• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • Nomanisanisland
    Anonym (självklart) skrev 2015-03-26 16:38:24 följande:

Hmm dragon är en av de finaste kryddor jag känner 5ill. Men åter till ämnet.. Nej aga och våld är inte samma sak. Våld innehåller aggressivitet inte aga. Aga är ett sätt att få barn att förknippa vissa beteenden med obehag och ska aldrig göras 8 vredesmod.

Aga är och förblir vad ryggradslösa kräk ägnar sig åt när de väljer att misshandla och krönka sina barn istället för att bete sig som folk. Spelar ingen roll vad du kallar skitbeteendet. Det är lika kriminellt, oförsvarligt, vidrigt och korkat fortfarande. Vet hut!
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 15:59:14 följande:

varför kan inte folk bara ta ansvar för sina egna barn och skita i andras barn? jag fattar inte varför man lägger ner energi på att bry sig om hur andras barn blir behandlade. Det är ju upp till var och en om man vill aga sina barn eller inte. Blir så jävla förbannad på folk som bryr sig om  andras barn. Jag säger bara till dessa människor : skit i andras barn och hur de blir uppfostrade och bry er om  era egna istället!

Och tänker du efter två sekunder så fattar du att det inte finns någon motsättning mellan att värna sina egna barn och samtidigt skydda de som har föräldrar som saknar normala spärrar och medvetet väljer att plåga och kränka sina barn och sedan ljuga och kalla det för uppfostran när det rö sig om våldsbrottslighet.
  • Fiona M
    Anonym (självklart) skrev 2015-03-26 15:42:09 följande:

[barnen] kan ta skit utan att bryta ihop eller börja käfta. Till skillnad från somliga.

Där är en annan skillnad mellan oss; jag tycker inte barn ska behöva vänja sig vid att ta skit från sina föräldrar.
  • Nomanisanisland

Och aga ska som varje sunt tänkande människa inser inte göras alls. Under nöta som helst omständigheter. Det tillkommer inte vare sig dig eller övriga våldsapolgeter i tråden att ta er friheten att misshandla barn eller prisge dem åt andras misshandel.

Hmm dragon är en av de finaste kryddor jag känner 5ill. Men åter till ämnet.. Nej aga och våld är inte samma sak. Våld innehåller aggressivitet inte aga. Aga är ett sätt att få barn att förknippa vissa beteenden med obehag och ska aldrig göras 8 vredesmod.

• Anonym (självklart)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-26 16:44:41 följande:

Aga är och förblir vad ryggradslösa kräk ägnar sig åt när de väljer att misshandla och krönka sina barn istället för att bete sig som folk. Spelar ingen roll vad du kallar skitbeteendet. Det är lika kriminellt, oförsvarligt, vidrigt och korkat fortfarande. Vet hut!

Du vet uppenbarligen inte vad du talar om. Antar att du inte blivit agad som barn och inte heller har någon i din närhet som blivit det. Så dina erfarenheter i ämnet känns väl begränsade gör att dra slutsatser.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 16:48:00 följande:

aa då har jag inte lärt mig något isåfall pga att jag har fått en alldeles ör mesig uppfostran utan barnaga.

Nej du har bara valt att tillägna sig en vidrig barnsyn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (självklart) skrev 2015-03-26 16:51:08 följande:

Du vet uppenbarligen inte vad du talar om. Antar att du inte blivit agad som barn och inte heller har någon i din närhet som blivit det. Så dina erfarenheter i ämnet känns väl begränsade gör att dra slutsatser.

Jag vet precis vad jag pratar om. Det är du som är helt oförmögen att ta in fakta. Att aga är och förblir att medvetet välja att vara ett praktarschle som slår och kränker sina barn, oxh fattar man inte det ska mam inte ha med barn att göra. Aga sig själv om du nu tror det hjälper. Men ge fan i att misshandla barn.
  • Anonym (--)

Suck för all skit som fyller tråden.

Svårt att hitta nått med substans bland all Ad hominen dynga.

Bra summering, aning förenklat men jag fick inte orden att klä mina tankar bra nog.

Vist är ren våld och aggressioner i princip samma sak, nått man absolut inte ska blanda i uppfostran.

• Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 16:52:00 följande:

men snälla då är vi där igen och jag tar det sista gången med dig för du verkar inte fatta. Jag har ALDRIG agat MINA barn , men jag tycker att barnaga skulle vara tillåtet i uppfostringssyfte. Och du vet mycket väl att mina åsikter förblir dem samma hur mycket du än skriver. Som sagt för sista gången. Du kommer ingen vart med detta så du kan lika gärna ge upp och sluta brusa upp dig för ingenting bakom en skärm. Det som du skriver ändrar varken mina eller andras åsikter.

Ja och så anser du att det ska vara lagligt för föräldrar att fullkomi onödan plåga och misshandla och kränka sina barn och då har du också sagt det mesta om din människosyn. Men det är ju förväl att du åtminstone har så mycket vett att du inte ger dig på dina egna barn, nästa steg blir insikten om att också övriga barn förtjänar samma skydd.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 16:54:49 följande:

du blandar ihop våld med aga , det är inte samma sak som sagt som  en annan skrev i tråden. Du verkar inte förstå skillnaderna

Nej aga är våld, precis som all anan misshandel. De fattar alla förutom de som försöker förminska barnmisshandelns allvarlighet genom att ge den andra namn som om det någonsin är bättre eller mindre fel att slå barn istället för andra vuxna.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?