Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Anonym (--) skrev 2015-03-26 19:12:36 följande:

Gud, det är ju precis det jag menar med våldsamma hem och misshandel, hur kan du blanda ihop det med det jag i övrigt skriver är bortom mig.

Vrede och frustration samt utlevnad av dessa har inte ett smack att göra med barnuppfostran.

Anonym (Nej till våld) skrev 2015-03-26 19:00:33 följande:
    Det är för det första ingen floskel och det behövs tydligen upprepas, du förespråkar ju våld i hemmet, du tycker ju att man ska slå barn. 
    Du tycks inte förstå att direkt vid första slaget så har man ett våldsamt hem som förbiser barnets behov å det grövsta. 
    Här gäller nolltolerans.

En lavett är aldrig på plats och har man ett barn som beter sig som du beskriver så beror det på att man själv har svikit barnet tidigare, kanske genom att slå det.
    Barn gör som vi gör, så ger du en lavett så får du vara beredd på att få en tillbaka i det läget och varför inte, du har ju satt ribban själv. 

Igen så bekräftar jag om och om igen vad våld i hemmet är och vad det gör med barn. selektiv läsning?

Precis rena motsatsen en markering är på sin plats vid grövre övertramp, isolerade händelser, att man sedan följer upp med med resonemang och förklaringar till varför saker och ting händer verkar sådana som dig inte läsa det minsta.
    Efter några decenier på jorden så där i efterhand har jag svårt att hitta föräldrar som var mer kärleksfulla och engagerade i sitt barn än vad mina var.

Noll tolerans är i vanlig ordning ett floskel som inte fungerar på nått plan där man tillämpar det, i många fall gör det "vissionen" mer skada än nytta då det leder inte till nått annat än utopi som aldrig har existerat.

En lavett är absolut på sin plats om nån av mina kommer hem och tar efter sin omgivning där dom kallar sin mor för ex hora, kan garantera att det kommer sluta i tårar och en blåtira, minst.
    Vore direkt oansvarigt att låta sånt passera.

När det sedan kommer till tonåringar så vet vi hur dom fungerar, hur hjärnan utvecklas och det kommer en period där känslor och impulser går före allt annat.
    då i en obevakad argt ögonblick kan tonåringar vräka ur sig vad som utan mer i bakgrunden än att kanske inte ha fått gå på en fest.

Kommenterat och avklarat.

Och naturligtvis är det inte oansvarigt att inte ge sina barn en blåtira. Det förstår faktiskt alla i den här tråden förutom de allra mest inbitna våldssadisterna som du. Det är bara att hoppas att det stackars barnet ifråga ger igen och gör det rejält.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 18:44:17 följande:
    du får tycka det men jag bryr mig inte för jag vet vad som stämmer sen vad du tycker är ointressant
    Du vet inte ett jävla skit om någonting. Dessutom är du så outsägligt vidrig att du planerar att ge dina barn blåtiror. Då ska man bara hålla käften och veta hut. Det finns inget ynkligare än vuxna människor som propagerar för rätten att misshandla små barn och sedan medvetet ljuger och kallar det för något annat än misshandel.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 19:19:56 följande:

Personen i fråga har inte serverat några argument mer än helt absurda påhopp berg av verbala spyor ad hominen glåpord, det var svårt att urskilja nått vettigt från denna inlägg därmed är personen i princip på ignore.

Andra som kommenterar, även om saker som förs fram är floskler fördomar faktafel och dylikt så framförs dom på ett i alla fall lite mer sansat sätt.

Prällen skrev 2015-03-26 19:10:31 följande:
    Jag är emot misshandel av barn. Det gör dig aggressiv; så jag antar att du slår barn själv eller har blivit slagen och tyckt att det varit ok.

