• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • Skrattmusklerna

Varför skulle jag vilja slå någon över huvud taget?

Jag har aldrig känner ett behov av att ta till nävarna framför att prata. Allra minst på någon som jag älskar till månen och tillbaka.

Våld löser inget. Har aldrig gjort och kommer aldrig göra. Barnen kommer bara att växa upp med lärdomen att man slår om man inte får sin vilja igenom och att de personer som de älskar mest i världen gör dem illa. Vilket svek.

• Nomanisanisland
    Anonym (nn) skrev 2015-08-25 23:26:49 följande:

Nej men däremot skulle jag vilja ge min man en rejäl smäll ibland. Typ ikväll när han blir sur på mitt brutna ben som gör att inkomsten blir mindre och han då måste lägga mer av sin lön på familjen istället för att kunna spara lika mycket till sin motorcykel. Jävla idiot som skulle ha stryk.

Ja och det skulle ju hjälpa? Slå dig själv istället om du är så jävla puckad att du tror det hjälper.
  • Anonym (amelia)
    Nomanisanisland skrev 2015-08-30 11:45:18 följande:
    Alltså folk som väljer att misshandla och kränka sina barn (vilket är vad aga innebär) är ungefär som folk som väljer att misshandla sina partners, men lite fegare, eftersom barnen har svårare att försvara sig. I att vara förälder ingår att förmå uppfostra sina barn utan våld och andra onödiga kränkningar. Att slå sina barn tillför inget annat, det uppnår inget annat som man inte kan uppnå utan att välja att vara en barnmisshandlare.
    Sluta svartmåla folk du inte känner, tack.
  • Nomanisanisland
    Anonym (amelia) skrev 2015-09-02 19:41:13 följande:
    Sluta svartmåla folk du inte känner, tack.
    Jag svartmålar inte, jag konstaterar fakta. Man slåss inte punkt. Det finns ingen anledning att gulla mer med barnmisshandlare än med hustrumisshandlare.
  • Anonym (amelia)

Har du fått smäll? Om inte så kan du faktiskt inte påstå att det är kränkande. Jag uppfattade det aldrig så och accepterar inte att du kallar mina föräldrar för misshandlare.

• Iarwain
    Anonym (amelia) skrev 2015-09-09 23:15:15 följande:
    Har du fått smäll? Om inte så kan du faktiskt inte påstå att det är kränkande. Jag uppfattade det aldrig så och accepterar inte att du kallar mina föräldrar för misshandlare.
    I laglig mening är dom det.
  • Iarwain
    5 § Den som tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom eller henne i vanmakt eller något annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (1998:393).
  • Anonym (...)

Dum jävla tråd TS. Att ens ställa sådan fråga om det borde vara lagligt att fysiskt slå sitt barn. Har vi inte kommit längre i utvecklingen år 2015 så är det banne mig illa! Våld föder våld - generation efter generation. Förbannad kan man bli, men har man ingen psykisk "spärr" så bör man söka proffesionell hjälp för att lära sig hur man agerar på ett adekvat och moget sätt i situationer. Det är aldrig okej att slå någon såvida det inte är livshotande mot en själv (eller någon man känner/barn) och det sker i rent självförsvar!

• Nomanisanisland
    Anonym (amelia) skrev 2015-09-09 23:15:15 följande:

Sina föräldrar valde att misshandla dig är får då finns dig i att bli kallade misshandlare.
  • Nomanisanisland
    Nomanisanisland skrev 2015-09-10 11:21:29 följande:
    Sina föräldrar valde att misshandla dig är får då finns dig i att bli kallade misshandlare.
    Man ska aldrig skriva på mobilen, skulle stå:

Dina föräldrar valde att misshandla dig och då får de finna sig i att bli kallade barnmisshandlare. Precis som jag tänker kalla alla som väljer att slå sina fruar för hustrumisshandlare.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?