verkligen blir väldigt fundersam på min kropp ibland haha
  • chbw
    Redcat skrev 2015-09-13 02:43:33 följande:
    Okej tack för ditt svar hmm det låter lite bekant så kanske har det hur fick du reda på att du hade det? jag använder p tracker

ja dom har blivit bättre sambon är tillbaka på jobbet nu och min lilla tik som hade magkatarr har slutat med sin medicin och mår mycket bättre, och min hanes klo är nästan helt läkt

Jag har funderat på att testa med äl tester igen för jag tror jag är starkare nu när det har gått sådan tid va roligt att dom funkar för dig jag kände som du när jag tog testerna

Har tyvärr inga tester hemma och har inte råd att köpa på grund av alla extra kostnader som kom till den här månaden :-/ men jag får vänta tills på tisdag och fråga doktorn

Va tråkigt att du går med ständig smärta vet hur det är, har en ledsjukdom i min släckt. Jag är helt hundra på att jag har det för har samma syntomer som min mamma,syster,mormor och moster. Alla dom har vart till doktorn och fått samma diagnos :-/ jag har alltid tänkt att har man äl så lossnar ett ägg, känner nu att jag inte vet så mycket tack för att du skriver hur det är för dig känner att jag lär mig mycket

Haha ja det kan den verkligen vara vet att jag förklara välldigt konsting så va kul att du förstord

De är vitt men endå inte tjockt eller vattning, det är liksom något där i mellan tror inte att det är äl flytning för det ser inte lika ut som det brukar göra då brukar få mycket flytningar efter mens och det ser nästan så ut nu som det brukar gö då (skillnaden är att det brukar vara vitare då än nu)

ja det kan det verkligen blir väldigt fundersam på min kropp ibland haha
    Det var så lite =) Jag var faktiskt hos min hudläkare pga rosacea och hudläkaren påpekade då att jag även hade fått akne också, så hon tyckte jag skulle be gyn kolla upp. Så bokade tid hos gyn som såg att jag hade pco-äggstockar, och så bekräftade hon pcos med blodprov =) Åh den appen gillar jag! det var den första jag hittade. 
    Vad skönt att alla mår bättre :D 

okej =) 
    ah jag förstår! Tips, jag köper äl-stickor via appen wish. Tror jag köpte ca 20st för typ 30 kr. Eftersom jag inte är säker på att de funkar pga pcosen så känns det bättre o inte behöva lägga så mycket pengar på :p Låter bra o göra så, fråga läkaren =) 

Ja, det är verkligen sämst. Har fibromyalgi också, pga endometriosen. Men all värk har faktiskt varit mycket bättre sen vi var på sardinien, kom hem för en vecka sen och har inte fått så himla ont än, så det är skönt. Kanske behövdes värmebomben! Äter msm också nu, så det kan ju hjälpa. Går på massage o han som masserar tipsade om msm, bra för bl.a. ledvärk och typ allt möjligt i hela kroppen. Kanske är det det som hjälper min värk nu :D 
    Trist att ni har ledsjukdom gående i släkten :( får en fråga vilken det är? Inget kul o ha ont i lederna. Har du alltid lika ont eller får du bättre/sämre dagar? =) 

Haha nädå, tycker du förklara rätt bra =) Ja okej! Jag har själv riktigt dålig koll på just flytningarna. Innan jag började med alla hormonbehandlingar för o få smärtan från endometriosen under kontroll hade jag alltid ordentligt med trådiga äl-flytningar. Nu är de mycket mindre. Kanske är därför det inte blir någon graviditet? Får fråga när jag ringer o bokar tid för äl-sprutorna sen =) 

ja men det är ju så haha! Kroppen lever lite sitt eget liv =) 
    får en fråga förresten hur gamla ni är o var ni finns? =)
Svar på tråden Fertilitetsutredning