• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:56:56 följande:

Det hade inte skadat att skriva vad man grundar sina åsikter på om man väljer att delta i en diskussionstråd tycker du inte?

Jag skriver lite mer än att jag tycker både skolväsendet borde ge lärarna bättre verktyg att hantera ouppfostrade bråkstakar och inte sätta käppar i hjulen på föräldrar så dessa skapas.

Fast det där är ju bara hitte-på. Det är inte det du skriver, du skriver att barn ska misshandlas, att det ska vara tillåtet att misshandla barn, och för de vidrigheterna finns det inget försvar, oavsett hur mycket du håller på och larvar dig genom att använda andra och snällare ord för de vidrigheter som du anser att barn ska utsättas för och föräldrar och lärare ha laglig rätt att utsätta dem för.

Och sen har du mage att sitta och babbla om att jag har aggressionsproblem, din verklighetsanknytning blir allt lösare för varje inlägg.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 12:02:01 följande:

Som i spöar upp dom kontinuerligt eller misshandlar mellan varven nej, det säger sig självt, det är däremot inte det vi snackar om här.

Ingenstans har jag skrivit att man ska misshandla ungar till underkastelse där blind lydnad är det enda möjliga.

Igen slog jag inte dom, jag markerade däremot att spisen kan orsaka smärta, hellre liten tår i ögat där man sen förklarar och förklarar och förklarar tills man kommer fram än motsatsen.

Hällskydd har inte fungerat till frityr eller långkok, har för stora kastruller, eller för liten spis men annat fick vi inte från hyresvärden.
    För den delen så tror jag inte mycket på att isolera barn från omvärlden, dom ska lära sig vad som är farligt och vad man får och inte får göra, ju tidigare ju bättre.

Fortfarande allt det du beskriver går att åstadkomma bättre utan att ta till våld. Och nej du markerade inte att spisen kan orsaka smärta, du valde att förmedla att vuxna människor godtyckligt kan ta sig rätten att kränka sina barn när de inte orkar anstränga sig för att för att få fram sitt budskap på andra sätt. Och den läxan kunde du gått ha besparat dina barn. Dessutom förespråkar du på ett flertal ställen i den här och andra trådar att barn ska misshandlas, slås i ansiktet, etcetera. Det vill säga du saknar helt moralisk kompass och ryggrad.
  • Anonym (well)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-26 11:57:44 följande:

Sorry, missat att det är självförsvar som diskuteras i den här tråden (och ja, man får "självförsvars" någon annan med), trodde det var barnaga?

Nu kallas det normalt att man övertar någon annans nödvärnsrätt men ok. Precis som detta fall så pratar vi om någon form av våld vilket du sa ALLTID var fel. Exemplet drog jag därför att du ska utmana den föreställningen. Hur som haver så är våld även mot barn tillåtet för att rädda dem från allvarliga olyckor. Även om man skulle fälla ett barn som är på väg ut i gatan framför en bil så att barnet får en hjärnskakning. Det kallas att man handlar i nöd och leder till ansvarsfrihet för det eventuella brott man begått. Då nu vet du det . Våld är i vissa fall lagligt även utanför det allmänt kända nödvärnsbegreppet och då särskilt mot barn som inte antas kunna fatta de beslut som så många vill göra dem delaktiga i att fatta då de saknar konsekvenstänk i samma utsträckning som en vuxen.
  • Fiona M
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:22:55 följande:

Om du likställer barn med hund så ja, då kan det brista lite i logiken.

Lite svårt att resonera och förklara för en hund och misshandel som agt skapar bara otrygghet och aggressioner.

Du tycker det är OK att slå en hund?

Du menar att man KAN resonera och förklara för barn?

Ja, det gör misshandel. Att du kan rättfärdiga det för dig själv förändrar inte hur barnen ser det.
  • Nomanisanisland
    Anonym (well) skrev 2015-03-26 12:11:28 följande:

Nu kallas det normalt att man övertar någon annans nödvärnsrätt men ok. Precis som detta fall så pratar vi om någon form av våld vilket du sa ALLTID var fel. Exemplet drog jag därför att du ska utmana den föreställningen. Hur som haver så är våld även mot barn tillåtet för att rädda dem från allvarliga olyckor. Även om man skulle fälla ett barn som är på väg ut i gatan framför en bil så att barnet får en hjärnskakning. Det kallas att man handlar i nöd och leder till ansvarsfrihet för det eventuella brott man begått. Då nu vet du det . Våld är i vissa fall lagligt även utanför det allmänt kända nödvärnsbegreppet och då särskilt mot barn som inte antas kunna fatta de beslut som så många vill göra dem delaktiga i att fatta då de saknar konsekvenstänk i samma utsträckning som en vuxen.

Ja jag vet vad det kallas och förstår inte eikrigt poöngen med ditt inlägg inom kontexten för en tråd där ett antal barnmisshandelsvurmande våldsapolgeter faktiskt argumentar för att barn ska bli slagna, örfilade, tillabbade. Saker som inte har något vare sig med nödvärn eller annat i vissa fall lagligt våld utan bara speglar en fullkomligt vidrig syn på barn.
  • Fiona M
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:56:56 följande:

Jag skriver lite mer än att jag tycker både skolväsendet borde ge lärarna bättre verktyg att hantera ouppfostrade bråkstakar och inte sätta käppar i hjulen på föräldrar så dessa skapas.

jag är nästan säkert att nobodyhome skulle gå loss med ren och skär misshandel om denna blev uppringt från skolan och upplyst att barnet beter sig på lektionstid så som hon beter sig på nätet.

Borde skolaga också återinföras?

Hur menar du med den andra delen? Det ser verkligen... helt ologiskt ut.
  • Nomanisanisland

Och exemplen som diskuteras i tråden handlar inte om att förhindra olyckor utan om ett par misshandelsförespråkare som du kar varann i ryggen och argumentar för att man ska slå barnet efteråt.

Anonym (well) skrev 2015-03-26 12:11:28 följande:

• Nomanisanisland

Den andra delen är bara den här skribentens vanliga snuttefilt när argumenten tryter att fantisera ihop lite medvetna lögner om mig, inget att bry sig om, hem begriper uppenbarligen inte bättre.

Fiona M skrev 2015-03-26 12:37:31 följande:

Borde skolaga också återinföras?

Hur menar du med den andra delen? Det ser verkligen... helt ologiskt ut.

• Fiona M
    Anonym (well) skrev 2015-03-26 11:57:29 följande:

Till detta svar väljer jag B Vad är Pavlovs hundar.

Vad är det för fel på dig som inte kan prata utan måste slå?

Slår du vuxna som gör fel? Varför inte? De BORDE ju verkligen veta bättre än att göra så, så det borde väl vara motiverat det med?
  • Fiona M
    Anonym (well) skrev 2015-03-26 11:52:11 följande:

Jo det tror jag nog om ditt barn skulle bli påhoppad av någon .. skulle du inte slåss då?

Jag tror faktiskt den första instinkten är att få bort angriparen och se hur ens barn mår.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?