Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
Borde det isf inte vara tillåtet att slå vuxna TS?
Borde det isf inte vara tillåtet att slå vuxna TS?
Nja, vi verkar ha kollektivt accepterat att barn och vuxna inte har samma rättigheter.
Så... du anser att barn ska ha samma rätt att köpa sprit, knulla, köra bil, rösta, flyga flygplan och gå på krogen som vuxna?
Anonym (--), i vilka lägen är det du förespråkar att man ska ta till fysiska bestraffningar?
Om du vill ha en mall på hur man ska fostra sina ungar och vilka åtgärder är rätt vid enskilda situationer så kan jag inte hjälpa det.
Det är för individuellt för att ens försöka.
Gud vad skönt det hade annars varit om varje barn kom med instruktionsbok
Om ni hade en hund, skulle ni då slå den och skrika åt den och sen tro att den skulle bli lugn och harmonisk? Inte? Varför tror ni det ska funka på barn då?
Jag kan ge ett exempel. Om min unge skulle springa mot en trafikerad gata och försöka springa rakt ut så skulle jag hugga tag i ungen och förklara AT det är farligt osv. Skulle ungen trots upprepade nej fortsätta försöka springa ur i gatan så skulle jag lappa till ungen så den inte gör om det. Berättigat?? Hell yeah.
Om du likställer barn med hund så ja, då kan det brista lite i logiken.
Lite svårt att resonera och förklara för en hund och misshandel som agt skapar bara otrygghet och aggressioner.
Jag skriver lite mer än att jag tycker både skolväsendet borde ge lärarna bättre verktyg att hantera ouppfostrade bråkstakar och inte sätta käppar i hjulen på föräldrar så dessa skapas.
jag är nästan säkert att nobodyhome skulle gå loss med ren och skär misshandel om denna blev uppringt från skolan och upplyst att barnet beter sig på lektionstid så som hon beter sig på nätet.
Till detta svar väljer jag B Vad är Pavlovs hundar.