Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
Gud, det är ju precis det jag menar med våldsamma hem och misshandel, hur kan du blanda ihop det med det jag i övrigt skriver är bortom mig.
Vrede och frustration samt utlevnad av dessa har inte ett smack att göra med barnuppfostran.
Du tycks inte förstå att direkt vid första slaget så har man ett våldsamt hem som förbiser barnets behov å det grövsta.
Här gäller nolltolerans.
En lavett är aldrig på plats och har man ett barn som beter sig som du beskriver så beror det på att man själv har svikit barnet tidigare, kanske genom att slå det.
Barn gör som vi gör, så ger du en lavett så får du vara beredd på att få en tillbaka i det läget och varför inte, du har ju satt ribban själv.
Igen så bekräftar jag om och om igen vad våld i hemmet är och vad det gör med barn. selektiv läsning?
Precis rena motsatsen en markering är på sin plats vid grövre övertramp, isolerade händelser, att man sedan följer upp med med resonemang och förklaringar till varför saker och ting händer verkar sådana som dig inte läsa det minsta.
Efter några decenier på jorden så där i efterhand har jag svårt att hitta föräldrar som var mer kärleksfulla och engagerade i sitt barn än vad mina var.
Noll tolerans är i vanlig ordning ett floskel som inte fungerar på nått plan där man tillämpar det, i många fall gör det "vissionen" mer skada än nytta då det leder inte till nått annat än utopi som aldrig har existerat.
En lavett är absolut på sin plats om nån av mina kommer hem och tar efter sin omgivning där dom kallar sin mor för ex hora, kan garantera att det kommer sluta i tårar och en blåtira, minst.
Vore direkt oansvarigt att låta sånt passera.
När det sedan kommer till tonåringar så vet vi hur dom fungerar, hur hjärnan utvecklas och det kommer en period där känslor och impulser går före allt annat.
då i en obevakad argt ögonblick kan tonåringar vräka ur sig vad som utan mer i bakgrunden än att kanske inte ha fått gå på en fest.
Kommenterat och avklarat.