• Zesssan

    Nu gör vi en* SLADDIS*

    Hej!
    Vill också skapa en tråd,så jag döper den till " Nu gör vi en Sladdis" Skrattande

    Jag heter Zabina och är en sprallig brud på snart 30 årTungan ute som just nu bor hos mina föräldrar med hela min familj. För några månader sedan sålde vi vårt hus för att bygga nytt ute på landet!! den 31 Mars får vi veta om vi får ett förhandsbesked på tomten *längtar*
    Annars lever jag ett liv med tempo, och alltid måste det hända något runt mig haha
    jag har två söner som blir 10 och 7 år i år och som är mycket aktiva och busiga killar.
    För ca 4 år sedan så bestämde vi oss för att skaffa vår 3 busunge,dock blev det inte som vi planerat...jag fick utomkvedshavandeskap och fick läggas in på KK för att få hjälp. Efter det så tappade jag/vi lusten och sedan har livet bara rullat på...

    Men för några månader sedan börjar jag få en längtan igen och för 7 dagar sedan hade vi oskyddat sex för första gången på ,Ja säg drygt 4 år Flört
    ÄL (enligt min app) skulle varit den 19/3. 
    Som säkert flera mammor känner som har enbart söner,så skulle det vara grymt mysigt med en tös! så nu testar vi lite olika metoder för det. Men sedan blir det var det blirHjärta

    Hur är det där ute?
    fler som är sugna på en sladdis?
    Kanske en liten dotter? eller en son kanske?
    Tankar och funderingar kring detta skulle vara kul att dela med er där ute Hjärta
     
     

  • Svar på tråden Nu gör vi en* SLADDIS*
  • GlitterLina

    Åh va kul me plus som ramlar in :)

    Så härligt :)

    Hoppas ni andra får plus snart oxå!

    Själv har jag ännu inte fått nån glad gubbe på ÄL test.. Har några test kvar. Bäst å sexa på varannan var tredje dag ;)

  • Emzaan

    Gratts till alla pluss

    jag slutade med piller 19 april ocj ingen mens har syns till, har hoppats på att det beror på bebis( har blivit gravid supersnabbt tidigar, men det var ju ett antal år sedan ) nu börjar jag misströsta och förlika mig med att det kanske tar ett tag för kroppen att komma igång,, men man vet ju alldrig, så länge mensen uteblir så lär jag nog testa varje vecka,, man vet ju aldrig

  • Riolina
    Anonym (småland) skrev 2015-05-08 08:42:28 följande:

    eftersom jag fick missfall i v.9 i januari, är jag väldigt glad över att vi inte berättade för dottern. Det hade varit jobbigt för henne och hon hade pratat med alla om det, vilket jag inte vill. Och denna gången är vi ännu mer helt säkra på att inte berätta det för henne förrän efter kub som brukar vara i v.12-13 väl? jag har aldrig gjort kub med dottern men har för mig att de sa något sådant vid förra graviditeten.


    Ja det skulle vara jobbigt om något gick fel och barnen har berättat vidare till kompisar och andra utomstående. Men att barnen vet om och också måste uppleva sorgen ifall något går fel behöver inte vara negativt tänker vi. Det finns ju inga garantier även fast man passerat v 12. Men i v 4 är lite väl tidigt att berätta.

    Jag har inte heller gjort kub tidigare. Är osäker på om jag vill. Min man tycker det är självklart att göra så mycket tester som möjligt. Själv funderar jag över hur jag skulle reagera ifall vi fick osäkra siffror. Jag tänker att det är skönast att slippa oro under graviditeten utan testen (ul vill jag göra) och ev få besked efter förlossningen eller under barnets första månader.

    Jag fick inte tag på något nytt gravtest innan helgen. Jag som ville testa igen på söndag. Först ska jag testa igen, sen ska jag ringa barnmorskan och kanske gå på första inskrivningssamtalet. Sen får vi se vilka som får veta.

    Har du kontaktat barnmorskan?
  • Riolina
    Emzaan skrev 2015-05-08 20:10:24 följande:

    Gratts till alla pluss

    jag slutade med piller 19 april ocj ingen mens har syns till, har hoppats på att det beror på bebis( har blivit gravid supersnabbt tidigar, men det var ju ett antal år sedan ) nu börjar jag misströsta och förlika mig med att det kanske tar ett tag för kroppen att komma igång,, men man vet ju alldrig, så länge mensen uteblir så lär jag nog testa varje vecka,, man vet ju aldrig


    Jag var övertygad om att jag skulle bli gravid direkt efter att jag tog ut kopparspiralen. Tog direkt med mina två äldre barn. Jag blev så besviken och ledsen när mensen kom

    Månaden efter intalade jag mig att det kommer ta flera månader, mensen blev flera dagar sen och mitt hopp ökade. Sen kom mensen!!! Tredje månaden tyckte jag var svår att veta äl eftersom mensen kommit senare. Men vi hade sex varannan dag och nästan bara på morgonen. Jag trodde våra chanser var låga men så i torsdags testade jag iallafall och fick pluss!

    Jag hoppas du plussar snart också. Svårt att slappna av när längtan är så stor men snart är det säkert din tur.
  • Riolina
    GlitterLina skrev 2015-05-08 09:03:03 följande:

    Åh va kul me plus som ramlar in :)

    Så härligt :)

    Hoppas ni andra får plus snart oxå!

