Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Anonym (--) skrev 2015-03-26 00:11:05 följande:

Snackar jag med dig ens här?

Du kan hålla ditt spydiga skitsnack där man missar det relevanta på grund av allt svineri till andra.

Ska du ha fler svar av mig får du faktiskt bete dig som vuxen individ och inte som en rabiat hund som har lärt sig några ord den har svårt att placera.

Mitt inlägg var riktat mot den anonyma.

Men kan citera dig på ett område däremot, respekt är inget man får, respekt förtjänar man, under tiden barn mår bra av att ha rutiner och regler som dom följer, så har du lyckats skapa endast två reaktioner, ett är förakt för så illa har jag inte nån bete sig än, och frågan vad det är som felar personen.

Lilla vän, i en öppen debatt får man tåla mothugg.

Och att du i brist på argument liknar mig vid en rabiat hund säger det mesta om ihåligheten i din våldsromantik.

Och ja barn mår bra av rutiner och regler, sjävklart, men det har inget att göra med och är ingen ursäkt för den vidriga misshandel som du predikar.

Och vad du tycker om mig rör mig inte i ryggen, sådana som du ska bara hållas kort och långt borta från de barn vars misshandel du förespråkar.

Men visst lite gulligt med två anonyma barnnisshandelsvurmare som dunkar varandra i ryggen.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:20:19 följande:

men snälla lugna ner dig. Det är inte så farligt som du verkar tycka att det låter.  Och jag sa likadant om dig, right? att såna som dig inte ska komma i närheten av barn för jag tycker det är oansvarligt att inte uppfostra sina ungar. Likaså att låta samhället , skolan osv uppfostra barnen som du verkar låtit dina barn blivit uppfostrade av. Det är det som är det stora problemet att svenskar låter myndigheter uppfostra deras barn..

Jo vuxna människor som argumemterar för att barn ska slås av sina föräldrar är precis så illa som det låter. Och du får säga vad du vill, could not care less, du saknar bevisligen omdöme på den fronten. Och jag står för det, att den som inte fattar att man inte ska slå barn, ska inte vara i närheten av barn. Men för tydlighetens skull: jag håller helt med om att man ska uppfostra sina barn, däremot ingår det i föräldrauppgiften att klara av detta utan att välja att misshandla och kränka sina barn. För det är precis detta som det stryk och de lavetter du förespråkar innebär: varje gång en förälder ger ett barn en lavett väljer föräldern att kränka, svika, missjandla och plåga sitt barn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 00:20:39 följande:

Är inte din vän, jag brukar omge mig med normalt folk.

När du börjar argumentera framför att bete dig som ett as och kalla det för "mothugg" så kommer jag börja svara i samma mynt.

Nedlåtande skitsnack avböjer jag att kommentera som sagt.

Som sagt och som alla normalt funtade människor inser: de är de som slår barn och försvarar vuxna som slå barn som beter sig som små fega as, inte de som påpekar de vidriga och oförsvarliga i att bete sig så.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:20:19 följande:

men snälla lugna ner dig. Det är inte så farligt som du verkar tycka att det låter.  Och jag sa likadant om dig, right? att såna som dig inte ska komma i närheten av barn för jag tycker det är oansvarligt att inte uppfostra sina ungar. Likaså att låta samhället , skolan osv uppfostra barnen som du verkar låtit dina barn blivit uppfostrade av. Det är det som är det stora problemet att svenskar låter myndigheter uppfostra deras barn..

Jag förstår inte hur du inte kan se att konsekvensen av det synsätt du driver är just att det ska vara lagligt att slå, kränka och misshandla barn, att det du har mage att sitta och gnälla över, faktiskt är att barn inte misshandlas och kränks tillräckligt. Kan bara hoppas att du inte lever som du lär.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:30:36 följande:

jajaja som sagt vi har olika åsikter och jag tycker att du är lite fånig . Och du kan skriva hur mycket du vill om att du tycker att det är så fel men det tycker inte jag och du kommer aldrig kunna ändra mina åsikter hur mycket du än försöker. Du får helt enkelt börja acceptera att alla är olika och har olika åsikter. Alla tycker inte som du!

