Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Anonym (jo) skrev 2015-08-16 11:29:40 följande:

Jag har skrivit tidigare att det finns tillfällen då jag önskade att barnaga var tillåtet, eftersom jag verkligen verkligen i vreden känner att jag VILL slå mina barn. Medvetenheten om förbudet antagligen är det som gör att jag lägger band på mig och lämnar situationen istället.

Resten av tiden, dvs för det mesta, fungerar jag rationellt och inser hur mycket våld barn skulle utsättas för om förbudet inte fanns och flera föräldrar fungerar som jag själv och kanske ännu värre.

Ett av de bästa argumenten på länge för lagen ...
  • Nomanisanisland
    Anonym (Camilla) skrev 2015-08-16 11:41:57 följande:

En klatsch på baken för att markera är ok. Att dra ner byxorna på barnet för att daska det är inte ok.

Vilket vansinnigt begåvat inlägg. Men klart du har rätt. Hustrumisshandel är också bra, så länge hon får behålla byxorna på, och man ljuger och kallar det markering.
  • Nomanisanisland
    Anonym (amelia) skrev 2015-08-25 22:17:26 följande:

Har sällan upplevt frustration i samband med aga. En tydlig och kärleksfull bestraffning är bättre än att ingen bryr sig.

Har sällan upplever frustration i samband med hustrumisshandel. En tydlig och körleksfull bestraffning är bättre än en man Som inte bryr sig.
  • Nomanisanisland
    Anonym (amelia) skrev 2015-08-25 22:17:26 följande:

Har sällan upplevt frustration i samband med aga. En tydlig och kärleksfull bestraffning är bättre än att ingen bryr sig.

Falsk motsättning dessutom det går alldels utmärkt att bry sig om sina barn utan att misshandla dem.
  • Nomanisanisland
    Anonym (amelia) skrev 2015-08-25 22:39:59 följande:

Du drar väldigt konstiga paralleller...

Fick smisk ibland som barn, och det är inte alls så många år sen. Ingen ilska och jag hatar ingen pg.a. det. Det funkade.
    Jättebra att du känner så. Tråden handlar dock om huruvida det ska vara lagligt att misshandla ("aga") barn eller inte. Och det finns inget man kan uppnå genom att misshandla ("aga") barn, som man inte kan uppnå bättre genom att låta bli att misshandla ("aga") barn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (amelia) skrev 2015-08-25 22:39:59 följande:

Du drar väldigt konstiga paralleller...

Fick smisk ibland som barn, och det är inte alls så många år sen. Ingen ilska och jag hatar ingen pg.a. det. Det funkade.
    Och ingen konstig parallell alls. Ingen vettig människa skulle starta tråden "Önskar du att hustrumisshandel (hustruaga) var tillåten?" trots att skillnaden är endast en att frun i alla fall teoretiskt kan skilja sig lättare än barnet.
  • Nomanisanisland
    Anonym (no worrys) skrev 2015-08-26 17:36:35 följande:

Bry dig inte om denna, inget vettigt kommer ut ur den.

Har också fått smisk vid välvalda tillfällen, inget att hänga i julgranen i slutändan, man gjorde fel, man tog sitt straff, man lärde sig och gick vidare med livet.

Har bra relation med mina föräldrar idag, jag driver den tekniska delen av deras/vårt företag så vi möts regelbundet med leende på läpparna.

Brukar ibland skoja om hur min mor "misshandlade" mig så hon blev svettig och grannen ringde på med undran om hon behöver hjälp

Du är dig lik i ditt envetna dravel. Endast små as hjälper grannar att misshandla sina barn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (no worrys) skrev 2015-08-26 17:36:35 följande:

Bry dig inte om denna, inget vettigt kommer ut ur den.

Har också fått smisk vid välvalda tillfällen, inget att hänga i julgranen i slutändan, man gjorde fel, man tog sitt straff, man lärde sig och gick vidare med livet.

Har bra relation med mina föräldrar idag, jag driver den tekniska delen av deras/vårt företag så vi möts regelbundet med leende på läpparna.

Brukar ibland skoja om hur min mor "misshandlade" mig så hon blev svettig och grannen ringde på med undran om hon behöver hjälp

Ska du tramsa sönder den här tråden med med din våldspropaganda och löjeväckande personangrepp?
  • Nomanisanisland
    Anonym (amelia) skrev 2015-08-29 13:58:08 följande:
    Ja, du har fel. De slog ibland ovanpå kläderna men om man gjort något riktigt dumt så var det utan.
    Varför svartmålar du mina föräldrar för det? Finns inget att förlåta, de gjorde rätt i många av fallen tycker jag.
    Hfela denna tråd har konstig argumentation från båda sidor. Seriöst, skulle alla föräldrar som gett sina ungar smäll genom århundradena vara onda demoner?
    Alltså folk som väljer att misshandla och kränka sina barn (vilket är vad aga innebär) är ungefär som folk som väljer att misshandla sina partners, men lite fegare, eftersom barnen har svårare att försvara sig. I att vara förälder ingår att förmå uppfostra sina barn utan våld och andra onödiga kränkningar. Att slå sina barn tillför inget annat, det uppnår inget annat som man inte kan uppnå utan att välja att vara en barnmisshandlare.
  • Nomanisanisland
    Anonym (nn) skrev 2015-08-25 23:26:49 följande:

Nej men däremot skulle jag vilja ge min man en rejäl smäll ibland. Typ ikväll när han blir sur på mitt brutna ben som gör att inkomsten blir mindre och han då måste lägga mer av sin lön på familjen istället för att kunna spara lika mycket till sin motorcykel. Jävla idiot som skulle ha stryk.

Ja och det skulle ju hjälpa? Slå dig själv istället om du är så jävla puckad att du tror det hjälper.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?