• Katta1

    Vad tycker ni om raw food-bakelser?

    Jag ska snart ha dop för sonen. Tänkte ha smörgåstårta till maträtt och sedan baka olika typer av bakelser fria från socker, gluten och mjölk till efterrätt. Vad tycker ni om nyttiga godsaker?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om raw food-bakelser?
  • vikarien

    Kan säkert vara gott många gånger, men känner lite varför?

    En smörgåstårta är ju inte direkt nyttig så efter en sån hade jag nog lika gärna käkat en vanlig tårta

  • Katta1

    Jag förstår ditt resonemang men jag känner att det blir lite för mycket tårta på tårta om du förstår? En smörgåstårta kan vara väldigt mastig så därför tänker jag mig bakelser till efterrätt. Tänkte först bullar, kärleksmums och drömmar. Hade tom börjat handlat in ingredienser. Så av en händelse kom jag in på att istället baka raw food-bakelser.

  • Långbenopluto
    Katta1 skrev 2015-03-20 22:25:04 följande:

    Nej, jag kommer beställa in en klassisk smörgåstårta från ett konditori!


    Då kan efterrätten vara lika onyttig.
  • MadHatter

    Jag föredrar onyttiga godsaker får jag väl erkänna.

    Men tycker absolut det är en kul ide om du inte har många "försiktiga" gäster som inte törs smaka nya saker.

  • Aniiee

    Raw food-bakelser brukar vara rejält feta. Flertalet som jag testat är i princip rent (kokos)fett med smaksättning, och det är inte gott. Alternativt väldigt mycket och olika nötter, vilket inte heller är så lyckat eftersom fler än man tror är mer eller mindre allergiska.

    Så, visst, gör några stycken. Men har du bara det så tror jag att det kommer slå fel hos dina gäster.


    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Katta1
    MadHatter skrev 2015-03-20 22:26:50 följande:

    Jag föredrar onyttiga godsaker får jag väl erkänna.

    Men tycker absolut det är en kul ide om du inte har många "försiktiga" gäster som inte törs smaka nya saker.


    Många som kommer försöker ha en sund livsstil och tillämpar själva raw food-bakning. Sen är det ju såklart vissa särskilt en som jag vet med säkerhet är negativt inställd till raw food. Bara jag nämnde på Facebook att jag skulle baka nyttiga muffins kom hon direkt med hintar om att "söta bakelser har ingen dött av" fast med lite andra ord. Hon är gift med min mans pappa. Jag känner ändå: Man kan faktiskt inte tillfredsställa alla och det här speglar mycket min och min mans livsstil.
  • Jag är bara jag

    Mycket skeptisk! Har inte smakat,men det låter göräckligt. Okey,de som inte tål nåt kan ju få specialfika,men alla andra? Nej,kör på vanligt du. Glad

  • vikarien
    Katta1 skrev 2015-03-20 22:23:08 följande:

    Jag förstår ditt resonemang men jag känner att det blir lite för mycket tårta på tårta om du förstår? En smörgåstårta kan vara väldigt mastig så därför tänker jag mig bakelser till efterrätt. Tänkte först bullar, kärleksmums och drömmar. Hade tom börjat handlat in ingredienser. Så av en händelse kom jag in på att istället baka raw food-bakelser.


    Jag hade nog hellre satsat på en god sallad då och sen tårta till efterrätt.

    Men så är jag ju en gottegris med
Svar på tråden Vad tycker ni om raw food-bakelser?