Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Anonym (--) skrev 2015-03-26 20:36:16 följande:

Nej det så klart, jag kan säga exakt samma sak bara det att jag nöjer mig med, bra att du har hittat ditt sätt och det fungerade för dina barn, toppen, då borde det vara lätt att även förstå andra kanske trampar på andra stigar med samma goda resultat.

Svårare än så är det inte.

Mina har inte kommit till tonåren är men är på gränsen, sen är den yngsta i dagisålder, mer än så har jag inget behov att uppge.

Enkelt, våld är nått man oprovocerat råkar ut för på stan eller i vrede av sina föräldrar, att få en påföljd hemma för nått skit man har gjort är inget våld.

En lavett är ett av det grövsta man kan dela ut, förståeligt så reserveras den förmånen till saker man bara inte kan acceptera nånstans.
    förståeligt är också att det som spökar i bakhuvudet på folk som har levt under taskiga förhållanden som nämns i tråden eller under misshandel i våldsamma hem att klumpa ihop allt till har man så som krökt ett hår på sitt barns huvud så är nästa steg att skicka denna till sjukhus med brutet käkben.

Som tur är sanningen nånstans däremellan som i det mesta när det kommer till folk som tänker i svartvita termer som inte kan appliceras.

Det hade annars varit mycket trevligt om folk skulle sluta missbruka ord för att komma nånstans.

men, på tok för mycket tid lades ner på detta så jag får ta igen hemmalivet lite

Och du fortsätter att ljuga dig blå. En lavett är våld är misshandel oavsett hur många gånger du försöker dölja det faktum genom att kalla det påföljd eller något annat. Och som vanligt har du fel i resten också. Det går utmärkt att applicera det svartvita tänkandet att det inte finns något försvar för att som du förespråkar medvetet välja att kränka och slå sina barn (till exempel genom att som du i all din våldsbejakande vidrighet säger dig planera att ge dina barn blåtiror tills de gråter). Och den enda som missbrukar ord är du som inte ens har stake att stå för de fega vidriga våldshandlingar som du avser att utsätta dina barn för och tycker att andra ska (ha rätt att) utsätta sina barn för.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 20:36:16 följande:

Nej det så klart, jag kan säga exakt samma sak bara det att jag nöjer mig med, bra att du har hittat ditt sätt och det fungerade för dina barn, toppen, då borde det vara lätt att även förstå andra kanske trampar på andra stigar med samma goda resultat.

Svårare än så är det inte.

Mina har inte kommit till tonåren är men är på gränsen, sen är den yngsta i dagisålder, mer än så har jag inget behov att uppge.

Enkelt, våld är nått man oprovocerat råkar ut för på stan eller i vrede av sina föräldrar, att få en påföljd hemma för nått skit man har gjort är inget våld.

En lavett är ett av det grövsta man kan dela ut, förståeligt så reserveras den förmånen till saker man bara inte kan acceptera nånstans.
    förståeligt är också att det som spökar i bakhuvudet på folk som har levt under taskiga förhållanden som nämns i tråden eller under misshandel i våldsamma hem att klumpa ihop allt till har man så som krökt ett hår på sitt barns huvud så är nästa steg att skicka denna till sjukhus med brutet käkben.

Som tur är sanningen nånstans däremellan som i det mesta när det kommer till folk som tänker i svartvita termer som inte kan appliceras.

Det hade annars varit mycket trevligt om folk skulle sluta missbruka ord för att komma nånstans.

men, på tok för mycket tid lades ner på detta så jag får ta igen hemmalivet lite

Och återigen. Det här är inte ett val mellan  två likvärdiga stigar. Det är ett val mellan att uppföra sig som folk eller vara ett barnmisshandlande as. Det är inte svårare än så.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 21:04:21 följande:

Oh gud, ursäkta mig.

Det sista jag önskar att ha en debatt med en "från yrket" det svartvita tänket borde ha hintat mig men man kan tyvärr inte se genom skärmen.

Har diskuterat olika andra tabubelagda ämnen som droger missbruk narkotikaförbud med folk som så kallat jobbar med det.

Det tragiska faktum kom fram ganska snart att folk som jobbar med dom värsta fallen som finns att hitta, som ständigt belägras av det värsta samhället och olika situationer har att erbjuda blir snabbt hemmablinda, får för sig att dt som finns att se på jobb är allt som finns att se i ämnet.

