Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
Det borde vara tillåtet att lappa till olydiga ungjävlar som inte kan hålla käft. I länder där det är tillåtet vet ungarna hur de ska uppföra sig till skillnad från svenska barn.
Det borde vara tillåtet att lappa till olydiga ungjävlar som inte kan hålla käft. I länder där det är tillåtet vet ungarna hur de ska uppföra sig till skillnad från svenska barn.
Det finns massor att läsa om hur våld påverkar barn negativt. Jag citerar några rader ur Folkhälsans Information om barn som upplevt våld: "Alla barn som har upplevt våld i sin barndom använder inte själva våld som vuxna, men alla som använder våld som vuxna har upplevt våld i barndomen".
"Våld medför ökad risk för PTSD med kognitiva störningar, minnesstörningar, hög grad av undvikande beteende, depression, stegrad uppmärksamhetsnivå, förhöjd alarmberedskap, oro, ångest, fysiska symtom, sömnlöshet, högt blodtryck etc."
Många kriminella har haft en barndom med våld. Men hur många argument som än skulle läggas fram här så gissar jag att de ändå inte påverkar dem som redan bestämt sig för att det bästa för barnet är att få en lavett ibland. Och därigenom fortsätter problematiken år ut och år in. De barn eller ungdomar som beter sig sämst och till och med begår brott är de barn som inte känt sig trygga i hemmet.
Det hade inte skadat att skriva vad man grundar sina åsikter på om man väljer att delta i en diskussionstråd tycker du inte?
Jag skriver lite mer än att jag tycker både skolväsendet borde ge lärarna bättre verktyg att hantera ouppfostrade bråkstakar och inte sätta käppar i hjulen på föräldrar så dessa skapas.
Jag tror vi kan ta det längre än så, jag är nästan säkert att nobodyhome skulle gå loss med ren och skär misshandel om denna blev uppringt från skolan och upplyst att barnet beter sig på lektionstid så som hon beter sig på nätet.
Men skitsamma, så länge beteendet fortsätter så tycker jag att man inte bör hedra skitet med en respons, vissa är så låsta i sina aggressioner problem och sin drömbubbla att inte mycket kommer genom.
Jag har tagit del av dessa och förklarat dom.
Incidenten vid gatan var inte på hemmaplan, folk nickade instämmande kan jag säga.
Har ryckt in på skolgården mot en ohanterlig arab som upplyste den kvinnliga pedagogen att pappa skulle knulla henne.
Skulle kanske inte bry mig om det inte var en av idioter som var på min son så han fick höra ett och annat och fick ett varnings ord att jag kommer tillbaka om jag inte ser en förändring, det fick unghelvetet höra när han dinglade ex antal centimeter från marken uppdragen av mina händer som hade god lust att göra mer.
Tacksamheten i pedagogens ögon var väldigt talande.
Fick uppdatering senare att betendet blev som förbytt efter "samtalet" vi hade.
Så vad som är lagligt är en sak, vad som händer sedan i det verkliga livet och vad som behövs i samhället är nått helt annat.