• Anonym (--)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

AnnaZL skrev 2015-03-24 19:19:30 följande:
    Om du anser att ditt barn är borde få stryk är det ett klart tecken på att du brister som förälder, ja. Du måste ha uppfostrat det väldigt dåligt och föregått med dåligt exempel.

Mina barn har än så länge inte gått över gränsen så pass att kraftigare åtgärder var nödvändiga men jag minns hur jag själv betedde mig.

Så ja, att bakbinda föräldrar med lagar är att göra sig själv en otjänst, resultatet blir en del ungar som tror att dom kan bete sig hur som och vara totalt gräns eller respektlösa.

• Anonym (--)
    AnnaZL skrev 2015-03-25 16:36:28 följande:
    Att barn beter sig gräns- och respektlöst är inte för att de inte fått stryk, utan för att föräldern misslyckats kapitalt med att sätta gränser och förmedla empati o. dyl. till barnet.
    Det skulle inte bli bättre om barnet får stryk, det är något grundläggande som har gått fel, då har du bara en inkompetent förälder som dessutom misshandlar sitt barn.

Precis.

Givetvis kommer man bättre fram om man sätter tydliga gränser och upprätthåller dom.

• Anonym (--)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-25 23:20:35 följande:
    Hela den här diskussionen är lika absurd som idiotisk, de som tror på våldets förträfflighet kan vänligen puckla på sig själva elelr likasinnade, men bara fega patetiska as planerar att välja och misshandla sina barn. Klarar man inte av att uppfostra barn utan att misshandla dem, ska man inte ha barn. Punkt. Nu kan vi starta tråden ska man ha rätt att puckla på sin fru.

Alla dina inlägg är fyllda med idioti och påhopp.

Yes, starta du en tråd om att misshandla sin fru så håller vi oss till trådens ämne här.

Kanske till och med utan dina patetiska utsvävningar.

• Anonym (--)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-25 23:34:12 följande:
    Och du saknar som vanligt varje tillstymmelse till arguemenr och försöker skyla över din våldsromantik och ditt barnmisshandelsvurmande genom stt hacka på mig. Moget.

Jag i vanlig ordning?

Du är inte diskret nånstans och du fyller alla trådar med ren skit och grava personliga påhopp framför att komma nått med substans.

Alla som har lagt märke till nobodyshome inlägg räcker upp en hand?.

Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:39:45 följande:
    Det är din åsikt. Och vissa har andra åsikter. Det finns inget som säger vad som är rätt eller fel. Du tycker att det är fel att slå barn men jag tycker att det är rätt i dom  stunderna som barnen har betett sig illa , men annars finns det ingen anledning att slå barnen, men jag tycker absolut att det skulle bli lagligt att slå i uppfostringsyfte

Jag reagerar dock på ordet slå.

Dom gånger jag verkligen gick över gränsen där det inte fanns annat att göra än att reagera med kraft anser jag inte ha blivit slagen.

Jag skulle däremot anse mig både ha blivit misshandlad och slagen om jag fick spö för bagateller som att komma sent till skolan i fem minuter eller glömma handla mjölk när föräldrar bad mig.

• Anonym (--)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-25 23:49:38 följande:

Bla bla Bla.

Du har som vanligt inga argument annat än lite anonyma påhopp.

Och det finns alltid annat att göra än att slå, oavsett hur mycket du döper om de till reagera med kraft.

Man slår inte barn, punkt.

Det är du gammal nog att begripa på,egen hand.

[quoted=75066836][quote-nick]Anonym (--) skrev 2015-03-25 23:45:55 följande:[/quote-nick]

Jag i vanlig ordning?

Du är inte diskret nånstans och du fyller alla trådar med ren skit och grava personliga påhopp framför att komma nått med substans.

Alla som har lagt märke till nobodyshome inlägg räcker upp en hand?.

Jag reagerar dock på ordet slå.

Dom gånger jag verkligen gick över gränsen där det inte fanns annat att göra än att reagera med kraft anser jag inte ha blivit slagen.

Jag skulle däremot anse mig både ha blivit misshandlad och slagen om jag fick spö för bagateller som att komma sent till skolan i fem minuter eller glömma handla mjölk när föräldrar bad mig.

[/quote]

Hahaha, anonyma påhopp är det du sysslar med i varje inlägg, fast du är vist inte gammal nog att förstå det.

Skitsamma, vi håller oss on topic, du behöver inte svara på detta men varje barn är unik och vissa behöver mer uppfostran än andra, så kan man enkelt summera ämnet.

