Följas åt ? Pergotime start Mars 2015
Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?
Kraaam
Hej någon som vill följas åt ? Har precis börjat med pergo tabletter som jag fick utskrivet av gynekologen. Hade varit kul att byta erfarenheter med varandra , och följas åt tillsammans ???? ?
Kraaam
fick också pergo i mars, efter snart 2 år och 4 missfall. fick äl på dag 21, för 3 dagar sen. nu väntar vi!
Hej Barnlängtan och CherstinB.
Sista dagen jag tog pergon blev jag lite låg. Annars har jag inte märkt av så mycket tack o lov. Men jag har tagit Vitex Agnus castus också som är jättebra för min typ av PMS.
Fy vilken mardröm att få känna glädjen av att ha blivit gravid och sen gå igenom fyra (!) mf. Jag lider med dig.
Men om jag förstått det rätt kan EPA-GLandin/Boragoolja göra underverk gm att göra slemhinnorna i livmodern tjockare vilket tydligen kan vara viktigt om man har svårt att få ägget att fästa och utvecklas. Kolla även upp Agnus Castus/Munkpeppar också.
Ja, jag väntar också, fick ÄL på Skärtorsdagen, eller möjligen kvällen innan.
Så nu får vi hålla tummarna för varann.
Hej Barnlängtan och CherstinB.
Sista dagen jag tog pergon blev jag lite låg. Annars har jag inte märkt av så mycket tack o lov. Men jag har tagit Vitex Agnus castus också som är jättebra för min typ av PMS.
Fy vilken mardröm att få känna glädjen av att ha blivit gravid och sen gå igenom fyra (!) mf. Jag lider med dig.
Men om jag förstått det rätt kan EPA-GLandin/Boragoolja göra underverk gm att göra slemhinnorna i livmodern tjockare vilket tydligen kan vara viktigt om man har svårt att få ägget att fästa och utvecklas. Kolla även upp Agnus Castus/Munkpeppar också.
Ja, jag väntar också, fick ÄL på Skärtorsdagen, eller möjligen kvällen innan.
Så nu får vi hålla tummarna för varann.
Vad/vem är "Ludmila i Sundsvall"? Har hon tagit fram en egen kur eller?
Av hoppar gärna in i denna tråd :)
Börjat precis å äta pergotime :)
fick mens idag, en vecka efter äl. är så jävla less nu.
Hej tjejer har läst era inlägg förlåt att jag inte har varit närvarande :p .. Ansta , jag fick börja med pergotime för att gynekologen sa att jag hade pco... Jag hade äl på dag 13-14 ( 26 Mars) , min mens ska komma på fredag, testade igår men negativt :( ....... Tror inte det blev något.. Kan även säga att jag har lyckats bli gravid en gång på egen hand men då blev det abort :) . Jag hoppas vi alla lyckas snart.
De sista 8 dagarna har jag haft så himla ont i brösten, de har blivit dubbelt så stora, men det kanske bara är pergo biverkningar... jag återkommer när jag vet något mer :D ... skriv gärna här så delar vi med oss av erfarenheter , och så hoppas vi snart på att vi plussar .
Cherstin , har du kollat upp varför du får missfall, min gynekolog sa att kvinnor som tar pergotime och som även har pco har större chans för missfall och därför fick jag crinone gel ( progesteron ) ..
Ansta ... jag har pco men jag köper billiga ägglossningstest hos Testlagret, jag testar 2 gånger om dagen och fick positiv utslag, för att vara på den säkra sidan så tycker jag att du ska tänka på saken : ) ... Har läst i flera trådar här på FL där flera tjejer tror att de har ägglossning de dagarna som läkaren har sagt men så stämde det inte alls utan de hade tidigare eller senare.. det kan vara värt att testa med äl stickor : ) Kram !
Hej alla.
Ja denna babyverkstad... Alla som kämpar så månad efter månad. Jag är full av beundran för er. Jag har åtminstone bara försökt tre ggr, varav två med Pergo. Vi får väl se vad som händer.
Ibland tänker jag såhär: för varje gång det INTE tar sig kommer vi närmare vårt mål.
Kram från Ansta
Som idag är på BIM-8 efter andra enkelkuren Pergo o första Ovitrellesprutan (plus div kosttillskott)