• Mandel

Varför är kvinnor som barn?

Upplever snarare det omvända.

Tvätten blir inte ren av sig själv. Hur många gånger ska man behöva visa hur en tvättmaskin fungerar?
    Det blir inte lagad mat på bordet genom ett trollslag och kyl/frys har inte automatisk - maskinell, påfyllnad.
    Barn som inte kommer i säng i tid blir trötta och griniga - även kvinnor blir det
    Har man ett schema till förskola/skola/fritids så är det de tiderna som gäller. Inte när man har lust att lämna/hämta.
    Bilen blir inte ren bara för att man spolar av den. Den behöver svampas och är fortfarande lika grusig inuti.
    Klippa gräset innebär att man klipper hela gräsmattan och snyggar till med trimmer ibland - inte att man bara kör där det går snabbast och smidigast  när man har lust.
    Soppåsar förses inte med ben i samma veva som man knyter dem så de kan gå ut själva och de är heller inget svart hål som rymmer hur mycket som helst utan den behöver bytas ibland.

Ska jag fortsätta rabbla floskler?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 12:21:55 följande:
    Från vilka länder kommer de kvinnor som fortfarande besitter matlagningskunskaper? Är kört att hitta en svensk kvinna som kan. De äter bara fördigmat, Max halvfabrikat på sin höjd....
    Hurra! Jag är unik!
    Det kommer inte helfabrikat i mitt hem mer än om maken åker och köper pizza, men det äter inte jag...
    Halvfabrikat är endast grillkorv fast inte så ofta eftersom det inte är gott.
    Jag är petig med maten och äter bara mat lagad ifrån grunden i mitt eget kök.Fixar allt ifrån äppelmos till långkok av kött.
    Är bara när jag är bortbjuden/restaurang som jag kan få i mig hel/halvfabrikat.

Och jag kan även svetsa, köra traktor, byta bromsskivor, sy kläder, brodera osv.
    Vad kan du?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?