• Anonym (--)
    Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:58:21 följande:
    och hur kan man utsätta barn för en mesig svensk uppfostran? jag tycker i alla fall att barn som skriker t.ex "jävla fitta" till någon förtjänar en ordentlig lavett! Annars fortsätter dom ju med det såklart

Här kan jag däremot hålla med, om en unge vrålar nått sånt på sin förälder är en lavett verkligen på sin plats, kanske två till och med men kalla det att slå, nja, fortfarande tycker jag att det är fel ord i sammanhanget.

Fyllesvin på stan slås på helgerna.

Mobbare i skolan slås.

Kalla när en förälder ger den mest passande åtgärden för situationen är inte i mina ögon att slån, inte hur man än vänder och vrider på det.

• Anonym (--)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-26 00:05:20 följande:

Och du fortsättatt sprida din vidriga dynga. Oavsett vad du kallar det är det misshandel. Ljuger gör du också, att medvetet välja at vara ett fegt as som misshandlar och kränker barnet är aldrig den bäst passande åtgärden.

Snackar jag med dig ens här?

Du kan hålla ditt spydiga skitsnack där man missar det relevanta på grund av allt svineri till andra.

Ska du ha fler svar av mig får du faktiskt bete dig som vuxen individ och inte som en rabiat hund som har lärt sig några ord den har svårt att placera.

Mitt inlägg var riktat mot den anonyma.

Men kan citera dig på ett område däremot, respekt är inget man får, respekt förtjänar man, under tiden barn mår bra av att ha rutiner och regler som dom följer, så har du lyckats skapa endast två reaktioner, ett är förakt för så illa har jag inte nån bete sig än, och frågan vad det är som felar personen.

• Anonym (--)
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:06:17 följande:
    man ser en tydlig skillnad på den äldre och den yngre befolkningen i Sverige. De äldre kan det där med att visa respekt  medans ungar är extremt bortskämda och uppkäftiga. Kan bero på att den äldre befolkningen uppfostrades med lavetter om de gjorde något fel. Svenska folket måste börja ta mer ansvar om sina barn och ge dom en ordentlig och sträng uppfostran annars vet jag inte hur det kommer sluta..

Nja, riktigt så enkelt är inte lösningen tror jag.

Det är mycket som spelar in här, dels var samhället mer homogent och mer sammansvetsat, mycket lugnare än det är nu.
    Vi har inte haft inslag i tredje världen där man knullar mammor och knivar pappor.

Sen har vi grupptrycket, under tiden för i tiden så höll man ungar dels som du säger ljusår kortare än man gör idag så vågade ungar inget annat för det skulle komma fram till föräldrar på omvägar för eller senare.
    Idag med det nya sverige är det bara råare och våra annars lugna barn tar mer och mer efter, det nya och spännande och dels så isolerar vi oss ganska hårt nu.
    vi har inte så mycket dötid vi spenderar på ex barnens omgivning där vi håller samman med deras föräldrar.
    eller folk i ens närhet för den delen.

Vi glider bort som kultur, våra barn bara är ännu ett tecken på det.

• Anonym (--)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-26 00:16:12 följande:
    Lilla vän, i en öppen debatt får man tåla mothugg.

Och att du i brist på argument liknar mig vid en rabiat hund säger det mesta om ihåligheten i din våldsromantik.

Och ja barn mår bra av rutiner och regler, sjävklart, men det har inget att göra med och är ingen ursäkt för den vidriga misshandel som du predikar.

Och vad du tycker om mig rör mig inte i ryggen, sådana som du ska bara hållas kort och långt borta från de barn vars misshandel du förespråkar.

Men visst lite gulligt med två anonyma barnnisshandelsvurmare som dunkar varandra i ryggen.

Är inte din vän, jag brukar omge mig med normalt folk.

När du börjar argumentera framför att bete dig som ett as och kalla det för "mothugg" så kommer jag börja svara i samma mynt.

Nedlåtande skitsnack avböjer jag att kommentera som sagt.

• Anonym (--)
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:30:36 följande:
    jajaja som sagt vi har olika åsikter och jag tycker att du är lite fånig . Och du kan skriva hur mycket du vill om att du tycker att det är så fel men det tycker inte jag och du kommer aldrig kunna ändra mina åsikter hur mycket du än försöker. Du får helt enkelt börja acceptera att alla är olika och har olika åsikter. Alla tycker inte som du!

Jag kan säga så här mycket,jag kan nästan slå vad att om nobodyhome (knacka i träd att det inte stämmer) har barn,skulle få ett samtal från rektorn att hennes personliga "argumentationsteknik" användes under diskussion på lektionstid då en massa slagord förolämpningar i princip ren ärekränkning vilket i sig är ett brott, inte reagera på tilltal utan bara fortsätta.

Dels skulle skolan anmäla det till soc om inte beteendet hade upphört ganska omgående.

och min högra arm att ts skulle slå sin unge gul och blå.
    Inget daltande eller symboliska straff kan kompensera detta.

Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?