Jag är också emot misshandel av barn, det har jag väl gjort ganska tydligt.
    våldsamma hem där misshandel förekommer på regelbunden basis skapar aggressiva osäkra otrygga barn som har dels svårt att hitta sociala koder, hitta sin plats, lär sig fel läxor att man löser meningsbyggnader med våld och så vidare, ett stort recept för fiasko och en person som kommer misslyckas med att skapa sig ett bra liv.

Nej, jag varken slår barn eller blivit slagen, bespara mig upprepningar och läs vad jag har skrivit istället.

Och du fortsätter att varva ditt försvar av barnmisshandel med att beljuga mig. Det vore tragiskt om det inte vore så skrattretande. Du gör bara dig själv till en ännu löjligare figur än du redan är.

Och du fortsätter att ljuga. Du har skrivit om hur du lappat till dina egna barn och du argumenterar i tråden för att barn ska misshandlas. Men det är ju klart, fega barnmisshandlare saknar förstås stake att stå för det de gör.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 19:29:10 följande:

Nej jag vill inte att det ska vara tillåtet att SLÅ sina barn.

När det kommer till misshandelsfall däremot som många som käftar här är inne på, det är ganska lätt att uppmärksamma på skolan dagis eller i övriga närmiljö, misshandlade barn är inte sociala och öppna som andra, finns även skador som är svara att dölja.

Vi kan säga så här, ostabila aggressiva föräldrar som försöker terrorisera sina barn till lydnad kommer göra det oavsett vilka lagar vi än har mot. 
    stabila föräldrar men kanske mer svårhanterliga barn eller rena jävlar jag var under uppväxten, om dom nu anser att lag är viktigare än barnens välbefinnande kan misslyckas med att styra barnet rätt.
    Det endast att rätta verktyg är bortom räckhåll, vilket i sin tur är bara ett stort misslyckande för samhället i stort.

Helt rätt att våld, då aggressioner och terror på hemmaplan är direkt kontraproduktivt.
    Det i sig inte är likvärdigt men att man inte kan överösa sina barn med kä'rlek trots att man har behövt dela ut en läxa nån dag vecka månad tidigare.

Du fortsätter att ljuga. Du har ett flertal tillfällen i den här tråden argumenterat för att det ska vara lagligt att misshandla (även om du föredrar att ljuga och kalla det för aga) barn. Och det du förespråkar är inte det rätta verktyget, utan bara ett misslyckande i raden av andra.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 19:29:10 följande:

Nej jag vill inte att det ska vara tillåtet att SLÅ sina barn.

När det kommer till misshandelsfall däremot som många som käftar här är inne på, det är ganska lätt att uppmärksamma på skolan dagis eller i övriga närmiljö, misshandlade barn är inte sociala och öppna som andra, finns även skador som är svara att dölja.

Vi kan säga så här, ostabila aggressiva föräldrar som försöker terrorisera sina barn till lydnad kommer göra det oavsett vilka lagar vi än har mot. 
    stabila föräldrar men kanske mer svårhanterliga barn eller rena jävlar jag var under uppväxten, om dom nu anser att lag är viktigare än barnens välbefinnande kan misslyckas med att styra barnet rätt.
    Det endast att rätta verktyg är bortom räckhåll, vilket i sin tur är bara ett stort misslyckande för samhället i stort.

Helt rätt att våld, då aggressioner och terror på hemmaplan är direkt kontraproduktivt.
    Det i sig inte är likvärdigt men att man inte kan överösa sina barn med kä'rlek trots att man har behövt dela ut en läxa nån dag vecka månad tidigare.

Hur får du själv ihop dina vidrigheter och lögner. Du påstår dig vara vara emot barnmisshandel men skriver samtidigt att du planerar att vara ett litet vidrigt as som ger ditt barn blåtiror. Vet hut.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 19:36:42 följande:

Du ställer inte den frågan om du ens har läst en mm av det jag har skrivit.

Nej att ge en lavett till en unge som vrålar hora jag hatar dig i ansiktet på sin mor är inte våld, det är att sätta ungen på plats så denna ska lära sig veta hut, lite respekt för kvinnan som har offrat större del av sitt liv på denna är det minsta man kan önska sig.

