Inlägg från: Anonym (Man med klös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man med klös)

Varför är kvinnor som barn?

Kvinnor är barnlika ja. Det gäller dock inte alla, det finns något procent av kvinnorna som reder sig själva. Men absoluta majoriteten är barnlika, klarar inte mycket och behöver stora mängder hjälp.

9 av 10 kvinnor jag har dejtat/bildat familj med/haft som KK har varit barnlika. 

Ration hjälp jag har behövt ge vs hjälp jag har fått är ca 25:1.

Det är ett gigatiskt ratio.

• Anonym (Man med klös)

Sedan när man hjälpt kvinnan brukar de ta det för givet och tycka att det är det naturligaste i världen, att män är till för att hjälpa kvinnor.

Sen om någon utomstående skulle fråga, så säger kvinnan att hon gjort det. Det vill säga hon råkar glömma att en man hjälpt till med minst halva jobbet.

• Anonym (Man med klös)
    sextiotalist skrev 2015-03-25 10:00:32 följande:
    Du är då välkommen att besöka mitt parallella universum. Jag har ingen frånskild väninna som är handfallen.
    Jag vet att jag inte är unik, berättade lite om den här tråden nu på fikat och mina (manliga) kolleger slogs av häpnad och funderade var i Sverige tiden stått stilla.
    Så i mitt universum så lever vi i år 2015. Vi lämnade 50-talet för nästan 60 år sedan
    Jag går ut i stan idag och ser ungefär 30 grovjobbare. Städare, restaurangefettsuppsamlare, byggare. Det är 0 % kvinnor. Fatta 0 %!! fatta också då att din värld består av flum. Den värld du lever i stämmer inte med verkligheten. Punkt.
  • Anonym (Man med klös)
    sextiotalist skrev 2015-03-26 13:54:30 följande:
    Och jag var idag på ett projektmöte (ett tekniskt projekt med byggentreprenad). 30% kvinnor, samtliga ingenjörer.
    Du får gärna skicka mig ett PM.
    Jag träffar dagligen kvinnliga ingenjör och en hel del kvinnliga byggplatsuppföljare.
    Du är välkommen att vara med mig en dag på mitt arbete och du kommer presenteras för kvinnor med som är smarta, praktiska och duktiga.
    Jag ska med glädje presentera dig för en vår bransch duktigaste projektledare som är kvinna. Hon driver projekt med järnhand och få håller hennes tempo
    Whoa kvinnor med tingeltangelbyggingenjörslinjer ska kompensera för att alla grovjobbande män jag sett i stan där inte en (1) var kvinna, utan just 0 var kvinnor. Du är rolig du. *Ler*.
Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?