Nej, jag tycker det är en bra lag. Min son är väl medveten om att man inte får slå barn och vem man ska prata med om det skulle hända.
Däremot har vi lite rå humor här hemma och ibland har jag skämtsamt frågat om han "ska ha smisk, eller?", och han kan fråga mig detsamma ibland. Jag klappar även till honom på rumpan då och då i samband med lek (vi är väldigt fysiska, kittlas, brottas o.s'v.) och han gör samma sak. För honom innebär ordet smisk, eller handlingen som han kopplar till ordet (en lätt klapp på rumpan) inget obehag. Därför har jag ibland varit orolig för att han ska säga saker i stil med "mamma gav mig smisk igår" till pedagoger/lärare eller så. Han har sagt saker som "mamma slår mig minst en gång om dagen", med glimten i ögat och jag brukar replikera med att han ju är i vägen. Jag är synskadad och har aningens svårt med avståndsbedömning så ja, han får en knuff då och då. Nu är han så stor att han mycket väl vet när han är i vägen (när han var mindre fanns ett större mått av försiktighet i mina rörelser) och han utnyttjar detta ibland för att få sig ett gott skratt av min ångerfullhet. Så ja, rå humor har vi, men ingen aga förekommer. Dock skulle det kunna låta så när han pratar, just eftersom han aldrig upplevt riktig aga.