Våld är att komma och slå ner sin unge till golvet för man har haft en dålig dag på jobbet och barnets skor stod lite i vägen när man kom genom dörren, för att sedan fortsätta skälla ut, ja du vet nog hur det går till.

Dom gjorde det annars väldigt enkelt, dom visade mig att det straffar sig i tidig ålder att bedriva stöld, du följde väl min rekomendation och läste vad jag har skrivit innan?
    Dom tillrättavisade mig allt som allt några få gånger under hela min uppväxt, varenda gång har jag gjort mig förtjänt av det.
    Jag var en smula värre än mina kompisar

Anonym (Nej till våld) skrev 2015-03-26 19:25:02 följande:
    En lavett är allt som krävs för att skapa ett våldsamt hem där våldsamma föräldrar skapar otrygghet och skräck hos sina barn. 

Om man delar ut den som jag beskrev innan, utan en anledning och bara lever ut sin frustration så absolut, annars vid grav övertramp, där man givetvis följer upp och förklarar när allt har lagt sig, mindre så.

Och du fortsätter att ljuga och försvara det oförsvarliga. Att slå ett barn i ansiktet är att välja att vara ett fegt uselt litet barnmisshandlande as, särskilt om man är så jävla dum i huvudet så att man redan i förväg bestämmer sig för att misshandla barnet när situationen inträffar, istället för att använda tiden dessförinnan till att hitta ett bättre tillvägagångssätt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 19:36:42 följande:

Du ställer inte den frågan om du ens har läst en mm av det jag har skrivit.

Nej att ge en lavett till en unge som vrålar hora jag hatar dig i ansiktet på sin mor är inte våld, det är att sätta ungen på plats så denna ska lära sig veta hut, lite respekt för kvinnan som har offrat större del av sitt liv på denna är det minsta man kan önska sig.

Våld är att komma och slå ner sin unge till golvet för man har haft en dålig dag på jobbet och barnets skor stod lite i vägen när man kom genom dörren, för att sedan fortsätta skälla ut, ja du vet nog hur det går till.

Dom gjorde det annars väldigt enkelt, dom visade mig att det straffar sig i tidig ålder att bedriva stöld, du följde väl min rekomendation och läste vad jag har skrivit innan?
    Dom tillrättavisade mig allt som allt några få gånger under hela min uppväxt, varenda gång har jag gjort mig förtjänt av det.
    Jag var en smula värre än mina kompisar

Anonym (Nej till våld) skrev 2015-03-26 19:25:02 följande:
    En lavett är allt som krävs för att skapa ett våldsamt hem där våldsamma föräldrar skapar otrygghet och skräck hos sina barn. 

Om man delar ut den som jag beskrev innan, utan en anledning och bara lever ut sin frustration så absolut, annars vid grav övertramp, där man givetvis följer upp och förklarar när allt har lagt sig, mindre så.

Och återigen oavsett vad du fantiserar ihop för nonsens så finns det aldrig någon anledning att slå barn i ansiktet, det är bara skitprat av någon som försöker urskulda sin kommande eventuella våldsanvändning.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 19:46:26 följande:

Du vet uppenbarligen inte hur tonåringar fungerar, men det är i alla fall sådana övertramp man måste hålla kort så det hela inte spinner uout of controll.

GIVETVIS tar man reda på allt som ligger omkring både kontinuerligt och efter incidenten, självförklarande.

En bra uppväxt med alla förutsättningar jag kunde få, jo bra sådan.
    Känner till folk som har misslyckats med mindre.