Du får som sagt tycka vad du vill. Men faktum kvarstår du har valt ett fullkomligt vidrigt och oförsvarligt synsätt. Det tillkommer inte dig stt önska eller förespråka att barn ska plågas och misshandlas. Att du inte inser det är din förlust. Men som sagt det är ett fritt land, tror du på örfilens välsignelse, örfila dig själv eller låt någon annan göra det, men håll dig långt borta från barn. Mitt förakt saknar fortfarande ord,
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:30:36 följande:

jajaja som sagt vi har olika åsikter och jag tycker att du är lite fånig . Och du kan skriva hur mycket du vill om att du tycker att det är så fel men det tycker inte jag och du kommer aldrig kunna ändra mina åsikter hur mycket du än försöker. Du får helt enkelt börja acceptera att alla är olika och har olika åsikter. Alla tycker inte som du!

Och en dag vaknr du förmodligen upp och inser att våld inte är kungsvägen vare sig till uppfostran eller en fungerande barn- och föräldrarelation.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:40:49 följande:

har du ens provat att lavetta dina barn? nej precis så du kan inte uttala dig om att det inte är en fungerande barn och föräldrarelation för det vet du inget om. Jag vet med erfarenhet att det funkar.

Nej eftersom jag inte är en feg barnmisshandlare så skulle det aldrig falla mig in. Och för övrigt pratar du gojja, om du mot förmodan har en sådan relation, är det TROTS inte tack vare stt du har valt att på ett vidrigt och oförsvarligt sett kränka dina barn. Som en slags efterhandsrationalsering av dina egna dumheter, blir dina ingrepp förvisso begripligare, men inte mer försvarliga. En dag kommer du också inse att du gjorde fel och kunde ha gjort annorlunda, i väntan på det kunde du åtminstone låta bli att uppmana andra att göra samma misstag.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:42:34 följande:

och du blir bara barnsligare och barnsligare i dina inlägg. Hur kom du in på att börja prata om mig helt plötsligt, vi pratar om barn och barnaga inte om mig.

Blaha blaha. Du tar dig rätten att anse att barn i allmänhet ska misshandlas, jag rekommenderar dig bara att begänsa skadeverkningarna av din vidriga våldspropaganda.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 00:42:14 följande:

Jag kan säga så här mycket,jag kan nästan slå vad att om nobodyhome (knacka i träd att det inte stämmer) har barn,skulle få ett samtal från rektorn att hennes personliga "argumentationsteknik" användes under diskussion på lektionstid då en massa slagord förolämpningar i princip ren ärekränkning vilket i sig är ett brott, inte reagera på tilltal utan bara fortsätta.

Dels skulle skolan anmäla det till soc om inte beteendet hade upphört ganska omgående.

och min högra arm att ts skulle slå sin unge gul och blå.

Inget daltande eller symboliska straff kan kompensera detta.

Och du fortsätter dina patetiska påhopp men som sagt ingen bryr sig ett smack om vad en liten patetisk barnmisshandelsapolget sitter och fantiserar ihop, tala om snuttefilt för den argumentlöse.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 00:42:14 följande:

Jag kan säga så här mycket,jag kan nästan slå vad att om nobodyhome (knacka i träd att det inte stämmer) har barn,skulle få ett samtal från rektorn att hennes personliga "argumentationsteknik" användes under diskussion på lektionstid då en massa slagord förolämpningar i princip ren ärekränkning vilket i sig är ett brott, inte reagera på tilltal utan bara fortsätta.

Dels skulle skolan anmäla det till soc om inte beteendet hade upphört ganska omgående.

och min högra arm att ts skulle slå sin unge gul och blå.

Inget daltande eller symboliska straff kan kompensera detta.

Och återigen det är inte ärekränkning utan att konstatera fakta att kalla barnmisshandel för barnmisshandel och kränkning för kränkning, dina vidrigheter blir liksom inte finare för att du försöker blanda ihop begreppen med tjusiga omskrivningar. Du har valt att inta ett vidrigt, barnmisshandelsförespråkande synsätt och då får du finna dig i att set kallas vid sitt rätta namn. Finns ingen anledning att dalta med våldsapolgeter.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?