• Anonym (Undrar)

    Stor bula på magen?!

    Har märkt att magen putar ut väldigt mycket på morgonen när jag vaknar sedan ett tag tillbaka. Blir en stor bula från naveln och nedåt. Liknar magen när man är gravid runt vecka 17-18 när urinblåsan trycker upp livmodern på morgonen.

    Är inte gravid enligt graviditetstester jag gjort (ett flertal). Har även gjort ett ultraljud för ca tre veckor sedan men ingen graviditet.

    Är väldigt gasig och uppsvullen framåt eftermiddagen och magen gör ljud ifrån sig hela tiden.

    Har även känt att det rör sig i magen, kusligt likt fosterrörelser, därav ultraljudet jag gjorde.

    Vad kan allt detta vara? Är det tarmarna som ligger konstigt efter att man sovit? Någon som har samma? IBS?!

  • Svar på tråden Stor bula på magen?!
  • Anonym (Vad hände)

    Hur gick det? Fick du reda på vad det var ?

  • Hyllemor

    Även om det är ovanligt så kan man faktiskt vara gravid utan att det syns på graviditetstest. Min kollega hade det så. Alla kunde se att hon var gravid och hon själv också, men självtesten visade hela tiden negativt. Det var först när hon fick åka in med magsmärtor och tog ett blodprov som det visade sig på det testet att hon var gravid och då hade hon ändå tagit ytterligare ett självtest bara någon enstaka dag tidigare.

  • Anonym (Vad hände)
    Hyllemor skrev 2021-02-25 20:24:23 följande:

    Även om det är ovanligt så kan man faktiskt vara gravid utan att det syns på graviditetstest. Min kollega hade det så. Alla kunde se att hon var gravid och hon själv också, men självtesten visade hela tiden negativt. Det var först när hon fick åka in med magsmärtor och tog ett blodprov som det visade sig på det testet att hon var gravid och då hade hon ändå tagit ytterligare ett självtest bara någon enstaka dag tidigare.


    Oj, vilken vecka var hon i då?
  • Hyllemor
    Anonym (Vad hände) skrev 2021-02-26 01:35:32 följande:
    Oj, vilken vecka var hon i då?
    Tvärr kommer jag inte ihåg det, men det syntes helt klart att hon var gravid i alla fall.
  • Hyllemor
    Anonym (Vad hände) skrev 2021-02-26 01:35:32 följande:
    Oj, vilken vecka var hon i då?
    Tvärr kommer jag inte ihåg det, men det syntes helt klart att hon var gravid i alla fall och hon var ganska långt in i graviditeten.
Svar på tråden Stor bula på magen?!