• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:26:24 följande:

barn är alldeles för bortskämda i Sverige , svensk uppfostran funkar inte i längden.. väldigt mesiga svenskar som inte ger ungarna lavetter när dom förtjänar det , för det är då dom lär sig!

Det enda som är bortsämda i dem här tråden är ett gäng patetiska våldsromantiker som bölar över att det inte längre är lagligt att vara ett fegt litet as som väljer stt medvetet kränka och misshandla sina barn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-25 23:22:36 följande:

Alla dina inlägg är fyllda med idioti och påhopp.

Yes, starta du en tråd om att misshandla sin fru så håller vi oss till trådens ämne här.

Kanske till och med utan dina patetiska utsvävningar.

Och du saknar som vanligt varje tillstymmelse till arguemenr och försöker skyla över din våldsromantik och ditt barnmisshandelsvurmande genom stt hacka på mig. Moget.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:20:50 följande:

håller med dig . Svensk uppfostran borde avskaffas och istället bli som förr

Du torgför fullkomligt vidriga oförsvarliga omoraliska skitåsikter. Det finns inget försvar för stt misshandla och kränka barn och det krävs någon mycket ynklig för,att arguemntera för vuxnas rätt att plåga små barn, vidrigt!
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:39:45 följande:

Det är din åsikt. Och vissa har andra åsikter. Det finns inget som säger vad som är rätt eller fel. Du tycker att det är fel att slå barn men jag tycker att det är rätt i dom  stunderna som barnen har betett sig illa , men annars finns det ingen anledning att slå barnen, men jag tycker absolut att det skulle bli lagligt att slå i uppfostringsyfte

Det är mycket enkelt vad som är rätt och fel här. Oavsett dina våldsromantiska dillerier och ditt vidriga försvar för att legalisera vuxna människor som väljer att vara små vidriga fega as och misshandla och kränka små barn som är bErlanders av dem och inte kan undkomma sina våldsverkare, så finna det inget försvar för de svinerier du förespråkar och vill göra lagliga, sådana som du borde inte få komma i närheten av barn.
  • Anonym (--)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-25 23:34:12 följande:
    Och du saknar som vanligt varje tillstymmelse till arguemenr och försöker skyla över din våldsromantik och ditt barnmisshandelsvurmande genom stt hacka på mig. Moget.

Jag i vanlig ordning?

Du är inte diskret nånstans och du fyller alla trådar med ren skit och grava personliga påhopp framför att komma nått med substans.

Alla som har lagt märke till nobodyshome inlägg räcker upp en hand?.

Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:39:45 följande:
    Det är din åsikt. Och vissa har andra åsikter. Det finns inget som säger vad som är rätt eller fel. Du tycker att det är fel att slå barn men jag tycker att det är rätt i dom  stunderna som barnen har betett sig illa , men annars finns det ingen anledning att slå barnen, men jag tycker absolut att det skulle bli lagligt att slå i uppfostringsyfte

Jag reagerar dock på ordet slå.

Dom gånger jag verkligen gick över gränsen där det inte fanns annat att göra än att reagera med kraft anser jag inte ha blivit slagen.

Jag skulle däremot anse mig både ha blivit misshandlad och slagen om jag fick spö för bagateller som att komma sent till skolan i fem minuter eller glömma handla mjölk när föräldrar bad mig.

• Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:42:54 följande:

att slå barnen när dom gjort fel är inte att plåga dom. Man slår dom ju liksom inte hela tiden , bara när dom gjort fel. Du tycker att mina åsikter är skitåsikter men jag tycker lika mycket att dina åsikter är skitåsikter. Vi tycker alla olika och det får man respektera.

Respekt är inget man får, utan något man förtjänar. Och folk som som argumenterar för att barn ska misshandlas förtjänar bara det djupaste av förakt, även om de inte avser att slå dem hela tiden. Och ja att välja att slå barn är att välja att plåga och misshandla och kränka dem, oavsett vilken påhittad anledning man gömmer sig bakom. Finsk inget försvar för det.
  • Nomanisanisland

Bla bla Bla.

Du har som vanligt inga argument annat än lite anonyma påhopp.

Och det finns alltid annat att göra än att slå, oavsett hur mycket du döper om de till reagera med kraft.

Man slår inte barn, punkt.

Det är du gammal nog att begripa på,egen hand.

[quoted=75066836][quote-nick]Anonym (--) skrev 2015-03-25 23:45:55 följande:[/quote-nick]

Jag i vanlig ordning?

Du är inte diskret nånstans och du fyller alla trådar med ren skit och grava personliga påhopp framför att komma nått med substans.

Alla som har lagt märke till nobodyshome inlägg räcker upp en hand?.

Jag reagerar dock på ordet slå.

Dom gånger jag verkligen gick över gränsen där det inte fanns annat att göra än att reagera med kraft anser jag inte ha blivit slagen.

Jag skulle däremot anse mig både ha blivit misshandlad och slagen om jag fick spö för bagateller som att komma sent till skolan i fem minuter eller glömma handla mjölk när föräldrar bad mig.

[/quote]

• Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:51:12 följande:

det beror helt och hållet på vad man har för åsikter, det finns inget rätt eller fel. Och jag tycker inte att såna som dig ska komma i närheten av barn eftersom du inte kan uppfostra dom så dom lär sig vad som är rätt och fel. Barnaga är ett bra sätt att uppfostra barn, får dom stryk för en sak dom gjort som inte är okej så lär dom sig och gör inte om det igen eftersom dom vet att dom får stryk då. Ger man inte barnen en ordentlig uppfostran kommer dom aldrig lära sig.

Fast det där är inte åsikter, det är våldsadism. Och det enda du lör ut genom barnmisshandel är att du är våldskriminell och fullständigt inkompetent som förälder. För övrigt skiter jag fullständigt i vad en liten barnmisshandelsförespråkande våldsapolget tycker om föräldraförmåga, i det avseendet saknar du ju bevisligen omdömesfråga. Det finns som sagt inget försvar för den medvetet vidriga och barnfientliga inställning du har valt att inta. Barnaga är inte en åsikt, utan ett brott.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:51:12 följande:

det beror helt och hållet på vad man har för åsikter, det finns inget rätt eller fel. Och jag tycker inte att såna som dig ska komma i närheten av barn eftersom du inte kan uppfostra dom så dom lär sig vad som är rätt och fel. Barnaga är ett bra sätt att uppfostra barn, får dom stryk för en sak dom gjort som inte är okej så lär dom sig och gör inte om det igen eftersom dom vet att dom får stryk då. Ger man inte barnen en ordentlig uppfostran kommer dom aldrig lära sig.

Och det du kallar en ordentlig uppfostran är något som bara fega små as ens överväger att utsätta barn för. Sök hjälp!
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:26:24 följande:

barn är alldeles för bortskämda i Sverige , svensk uppfostran funkar inte i längden.. väldigt mesiga svenskar som inte ger ungarna lavetter när dom förtjänar det , för det är då dom lär sig!

Och det finns inget som heter förtjäna lavetter, i alla fall inte utanför dina våldsromantiska fantasier.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?