Anonym (Gurra M) skrev 2015-03-24 20:53:06 följande:
Oj vad tråden tagit fart, ni bevisar ju genom era svar att ni verkligen ÄR som barn... Radda upp alla saker ni faktiskt kan, vad DUKTIGA ni är :) Barn söker som bekant ofta bekräftelse, som ni nog inte förstod.
Anledningen till att jag skrev inlägget från början är att jag är så trött att agera förmyndare åt min tjej... Hon börjar gråta när hon tittar på djurakuten, slänger sig på golvet och vrålar när hon inte får sin vilja fram, hon är fysiskt svag, vet inte skillnaden på en polygrip eller en glidledstång..Helt hjälplös! Som ett djur i Zoo har hon vant sig vid att bli matad och ompysslad och att jag tar alla beslut åt henne, jag vågar inte tänka på hur hon skulle klarat sig på egen hand..
Haha, jag vet inga som är så bekräftelsetörstande som män, får de inte sitt sex så går världen under (speciellt yngre). Tycker man inte att deras bihang mellan benen är det mest fantastiska som finns, så rasar världen och tala inte om arbetslivet...
Men jag har aldrig hört talas om en vuxen (jo förresten, en man gjorde så, ett ex till en väninnan) som lägger sig på golvet och vrålar om man inte får sin vilja igenom.
Får jag fråga, hur levde hon innan hon träffade dig.
Mitt ex var bergsäker på att jag skulle gå under när jag gjorde slut (att han inte ens reflekterade över att vi aldrig bott ihop och jag fixade en hel del utan hans påtvingade hjälp, då surade han, under tiden vi var tillsammans).
Jag är ganska säker på att hon skulle klara sig utmärkt utan dig, precis som de flesta kvinnorna gör.
Om du inte visste det, så är antalet änkor (då tänker jag på den äldre generationen) betydligt fler i antal än antalet änkemän och de klarar sig utan sina män år efter år, trots att de var uppvuxna i en tid då kvinnorna var hänvisade till hemmet.