Anonym (--) skrev 2015-03-26 12:02:01 följande:
Som i spöar upp dom kontinuerligt eller misshandlar mellan varven nej, det säger sig självt, det är däremot inte det vi snackar om här.
Ingenstans har jag skrivit att man ska misshandla ungar till underkastelse där blind lydnad är det enda möjliga.
Igen slog jag inte dom, jag markerade däremot att spisen kan orsaka smärta, hellre liten tår i ögat där man sen förklarar och förklarar och förklarar tills man kommer fram än motsatsen.
Hällskydd har inte fungerat till frityr eller långkok, har för stora kastruller, eller för liten spis men annat fick vi inte från hyresvärden.
För den delen så tror jag inte mycket på att isolera barn från omvärlden, dom ska lära sig vad som är farligt och vad man får och inte får göra, ju tidigare ju bättre.
Fortfarande allt det du beskriver går att åstadkomma bättre utan att ta till våld. Och nej du markerade inte att spisen kan orsaka smärta, du valde att förmedla att vuxna människor godtyckligt kan ta sig rätten att kränka sina barn när de inte orkar anstränga sig för att för att få fram sitt budskap på andra sätt. Och den läxan kunde du gått ha besparat dina barn. Dessutom förespråkar du på ett flertal ställen i den här och andra trådar att barn ska misshandlas, slås i ansiktet, etcetera. Det vill säga du saknar helt moralisk kompass och ryggrad.