    Själv har jag ännu inte fått nån glad gubbe på ÄL test.. Har några test kvar. Bäst å sexa på varannan var tredje dag ;)


    Jag var osäker på när jag skulle ha äl denna månad. Har inte provat äl-test. Vi hade sex varannan dag så att vi skulle kunna pricka in äl utan test

    Hoppas det går vägen denna gång för er också!
  • Anonym (småland)
    Riolina skrev 2015-05-09 08:27:38 följande:

    Ja det skulle vara jobbigt om något gick fel och barnen har berättat vidare till kompisar och andra utomstående. Men att barnen vet om och också måste uppleva sorgen ifall något går fel behöver inte vara negativt tänker vi. Det finns ju inga garantier även fast man passerat v 12. Men i v 4 är lite väl tidigt att berätta.

    Jag har inte heller gjort kub tidigare. Är osäker på om jag vill. Min man tycker det är självklart att göra så mycket tester som möjligt. Själv funderar jag över hur jag skulle reagera ifall vi fick osäkra siffror. Jag tänker att det är skönast att slippa oro under graviditeten utan testen (ul vill jag göra) och ev få besked efter förlossningen eller under barnets första månader.

    Jag fick inte tag på något nytt gravtest innan helgen. Jag som ville testa igen på söndag. Först ska jag testa igen, sen ska jag ringa barnmorskan och kanske gå på första inskrivningssamtalet. Sen får vi se vilka som får veta.

    Har du kontaktat barnmorskan?


    Nej inte än. Går in i v.6 imorgon så jag tänkte ringa nu till veckan.

    gravtest kan du köpa på Ica eller vilken mataffär som helst. Till och med affären i vår lilla byhåla har och säljer. Inte för att jag någonsin skulle köpa något där. Ute på bygden direkt.
  • Riolina
    Anonym (småland) skrev 2015-05-09 09:47:42 följande:

    Nej inte än. Går in i v.6 imorgon så jag tänkte ringa nu till veckan.

    gravtest kan du köpa på Ica eller vilken mataffär som helst. Till och med affären i vår lilla byhåla har och säljer. Inte för att jag någonsin skulle köpa något där. Ute på bygden direkt.


    Ja jag funderade på att gå in på ICA men vill inte på grund av att vi bor i ett litet samhälle och jag jobbar som lärare i byn... För många ögon som jag inte vill ska se vad jag köper. Kanske åker in till en större affär imorgon.

    Jag tror jag går in i v 5 imorgon. Då ligger du 1 vecka förre
  • Fsake

    Hur går det för alla? Jag borde få mens om en knapp vecka och sen kör vi! Äntligen!!

  • Anonym (bebis2016)

    Hoppar gärna in här om jag får :) har en dotter på 9 år hon blir 10 nu i år och nu har jag och sambon kommit överens om att hon ska få ett syskon :) det blir hans första barn :)

    Jag ska ha mensen nästa tisdag om vi inte lyckades pricka in äl denna månaden.

    Dock har jag haft molvärk mensvärks liknande ända sen ja hade äl och magen är svullen och ont i huvve varje dag på em. Så vem vet de kanske tog sig å :D

  • Anonym (småland)
    Anonym (bebis2016) skrev 2015-05-18 22:42:41 följande:

    Hoppar gärna in här om jag får :) har en dotter på 9 år hon blir 10 nu i år och nu har jag och sambon kommit överens om att hon ska få ett syskon :) det blir hans första barn :)

    Jag ska ha mensen nästa tisdag om vi inte lyckades pricka in äl denna månaden.

    Dock har jag haft molvärk mensvärks liknande ända sen ja hade äl och magen är svullen och ont i huvve varje dag på em. Så vem vet de kanske tog sig å :D


    Min dotter blir tio nästa år och vi är gravida nu och beräknade i januari. Det är också min mans första barn. Kul att se någon med nästan exakt samma!

    Jag sörjer lite över att min dotter inte kommer få någon sammanhållning med sitt syskon på samma sätt som om de vore mer jämngamla. Men så blir ju livet ibland.
  • Anonym (bebis2016)
    Anonym (småland) skrev 2015-05-18 22:54:57 följande:

    Min dotter blir tio nästa år och vi är gravida nu och beräknade i januari. Det är också min mans första barn. Kul att se någon med nästan exakt samma!

    Jag sörjer lite över att min dotter inte kommer få någon sammanhållning med sitt syskon på samma sätt som om de vore mer jämngamla. Men så blir ju livet ibland.


    Ja kul att vi är i samma ungefär :) jag hoppas på att plussa denna månaden men annars kör vi på nästa månad ;)

    Ja så känner jag oxå över min dotter, vet att hon kommer bli världens bästa storasyster så som hon har tjatat över syskon men ja om 4 år säger vi hur mycket kommer dom va hemma då lixom :P
  • Anonym (bebis2016)
    Fsake skrev 2015-05-25 20:58:26 följande:

    Hur går det för alla? Mitt första försök närmar sig, äl till helgen!


    Jag har haft en blödning 6 dagar före beräknad mens på 2.5 dag jätte konstigt :/ men inget utslag på graviditetstestet så det var nog min mens tydligen.... så jag får köra nästa gång ägglossningen kommer tråkigt nog :P
  • Fsake
    Anonym (bebis2016) skrev 2015-05-25 20:05:52 följande:
    Jag har haft en blödning 6 dagar före beräknad mens på 2.5 dag jätte konstigt :/ men inget utslag på graviditetstestet så det var nog min mens tydligen.... så jag får köra nästa gång ägglossningen kommer tråkigt nog :P
    Vad konstigt! Men har du passerat bim? Många har ju mens när de är gravida..
  • Anonym (bebis2016)
    Fsake skrev 2015-05-26 23:02:40 följande:

    Vad konstigt! Men har du passerat bim? Många har ju mens när de är gravida..


    Ja jag gjorde det i onsdags och inget plus på stickan då, får vänta och se om de blir något mer eller vänts och se om mensen kommer nästa månad :)
Svar på tråden Nu gör vi en* SLADDIS*