Som sagt, utopi figurerar i sagoböker, inte på jorden.

tankfull skrev 2015-03-26 19:35:30 följande:
    Du har inte sagt ett ord om vad jag skrev då jag citerade ur Folkhälsans Information om barn som upplevt våld! Du har inte bemött det, inte förklarat det, du bara snackar och snackar. Jaha, du lyfte upp killen och sa till honom på skarpen? Då har du ju inte slagit honom, så hur är det ett exempel på att våld hjälper? Tror du att den killen får stryk hemma? Det tror jag, och det kan vara förklaringen till hans dåliga uppfostran.
    Och ännu en gång: HUR blir en dålig uppfostringsmetod bättre av att det finns andra uppfostringsmetoder som också är dåliga? Det är ingen som hävdar att det är bra att vara en mespropp och aldrig sätta gränser för sina barn, men det finns ju massor av föräldrar som lyckas alldeles utmärkt med uppfostran av sina barn genom att sätta gränser verbalt. Tror du verkligen att de bara har haft TUR och fått så snälla barn att de inte behöver ta i med hårdhandskarna? ALLA barn är jobbiga ibland! Är de jobbiga hela tiden så har man faktiskt misslyckats i kommunikationen eller så har de en diagnos och då behöver de psykoterapeutisk hjälp - inte bli slagna!

I så fall måste jag ha missat det när tråden flödar över med ren skit från en person som inte vet när nock är nock.

Ja jag snackar och snackar, har du kommentar om nått av det så är det bara att citera, jag svarar så fort jag hinner och om inte det drunknar i floodandet tråden utsätts för.

Mer korrekt beskrivning var att jag lyfte upp han från marken i kläderna och small in han i väggen, för att hålla han kvar där och göra mig tydlig att detta var en bra början om han inte lägger av.

Tydligen gjorde jag nått hans föräldrar totalt havererade på.

Det finns annars inga dåliga uppfostringsmetoder, bara föräldrar som väljer fel om dom misslyckas på vägen och inte testar nått annat om det fungerar.
    Ja det finns massor med föräldrar som lyckas, vilka metoder dom än använder sig av, sen finns det dom som mosclyckas under samma premisser, upp till föräldrar att inte mislyckas för barnens framtid då.

Vist är alla barn jobbiga ibland, det skrev jag innan själv, där gör man alla fel om man tappar fattningen och med våld ger sig på barnen som har räknat ut vilka knappar ska tryckas på för att få gamlingen ur balans.

Wall of text och ändå missar du hela huvudpoängen. Det finns inte bara dåliga uppfostringsmetoder, utan rent av usla. Till exempel ditt förslag att ge dina barn blåtiror. Dina patetiska personangrepp på mig lämnar jag därhän, du har ju redan demonstrerat bristande fattningsförmåga så att det räcker här utan att jag behöver strö ytterligare salt i såren. Men du har rätt, du har och några till floodar tråden med lögner, misshandelsförsvar och våldsromantik.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 19:52:45 följande:

Upplever man en unge med provocerande aggressionsattacker eller som avviker från mängden i det generella beteendet då gör man vad exakt?

Vänder sig kanske till bup om situation blir svårt att hantera och problemen inte löses?

Men titta, en konstruktiv lösning mitt bland all våldspropaganda. Du kan ju.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 20:05:57 följande:

Gäller då som förälder att vara vaken och engagerad i barnens liv skulle jag mer säga.

Vist, det skulle underlätta livet om man hade ett blodprov som diagnosverktyg på precis varje lilla fel en människa kan ha i sig men det har vi inte, både föräldrar och vården kan missa.

Det gäller att vara flexibel och anpassa sig efter omständigheter, det i sig är inte likvärdigt att helt utesluta vissa tillvägagångssätt bara för att man kan ha missräkna nått på vägen.

Fast det här blir ju bara absurdare och absurdare. Det är fullkomligt självklart för alla utom de som planerar att ge sina barn blåtiror som du gör att ta till våld är något man måste utesluta från början. Det är inte svårare än att man får göra samma sak när man gifter sig eller börjar ett jobb - att klippa till frun eller arbetskamraterna är liksom inte en görlig väg framåt, och detsamma gäller i än högre grad gentemot sina barn också.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?