• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • Efraim Barkbit
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 17:06:39 följande:

Därför jag har slutat upp att bemöta barnrumpan, det fanns inget därt att bemöta mer än en massa dagisdynga och personliga påhopp.

Om livet skulle vara så enkelt som du vill få det till.

Som tur är så är inte så fallet och floskler kommer man inte långt på, man kan givetvis fostra barnen samtidigt som dom vet att det är fel att slås.

Vissa sanningar är enkla. Det är vederhäftig fakta och långt ifrån floskler. Barnaga är dålig nationalekonomi då dessa barn kommer kosta staten pengar i form av polis och sociala insatser längre fram i livet. Varje gång ett bqrn agas får det lära sig att dialog är underlägset våld. Sådana uppenbara kränkningar kommer förr eller senare slå tillbaka, både bildligt och bokstavligt.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Efraim Barkbit
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 17:41:02 följande:

skitsnack! jag känner många som agats som barn och ingen av dom har haft med varken polis eller socialen att göra. Dom är dessutom mer väluppfostrade och trevliga samt har större empati för andra än vad många andra människor har .

Grattis du är bekant med statistiska undantag. Vilket var ditt argument?
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • spillerkillern
    skitsnack! jag känner många som agats som barn och ingen av dom har haft med varken polis eller socialen att göra. Dom är dessutom mer väluppfostrade och trevliga samt har större empati för andra än vad många andra människor har .
    jag tror mer på tomtar och troll än på dig
  • Anonym (--)
    ErnstHugo skrev 2015-03-26 17:36:20 följande:
    Vissa sanningar är enkla. Det är vederhäftig fakta och långt ifrån floskler. Barnaga är dålig nationalekonomi då dessa barn kommer kosta staten pengar i form av polis och sociala insatser längre fram i livet. Varje gång ett bqrn agas får det lära sig att dialog är underlägset våld. Sådana uppenbara kränkningar kommer förr eller senare slå tillbaka, både bildligt och bokstavligt.

Det där är fullskalig skitsnack.

Hurdan nån kommer begå brottsliga handlingar har inte mycket att göra med uppfostran, vare sig man daltar sönder ungen eller håller denna strikt har man fortfarande risken att nått går fel.

Barn däremot som kommer från våldsamma hem där deras behov förbisågs och dom misshandlades på regelbundet basis kan jag tänka mig riskerar långt mer att hamna snett i livet sen.

• Fiona M
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 17:02:51 följande:
    Nej du verkar inte förstå vad jag skriver så jag får ta det på barnnivå med dig. Jag har skrivit många ggr i denna tråd att jag tycker att barnaga ska va tillåtet i vissa situationer INTE i  onödan. Bara när barn gör något oacceptabelt .
    vad för oacceptabelt pratar du om?
  • spillerkillern
    Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:42:54 följande:
    att slå barnen när dom gjort fel är inte att plåga dom. Man slår dom ju liksom inte hela tiden , bara när dom gjort fel. Du tycker att mina åsikter är skitåsikter men jag tycker lika mycket att dina åsikter är skitåsikter. Vi tycker alla olika och det får man respektera.
    Har du hört talas om andra åtgärder att ta till när barn beter sig illa eller är våld det enda du kan komma fram till?
  • Anonym (well)
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 17:56:14 följande:

Det där är fullskalig skitsnack.

Hurdan nån kommer begå brottsliga handlingar har inte mycket att göra med uppfostran, vare sig man daltar sönder ungen eller håller denna strikt har man fortfarande risken att nått går fel.

Barn däremot som kommer från våldsamma hem där deras behov förbisågs och dom misshandlades på regelbundet basis kan jag tänka mig riskerar långt mer att hamna snett i livet sen.

Jag förstår vad du menar kränkningar är långt mycket mer än bara fysisk bestraffning. Nu är jag visserligen emot aga men jag är beredd att hålla med dig i detta
  • Anonym (--)

Det i sig betyder inte mycket i sammanhanget men jag har också haft samtal om saken med folk i min ålder och jag måste med lite svar humor konstatera att barn idag är mer bräckliga än vi var.

Det snackas om kränkningar misshandel och annat skit som serveras här, under tiden praktexempel visar att dom flesta är idag högfunktionerande hårt arbetande empatiska individer som njuter av livet och vad det har att erbjuda, med små undantag.

Undantag kommer man aldrig ifrån.

• Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 17:12:53 följande:

du kan fortsätta skriva din dynga. Vi tycker som sagt alla olika och alla tycker inte som du , förstår du inte det så ¨är du inte vuxen än.

Jo jag har förstått att en del här till skillnad från mig har valt att förespråka och eftersträva en legalisering av barnmisshandel men bli upprörda om man kallar detta och dess vid sitt och sina rätta namn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 18:04:29 följande:

Det i sig betyder inte mycket i sammanhanget men jag har också haft samtal om saken med folk i min ålder och jag måste med lite svar humor konstatera att barn idag är mer bräckliga än vi var.

Det snackas om kränkningar misshandel och annat skit som serveras här, under tiden praktexempel visar att dom flesta är idag högfunktionerande hårt arbetande empatiska individer som njuter av livet och vad det har att erbjuda, med små undantag.

Undantag kommer man aldrig ifrån.

Inget av det där är skitprat. Det är ett krasst konstaterande av fakta. Det ni förespråkar är mishandel och kränkningar, och detta faktum kvarstår oavsett hur mycket ni fortsätter att ljuga om det. Och ja, jag respekterar er, ungefär som jag respekterar en kvinnomisshandlare. Även om barnmisshandlare är lite vidrigare och uslare, eftersom barnen inte ens teoretiskt sett kan fly från relationen.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?