• Gung Ho

Orkar inte med styvdottern

Anonym (trött) skrev 2015-03-22 14:03:03 följande:

Jag har ett ilandsproblem, min sstyvdotter. Orkar inte med henne och försöker undvika henne.

Ska alltid skryta om allt, och samma saker hela tiden.

Man ska alltid "gissa" vad hon pratar om.

Berättar samma saker om och om och om igen. Ja jag vet vad din hund heter, du har sagt det 29 ggr.

Försöker tigga till dig grejer av mig "Vill så gäääärna ha den där för då kan jag göra det och det och BLABLABLA"

Avbryter samtal och är allmänt irriterande..

Och nä det är inte synd om den då jag alltid gigissar och alltid frågar vad hundjäveln heter. Försöker vara så lite som möjligt hemma när hon är hos oss.

Antar att du inte har barn själv....

Det funkar inte att reta sig på jobbiga saker och sedan spela med och tro det ska sluta. Så funkar inte barn...
  • Gung Ho
    Anonym (trött) skrev 2015-03-23 09:21:35 följande:
    Jo jag har faktiskt barn själv. Men hon är bara 2 månader. Men jag känner att jag inte har någon rätt att säga åt henne, eller jag vill inte det för hon är så glad när hon berättar samma saker för 10 gången samma helg, som en senil gammal tant .

Därför jag kklagar och önskar att hon slutade, jag vet att det inte går över av sig själv men har inte hjärta att säga åt henne.
    Jo det där känner man igen....svårt att göra ngt åt. 'Se fram' mot detsamma när ditt barn blir äldre

Tjat bör man säga till om, men det är svårt när barnet glatt berättar ngt flera ggr. Jag brukar i lättsam ton säga att det är roligare om de hittar på ngt nytt att berätta... Kanske funkar så småningom
Svar på tråden Orkar inte med styvdottern