• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • AnnaZL
    Anonym (--) skrev 2015-03-25 14:30:10 följande:

Mina barn har än så länge inte gått över gränsen så pass att kraftigare åtgärder var nödvändiga men jag minns hur jag själv betedde mig.

Så ja, att bakbinda föräldrar med lagar är att göra sig själv en otjänst, resultatet blir en del ungar som tror att dom kan bete sig hur som och vara totalt gräns eller respektlösa.

Att barn beter sig gräns- och respektlöst är inte för att de inte fått stryk, utan för att föräldern misslyckats kapitalt med att sätta gränser och förmedla empati o. dyl. till barnet.
    Det skulle inte bli bättre om barnet får stryk, det är något grundläggande som har gått fel, då har du bara en inkompetent förälder som dessutom misshandlar sitt barn.
  • Anonym (--)
    AnnaZL skrev 2015-03-25 16:36:28 följande:
    Att barn beter sig gräns- och respektlöst är inte för att de inte fått stryk, utan för att föräldern misslyckats kapitalt med att sätta gränser och förmedla empati o. dyl. till barnet.
    Det skulle inte bli bättre om barnet får stryk, det är något grundläggande som har gått fel, då har du bara en inkompetent förälder som dessutom misshandlar sitt barn.

Precis.

Givetvis kommer man bättre fram om man sätter tydliga gränser och upprätthåller dom.

• tankfull
    Anonym (ja) skrev 2015-03-25 14:21:43 följande:

Det borde vara tillåtet att lappa till olydiga ungjävlar som inte kan hålla käft. I länder där det är tillåtet vet ungarna hur de ska uppföra sig till skillnad från svenska barn.

Ja för det är ju inga invandrare som ligger bakom kriminalitet i Sverige...? Skulle tippa på att majoriteten av brotten sker av folk med utländsk bakgrund och resten består av svenska personer som haft en kass barndom med bland annat våld i hemmet.
  • Nomanisanisland
    Anonym (ja) skrev 2015-03-25 14:21:43 följande:

Det borde vara tillåtet att lappa till olydiga ungjävlar som inte kan hålla käft. I länder där det är tillåtet vet ungarna hur de ska uppföra sig till skillnad från svenska barn.

Inte ens patetiska våldsromantiker som du med din fullständigt vidriga barn- och människosyn borde set vara tillåtet att misshandla. Puckla på dig själv istället.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-25 14:30:10 följande:

Mina barn har än så länge inte gått över gränsen så pass att kraftigare åtgärder var nödvändiga men jag minns hur jag själv betedde mig.

Så ja, att bakbinda föräldrar med lagar är att göra sig själv en otjänst, resultatet blir en del ungar som tror att dom kan bete sig hur som och vara totalt gräns eller respektlösa.

Hela den här diskussionen är lika absurd som idiotisk, de som tror på våldets förträfflighet kan vänligen puckla på sig själva elelr likasinnade, men bara fega patetiska as planerar att välja och misshandla sina barn. Klarar man inte av att uppfostra barn utan att misshandla dem, ska man inte ha barn. Punkt. Nu kan vi starta tråden ska man ha rätt att puckla på sin fru.
  • Zuzanne

Nej, aldrig. Bara vidriga människor som tycker det är okej. Fy för sådana.

• Nomanisanisland
    Anonym (spelar roll) skrev 2015-03-24 15:29:03 följande:

Om en unge har gjort sig förtjänt av en lavett så brister man som förälder genom att inte dela ut den.

Det kvittar vilka lagar som idag finns och inte finns.

Patetisk skitprat. Finns inget som heter förtjäna en lavett. Puckla på dig själv istället om du verkligen tror att det hjälper.
  • Anonym (--)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-25 23:20:35 följande:
    Hela den här diskussionen är lika absurd som idiotisk, de som tror på våldets förträfflighet kan vänligen puckla på sig själva elelr likasinnade, men bara fega patetiska as planerar att välja och misshandla sina barn. Klarar man inte av att uppfostra barn utan att misshandla dem, ska man inte ha barn. Punkt. Nu kan vi starta tråden ska man ha rätt att puckla på sin fru.

Alla dina inlägg är fyllda med idioti och påhopp.

Yes, starta du en tråd om att misshandla sin fru så håller vi oss till trådens ämne här.

Kanske till och med utan dina patetiska utsvävningar.

• Nomanisanisland

Rent skitprat från början till slut, både du och din mormor saknar uppenbarligen inte bara folkvett utan elementär repekt för människors och barns kroppsliga integritet, finns inget försvar för att medvetet välja att planera och misshandla barn som du så fullkomligt vidrigt, oförsvarligt och genomkorkat väljer att förespråka. Örfila dig själv istället om du går igång på det men håll dig långt borta från barn.

Gathenhielm skrev 2015-03-24 14:15:28 följande:

Ja, absolut. Folkvett lärs bäst med en lavett, som mormor brukade säga.

• Nomanisanisland

varje utdelad lavettt är en kränkning och en misshandel och ett missbruk av barnets beroendeställning, det finns ingen ursäkt för att mot bättre vetande välja att misshandla ock kränka barn.

Anonym (Barnaga) skrev 2015-03-24 14:18:21 följande:

Haha, ja. Kan väl hålla med till viss del. Bara inte lavetterna missbrukas. Jag fick lavetter när jag betedde mig riktigt dumt. Det satte aldrig men på mig, men däremot lärde jag mig var mina gränser går att inte kunna bete mig som en vild jävel när som helst och hur jag vill.

Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?