Du dras vist med samma nackdel, du och dina arbetskamrater i andra delar av vården eller socialen eller vad du nu jobbar med tror att det värsta av det värsta, dom mest sargade individer talar för den stora massan.
    fördomar flödar fritt på sådana ställen och tyvär så anser ni att titeln ni håller ger er nån form av auktoritet

Som tur är däremot så träffar inte dina kollegor på psyket eller missbruksvården den normala majoritet som går runt på gatorna sköter om sina familjer och sina jobb.
    Lika lite som du träffar på ens ett normal barn som jag snackar om, du träffar på dom som far illa, misshandels offer och så vidare.
    Förstår ycket väl att du har inte en susning om vad jag snackar om, mer än att du gör koppling till det som förföljer dig till vardagen, det värsta av det värsta.

Men tack för du drog upp detaljen till ljuset, skulle nog ha spenderat många timmar till här om inte så var fallet.

Att du konsekvent flyr sakkunskapen inom de fält du diskuterar gör inte bara din världsbild begriplig utan görs begripligt av det du skriver här.
  • Nomanisanisland
    Anonym (ja) skrev 2015-03-27 16:48:26 följande:

Om såna ungar fick en dask på arslet skulle diagnossymtomen mildras illa kvickt, det är jag säker på. Bråkiga ungjävlar ska sätta på plats!

Du är om du praktiserar dina dillerier ett fegt litet barnmisshandlande as. De enda som ska sättas på plats är vidriga våldsapolgeter som har en oförlåtligt korkad och illsint barn- och mönniskosyn. Du har ingen aning om vad du babblar om.
  • Nomanisanisland
    Anonym (ja) skrev 2015-03-27 16:36:35 följande:

Aga är inte misshandel och vuxna kvinnor kan inte jämföras med små snorungar.

Barnaga är misshandel och utövas endast av små fega as som är för dumma i huvudet för att begripa att det vare sig hjälper eller är moraliskt försvarbart. Enda skillnaden är att den vuxna kvinnan teoretiskt kan lämna, barnet är fast med den vuxne som väljer att kränka och misshandla det. Och snorunge kan du vara själv.
  • Nomanisanisland

Den enda som förvirrar är som medvetet ljuger och säger dig vara emot barnmisshandel samtidigt som du beskriver hur du har och planerar att missjandla dina barn. Din oförmåga att stå för det du säger och gör är nästan. Lika motbjudande som din fullkomligt vidriga syn på barn oxh människor. Endast ett litet as beskriver hur den planerar att ge sina barn blåtiror. Sådana som du ska bara hålla käften, veta hur, inte vara i närheten av barn och bemötas med det djupaste av förakt.

Anonym (--) skrev 2015-03-27 12:20:15 följande:

Era tolkningar är otroliga här måste jag säga, man blir smått förivrat vad ni snackar om, straff konsekvens påföljd, vilket ord man än väljer snackar vi om samma sak.

Sen tror jag nästan att dom allra flesta tonisar vet att föräldrar är med dom och inte emot dom vad det än gäller, med undantag för dom som använder ren våld för att puscha genom vardagen.

• Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-27 11:37:05 följande:

När man kommer till tonåren så måste 95% av grunden vara lagt, minimum, vad som händer sen händer sen.

När man anser som det jag kommenterade att i princip all konsekvens för ungarna är kränkning eller våld så är man helt ute och seglar oavsett ålder.

Kommer dom in i tonåren så försvinner mycket av sansen, då ska det vara i ryggraden att man lyssnar på sina föräldrar sen att får man acceptera mer i och med det inte längre rör sig om barn utan tonåringar är en annan femma, det vet vi nog alla.

Som sagt de enda som ör ute och seglar här är du och ditt anhang av barnmisshandelsförespråkare.
  • Nomanisanisland
    Anonym (ja) skrev 2015-04-06 22:36:32 följande:

Nej, vi är tyvärr för fega för att tukta våra barn och därför är svenska barn ökända för sin dåliga uppfostran.

Skitprat. Endast små fega patetiska as tar till våld mot små barn och sitter sedan och efterhandsförsvarar det.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Barb) skrev 2015-04-07 09:51:13 följande:

Dask på bara stjärten är inte nödvändigtvis fel men dina föräldrar kanske tog i för mycket?

Det är nödvändigtvis fel. Klarar man inte av att uppfostra barn utan att slå och kränka dem så ska man inte ha barn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (ja) skrev 2015-04-06 22:42:30 följande:

Det finns de som tycker att det är förnedrande med vanliga tillsägelser också. Barn måste lära sig att det kan hända otrevliga grejer om de beter sig som skitungar, allt kan inte vara roligt här i livet.

Och du svamlar vidare med dina inbillade halmgubbar. Inget av smörjan som du skriver är ett argument för att misshandla barn. Och skitungarna här är helt klart ni våldsapolgeter och barnnisshandelsivrare.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?