• Äldre 21 mar 14:27
    640081 visningar
    22084 svar
    -16 +25
    22084
    640081

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Ons 19 jan 07:11

Kvinnor och flickor kontrolleras, trakasseras, förnedras och tystas genom meddelanden på sociala medier, hämndporr, hat, hot, grooming och så kallad nätstalking. Det vill EU förbjuda. Förslaget har stöd av samtliga svenska partier utom Sverigedemokraterna.  Rösta inte på SD.

www.europaportalen.se/2021/12/sd-ensam-mot-eu-regler-om-konsrelaterat-natvald
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Ons 19 jan 13:00
    149 möten i regeringens innersta krishantering och inte en mötesnotering!

twitter.com/beckmansasikter/status/1483701007385337856/photo/1
    'Det finns anledning till reflektion' (statsministern efter att ha anlitat illegal invandrare för hemstädning)
  • Ons 19 jan 13:16
    Flash Gordon skrev 2022-01-19 13:00:29 följande:

Ja, det är synd. Hade vi säkert kunnat sälja till Monty Python-gänget för att dyr slant.

För att få en förståelse för hur diskussionerna har varit borde det enklast vara att kolla deras sökhistorik på Google:
    -Vad är en pandemi?
    -Vad är ett virus?
    -Ebba Bush leaked nude pictures
  • Ons 19 jan 15:22
    Digestive skrev 2022-01-18 18:20:49 följande:
    He, att du utgår från att jag inte förstår det ena eller det andra betyder givetvis inte att det är så. Retorik som bygger på tomma påståenden fungerar på folk som läser tidningsrubriker istället för artiklar, men det kanske är din målgrupp.

Prognoser bygger på tidigare data, FDFMGA. Det vill säga det som saknas i dina tomma påståenden.

Det får stå för dig och de där andra. För min del är Region Västerbotten ett bra exempel på att vårdfrågan inte är så enkel att problem/icke problem vilar på ägarformen.

Sådant som att Region Västerbotten har sämst löneutveckling i hela landet för undersköterskor medan politikerna - i regionens mer gynnsamma kommuner - höjer sina egna löner med miljonbelopp och med tveksamma extratillägg, det kan också vara en del av förklaringen till varför regionen haltar på området - även om just du hävdar att allt kan förklaras med en biltur.

Det är konstigt att det alltid verkar vara problematiskt när blåa nackar göder sig feta medan andras tynar. Är det dock röda nackar som sväller någonstans i landet så ska man inte bry sig om det, nej, nej, istället ska ta sig en sväng med bilen.
    En prognos som visade sig vara inkorrekt - att missta den för verkligheten tyder på ett visst mått av  - tja, fyll i lämpligt ordval själv.

Jag tror säkert att det finns en hel del som är illa skött av S-styret i Västerbotten, men min invändning var - om jag ska anknyta till gången du la ihop äpplen och päron och ritade en massa cirklar för att bevisa att antaler äpplen är lika med summan av äpplen och päron, 125 procent av äpplena blev äpplen - att du reflexmässigt pekar på päronen (Västerbotten) när någon påpekar attt äpplena är maskätna (sjukvården i Region Stockholm).

Men "titta på dom då-reflexen" är du inte ensam om här på FL - men det är inte desto mindre en ofruktbar debatteknik.
  • Ons 19 jan 17:03
    Flash Gordon skrev 2022-01-19 13:00:29 följande:

Dokumentförstöraren har fått jobba lika hårt som efter andra såsseskandaler 
    Socialdemokraterna är det enda partiet med företrädare som dömts för valfusk.
  • Ons 19 jan 20:17
    KillBill skrev 2022-01-19 07:11:31 följande:

Kvinnor och flickor kontrolleras, trakasseras, förnedras och tystas genom meddelanden på sociala medier, hämndporr, hat, hot, grooming och så kallad nätstalking. Det vill EU förbjuda. Förslaget har stöd av samtliga svenska partier utom Sverigedemokraterna.  Rösta inte på SD.

www.europaportalen.se/2021/12/sd-ensam-mot-eu-regler-om-konsrelaterat-natvald
    Det hade inte skadat om lagförslaget även skyddade män och pojkar.

