sextiotalist skrev 2015-03-24 08:15:30 följande:
Va, den mannen som skulle försöka "uppfostra" mig skulle inte ha det lätt. Vet inte vad du fått det ifrån, om man läser här så verkar de allra flesta män leva som tonåringar fortfarande under tiden kvinnan sköter ruljansen hemma
Själv har bodde jag själv i över 10 år, fixade vardagen och allt hemma utan en enda karl. Jag är inte unik, de jag känner klarar sig utmärkt utan män.
Däremot verkar många män stå handfallna inför det som sker innanför hemmets väggar
Om det du säger nu är sant så låter du som en bra kvinna. Har aldrig stött på nån som klarat sig utan man så länge. Hur lyckades du sköta det praktiska då? Men jag köper däremot inte att många kvinnor skulle klara sig utan en man som styr upp att.
Jag har träffat en kvinna i några månader nu. Hon påstår att hon brukade laga mat till sig själv innan vi träffades... Men sen jag kom in i bilden så står hon helt handfallen och förväntar sig att jag ska fixa käk även när jag kommer hem till henne! Och de dagar vi inte träffas så äter hon knappt! Så ett levande bevis på att kvinnor är som barn, bland många andra....