Fiona M skrev 2015-03-26 13:04:04 följande:
Ett barn som blir slaget lär sig inte rätt och fel utan att undvika slagen.
Prata och resonera -är barnen för små så är det er upphift att ta bort farliga situationer tills de förstår.
Det är en sanning med stoooor modifikation, om man misshandlar barnen så mycket riktigt, vi har redan varit här och snurrat.
Prata och resonera gör nog alla föräldrar så det är självförklarande som jag redan har skrivit ett par gånger.
Fiona M skrev 2015-03-26 13:04:54 följande:
Inga lärare skulle vilja ta på sig att aga barnen. Isf vore de rent olämpliga som lärare...
Jag har flera i familjen och genom dom känner fler, situationen i skolan är så pass ohållbar att flera har valt att skola om sig dom som har stannat börjar så smått skita i hur lagstiftningen ser ut och börjar så smått göra det som behövs för allas framtid inte bara moralens.
Hur tråkigt det än må låta i dina ögon, har man en gränslös snorvalp i klassrummet som vet att läraren kan i princip inget göra så behöver man inte vara raketforskare för att räkna ut hur det går.
Speciellt nu när vi får fler och fler inslag från tredje världen.
Fiona M skrev 2015-03-26 13:05:33 följande:
Ja, barnaga är misshandel även om ni som gör det inte vill se det så.
Nja, misshandel är när man oprovocerat använder övervåld mot nån, det är trist att ni väljer att vattna ur begreppet och börjar använda ett mycket allvarligt ord i tid och otid.
Kalla väluppfostrade barn för misshandelsoffer som ni inte drar er för är inget annat än att håna dom som verkligen blir misshandlade och kanske i värsta fall får dras med livslånga skador.
Skulle säga var god och lägg ner med det men jag vet det ger ingen resultat.
Fiona M skrev 2015-03-26 13:08:03 följande:
Handlade det om att vilja uppfostra för att rusta barnet för livet så skulle ni förklara istället för att slå.
Slår ni av lathet har det inte med uppfostran att göra och borde väl då kunna tillämpas på vuxna som inte direkt gör som ni vill.
Låter som du har hakat upp dig, ja man kan absolut uppfostra utan att slå, att bara slå sina barn _istället_ för att prata och resonera och tro det löser nått framför att bara skapa nya problem så är man verkligen fel på det.
Jag har inga problem att hoppa in med andras barn där det behövs, har gjort det redan fast det var på skolgården.
Vuxna däremot, skadan är redan gjort där, om en individ i vuxen ålder inte vet hur denna ska bete sig så är det inte mitt ansvar att upplysa denna, mer än att värja mig vid behov, bekantskapskrets att ta avstånd ifrån eller polis att hantera.