Inlägg från: Anonym (Kejsarinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kejsarinna)

    Vi som vill ha planerat kejsarsnitt!

    Hejsan alla där ute! Tänkte det kunde vara trevligt med en tråd för alla oss som vill ha planerat kejsarsnitt oavsett om det handlar om medicinska eller psykosociala/humanitära skäl, första barnet eller syskon, om vi fött vaginalt innan eller ej. Här kan vi tipsa om hur vägen till snitt sett ut eller ser ut, prata av oss om hur vi mår och allt däremellan. Själv har jag gått igenom en hemsk vaginal förlossning och vågar inte bli gravid igen innan jag har nån typ av garanti att jag slipper föda vaginalt igen. Har även grova sexuella övergrepp i bagaget som inte fungerar ihop med en vaginal förlossning. Hoppas det finns fler där ute!

  • Svar på tråden Vi som vill ha planerat kejsarsnitt!
  • Anonym (Kejsarinna)

    Hej på er! "Kul" att det finns fler. Jag har varit hos barnmorskan, var där förra veckan. Hon skulle prata med en läkare men de har bara träffar en gång i veckan och hon ville vänta att ta upp det med en "bra" läkare, så det känns ju bra. Hon sa att det kunde ta upp till en månad innan jag hörde av henne. Hon sa prata med en läkare om min situation och bakgrund och så håller jag tummarna att läkaren kan tänka sig träffa mig innan jag är gravid. Hon sa att de generellt var väldigt snåla med att träffa kvinnor som inte var gravida men att hon hoppades att jag skulle få det eftersom min historia är såpass allvarlig typ. Så jag väntar och hoppas på det bästa. Får se vad nästa steg blir annars.

  • Anonym (Kejsarinna)

    Hur är det med er? :)

    Jag har börjat bli rätt rädd inför ett snitt också. Har läst en del personliga berättelser om komplikationer osv osv så nu känns det helt värdelöst, som att vad man än väljer är livsfarligt och att jag kommer få hemska komplikationer av vilket sätt jag än väljer. Vet ju givetvis att det inte behöver vara så, men ändå. Det är liksom skillnad att läsa ren fakta kring komplikationer och personliga upplevelser om desamma. Men vad fan ska man göra, ska man ha barn måste de ju komma ut på ett eller annat sätt.

  • Anonym (Kejsarinna)

    Idag fick jag i princip ett snitt beviljat. Barnmorskan ringde och sa att när jag väl blir gravid så står det i min journal att jag ska på samtal efter vecka 12 och innan vecka 18 för att besluta om ett förlossningssätt. Det är visserligen inget beslut men hon sa att det betyder att jag får välja om jag vill ha snitt eller inte i princip. Känns bra att ha det skrivet i journalen!

  • Anonym (Kejsarinna)

    Hur går det för er andra?

Svar på tråden Vi som vill ha planerat kejsarsnitt!