• Anonym (Gurra M)

Varför är kvinnor som barn?

Är det bara jag, eller upplever andra killar också att kvinnor är som barn? Varför måste man ständigt tillrättavisa och uppfostra dem? Så jävla trist...Lär er tänka själv!
    Kvinnor är som barn och de måste behandlas som sådana, tyvärr..

• Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?
  • Anonym (Arne)

Tack till dig, TS, som vågar stå upp för dig själv och säga sanningen! Det var skönt att få ventilera detta som ständigt förnekas till kvinnornas fördel.

• Anonym (Arne)
    sextiotalist skrev 2015-03-24 12:32:30 följande:

Du har uppenbarligen missat de tusentals trådar där kvinnor i det här forumet skryter om hur de lagar mat från grunden

Min erfarenhet är att kvinnor lagar mat. Män (speciellt de unga vuxna) lever på mat från frysdisken.

Jag har endast träffat en kvinna som inte kan laga mat, desto fler män.

Upplever att det fördetmesta är ett spel för gallerian... Och vanligt förekommande! De påstår att de är intresserade av avancerad matlagning, sen när det kommer till kritan så kan de knappt koka makaroner. Tror att det e nåt de påstår för att verka bättre än andra kvinnor och verka kvinnliga.
  • Anonym (Man med klös)

Kvinnor är barnlika ja. Det gäller dock inte alla, det finns något procent av kvinnorna som reder sig själva. Men absoluta majoriteten är barnlika, klarar inte mycket och behöver stora mängder hjälp.

9 av 10 kvinnor jag har dejtat/bildat familj med/haft som KK har varit barnlika. 

Ration hjälp jag har behövt ge vs hjälp jag har fått är ca 25:1.

Det är ett gigatiskt ratio.

• Anonym (Man med klös)

Sedan när man hjälpt kvinnan brukar de ta det för givet och tycka att det är det naturligaste i världen, att män är till för att hjälpa kvinnor.

Sen om någon utomstående skulle fråga, så säger kvinnan att hon gjort det. Det vill säga hon råkar glömma att en man hjälpt till med minst halva jobbet.

• sextiotalist
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 12:32:32 följande:

Om det du säger nu är sant så låter du som en bra kvinna. Har aldrig stött på nån som klarat sig utan man så länge. Hur lyckades du sköta det praktiska då? Men jag köper däremot inte att många kvinnor skulle klara sig utan en man som styr upp att.

Jag har träffat en kvinna i några månader nu. Hon påstår att hon brukade laga mat till sig själv innan vi träffades... Men sen jag kom in i bilden så står hon helt handfallen och förväntar sig att jag ska fixa käk även när jag kommer hem till henne! Och de dagar vi inte träffas så äter hon knappt! Så ett levande bevis på att kvinnor är som barn, bland många andra....

Vad är det som jag inte skulle kunna klara av som ingår när man har ett hem
  • audio

Undergivna kvinnor är mer benägna att se mannen som en beskyddare som ska vara stark i alla lägen. Kvinnan glömmer att mannen är just bara en man och behöver viss stöd han med i en relation utan att för den skull bli bemötta som barn.

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • sextiotalist
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 12:52:49 följande:
    Upplever att det fördetmesta är ett spel för gallerian... Och vanligt förekommande! De påstår att de är intresserade av avancerad matlagning, sen när det kommer till kritan så kan de knappt koka makaroner. Tror att det e nåt de påstår för att verka bättre än andra kvinnor och verka kvinnliga.
    OK, jag känner som jag skrev en kvinna som inte kan laga mat, desto fler män. Jag vet inte vilka kretsar du umgås i, men de kvinnor jag känner (i min egen generation och yngre) kan samtliga laga mat, de allra flesta har bott själv en längre tid (men det är inte många män som jag känner om bott själv en längre tid).
    Du vet väl att generellt så är det männen som snabbare flytta ihop med en kvinna efter en separation, men kvinnorna generellt föredrar att bo själva
  • Anonym (Tina)
    Min fästman ser inte mig som ett barn. Jag bodde själv i 8 år innan vi flyttade ihop och jag har inte haft några problem med att fixa saker själv. Eftersom min fästman jobba långa pass så sköter jag de flesta hushållssysslorna och jag kan både laga mat och baka. Jag gör lasange, paella, kroppkakor, pajer, bröd, knäckebröd, kanelbullar, tårtor m.m. 
  • Anonym (Dumle)

Om de flesta män tänder på kvinnor och de flesta kvinnor är som barn. Innebär det inte i så fall att de flesta män är pedofiler?

• Kereza
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 12:46:26 följande:
    Isf är alla kvinnor våp och bimbos, då de alla är som barn. Det tyckte jag var lite hätskt sagt...
    Fast är det det du inbillar dig så är du antingen riktigt dum eller så har du mycket begränsad erfarenhet av kvinnor - välj själv. 
    Jag skulle tippa på det sistnämnda, då det i princip alltid visar sig att de män som generaliserar om kvinnor ("alla kvinnor är ytliga", "alla kvinnor är dåliga på att köra bil", "alla kvinnor är barnsliga", "alla kvinnor är otrogna" och så vidare) helt enkelt bara har träffat sådana kvinnor, och därför dragit den någon naiva slutsatsen att ALLA kvinnor är likadana.
    Har du en någorlunda normal begåvningsnivå så inser du faktiskt att det är en logisk omöjlighet att alla skulle vara lika. Och har du det inte så ber jag om ursäkt att jag slösade på dina resurser med att berätta saker för dig som du inte kan hantera. 
Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?