Varför inte? - kan man undra i allmänhet och när en poäng med ett uteblivet skydd (för män och pojkar) helt och hållet lyser med sin frånvaro.
  • Ons 19 jan 20:30
    FDFMGA skrev 2022-01-19 15:22:30 följande:
    En prognos som visade sig vara inkorrekt - att missta den för verkligheten tyder på ett visst mått av  - tja, fyll i lämpligt ordval själv.

Jag tror säkert att det finns en hel del som är illa skött av S-styret i Västerbotten, men min invändning var - om jag ska anknyta till gången du la ihop äpplen och päron och ritade en massa cirklar för att bevisa att antaler äpplen är lika med summan av äpplen och päron, 125 procent av äpplena blev äpplen - att du reflexmässigt pekar på päronen (Västerbotten) när någon påpekar attt äpplena är maskätna (sjukvården i Region Stockholm).

Men "titta på dom då-reflexen" är du inte ensam om här på FL - men det är inte desto mindre en ofruktbar debatteknik.
    Din (kvasi-)prognos/kvalificerade gissning att min röst i kommande val hamnar på KD är givetvis aktiv fram tills efter valet.

Kul att du svalde betet.
    - Har man informationen att 75% inte gillar SD så är det givet att 25% gillar SD.

- Har man informationen att 25% gillar S så är det givet att 75% inte gillar S.

Att ingetdera är givet eller ens förståbart för dig är inte omvärldens problem att anpassa sig till. Men, men:

Om någon säger att du får ett glas som till 75% är tomt, tror du då lite snopet att du får ett tomt glas? - då det aldrig nämns att 25% av glaset är fyllt.

Om någon säger att du får ett glas som till 25% är fyllt, tror du då lite glatt att du har fått ett fullt glas? - då det aldrig nämns att 75% av glaset är tomt.

Om någon ställer två brukar färg framför dig, en vit och en svart, och ber dig att måla hela staketet men att 75% av det ska vara vitt, vad händer då? - jag är seriöst nyfiken.

Börjar polletten trilla ner eller är 75% av den utanför?
  • Ons 19 jan 20:32
    Digestive skrev 2022-01-19 20:17:00 följande:
    Det hade inte skadat om lagförslaget även skyddade män och pojkar.

Varför inte? - kan man undra i allmänhet och när en poäng med ett uteblivet skydd (för män och pojkar) helt och hållet lyser med sin frånvaro.
    Ja, dom angav ju i sin förklaring att orsaken var att lagen inte var könsneutral och att dom hellre ser att varje land stiftar sina egna lagar på området.

Stod ju i artikeln att flickor utgjorde 2/3 av dom drabbade. Ska man då strunta i 1/3 av offren för att dom är pojkar?
  • Ons 19 jan 20:36
    Rataxes skrev 2022-01-19 17:03:51 följande:
    Dokumentförstöraren har fått jobba lika hårt som efter andra såsseskandaler 
    Den kan nog dra sig undan med en högre pension än de flesta. Skrattande

Kan även se lovorden Som tack för extraordinära insatser i tjänst. på ett presentkort ihop lite blommor och en choklad därtill.
  • Ons 19 jan 20:44
    +1
    Friger skrev 2022-01-19 20:32:19 följande:
    Ja, dom angav ju i sin förklaring att orsaken var att lagen inte var könsneutral och att dom hellre ser att varje land stiftar sina egna lagar på området.

Stod ju i artikeln att flickor utgjorde 2/3 av dom drabbade. Ska man då strunta i 1/3 av offren för att dom är pojkar?
    Ja, tydligen.

Man tycks i allmänhet jobba på allt som har med genusrelaterade stereotyper att göra och så vidare - förutom synen på män/pojkar som kanonmat, slit-å-släng-varor och mindre känsliga/viktiga att värna om.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
Logga in
Bli medlem