Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Anonym (--) skrev 2015-03-26 09:41:30 följande:

Om du vill ha en mall på hur man ska fostra sina ungar och vilka åtgärder är rätt vid enskilda situationer så kan jag inte hjälpa det.

Det är för individuellt för att ens försöka.

Gud vad skönt det hade annars varit om varje barn kom med instruktionsbok

Nej men då kan du få en alldeles gratis av mig som gäller alla barn. Det finns ingen anledning och ingen ursäkt att slå, utdela lavetter, lappa till eller någon annan omskrivning för den barnmisshandel som du och andra i tråden försvarar. Det finns inget du kan åstadkomma med detta, som du inte kan åstadkomma bättre utan våld. Och att det finns andra mer eller mindre dåliga metoder, är inget försvar för de som genom att slå väljer att medvetet och fullkomligt i onödan kränka sina barn istället för att uppföra sig som folk.
  • Nomanisanisland
    Anonym (well) skrev 2015-03-26 08:56:28 följande:

I vissa vall kan det vara nödvändigt att behandla sina barn bryskt och då tom göra dem illa för att avstyra farliga situationer. Detta är dock inget som är förbjudet ens idag utan snarare en skyldighet som förälder. Det står tidigare i tråden att man inte ska kränka sina barn. För mig är ordet kränkning dels oerhört luddigt och dels väldigt subjektivt. För mig känns det med den innebörd jag lägger i ordet fullkomligt omöjligt att uppfostra ett barn utan att någon gång kränka det. Please tala om för mig vad det är i er definition av kränka som gör det så fel.

Tja men inget av detta jävar det faktum att det inte finns något som helst försvar för att som en del här i tråden gör arguemntera för planlagd och juridiskt sanktionerad misshandel av små barn. Är man för inkompetent för att klara av att uppfostra barn utan att slå dem eller för korkad för att inse att det är fel, ska man inte ha barn. Då är man bevisligen inte uppgiften mogen.
  • Nomanisanisland
    Fiona M skrev 2015-03-26 11:08:09 följande:

Om ni hade en hund, skulle ni då slå den och skrika åt den och sen tro att den skulle bli lugn och harmonisk? Inte? Varför tror ni det ska funka på barn då?

Ja har föreslagit några av barnmisshandelsvurmarna i tråden att de skulle pröva sina metoder på sig själva, men se det gillades inte, är tydligen bara små barn som mår bra av att bli misshandlade.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Barnaga) skrev 2015-03-24 14:13:17 följande:

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16

Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

Hela tråden är för övrigt bisarr. Vi kunde lika gärna diskutera birde det vara laglift att misshandla sin partner eller sina föräldrar?
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-25 14:30:10 följande:

Mina barn har än så länge inte gått över gränsen så pass att kraftigare åtgärder var nödvändiga men jag minns hur jag själv betedde mig.

Så ja, att bakbinda föräldrar med lagar är att göra sig själv en otjänst, resultatet blir en del ungar som tror att dom kan bete sig hur som och vara totalt gräns eller respektlösa.

Den enda som är totalt gränslös och respektlös här ör du i din syn på barn och deras behov av att bli misshandlade. Och riktiga föräldrar klarar utmärkt av att fostra sina barn utan juridiskt sanktionerad misshandel.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-25 23:58:27 följande:

Hahaha, anonyma påhopp är det du sysslar med i varje inlägg, fast du är vist inte gammal nog att förstå det.

Skitsamma, vi håller oss on topic, du behöver inte svara på detta men varje barn är unik och vissa behöver mer uppfostran än andra, så kan man enkelt summera ämnet.

Det är inte jag som är anonym här. Eller står för påhoppen. Och ja barn behöver individanpassade uppfostran, och ja inget barn behöver den misshandel som du din enfald argumenterar för.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:18:04 följande:

Du har redan fått ett ex i mina tidigare inlägg. 

Själv blev jag satt på plats bland annat när jag systematiskt tömde firmakassan på nått som motsvarade en mycket stor månadslön för en vanlig dödlig knegare.

Måste ha varit med pippi och har råd med 50 kilo karameller eller vad det nu var :D

Precis, en given exempel, hellre att ungen får sig en läxa än att man ska säga över graven, men jag sa ju till dig tusen gånger, varför lysnade du inte.

Mina fick sig några daskar på händerna när dom fingrade på spisen, var när dom var så pass små att man inte kunde resonera med dom, hellre att jag skrämmer av dom från spisen än att spendera timmar på akuten med ett ärat för livet barn om det skulle vilja sig riktigt illa.

Hört talas om spisskydd? Hålla barnen under uppsikt? Bete dig som folk?
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:18:04 följande:

Du har redan fått ett ex i mina tidigare inlägg. 

Själv blev jag satt på plats bland annat när jag systematiskt tömde firmakassan på nått som motsvarade en mycket stor månadslön för en vanlig dödlig knegare.

Måste ha varit med pippi och har råd med 50 kilo karameller eller vad det nu var :D

Precis, en given exempel, hellre att ungen får sig en läxa än att man ska säga över graven, men jag sa ju till dig tusen gånger, varför lysnade du inte.

Mina fick sig några daskar på händerna när dom fingrade på spisen, var när dom var så pass små att man inte kunde resonera med dom, hellre att jag skrämmer av dom från spisen än att spendera timmar på akuten med ett ärat för livet barn om det skulle vilja sig riktigt illa.

Hört talas om spisskydd? Hålla barnen under uppsikt? Bete dig som folk?
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:22:55 följande:

Om du likställer barn med hund så ja, då kan det brista lite i logiken.

Lite svårt att resonera och förklara för en hund och misshandel som agt skapar bara otrygghet och aggressioner.

Ja. Det gör misshandel. Och det är just därför den misshandel du förespråkar (för ja det är misshandel oavsett vilken gullig omskrivning du använder för att dölja detta faktum) är oförsvarlig.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 11:44:21 följande:

Verkligen saklig och meningsfullt inlägg.

Nåja, vissa kan vist inte bättre ;)

Nej vissa är till och med så inkompetenta att de vare sig kan stava till visst eller uppfostra sina barn utan misshandel.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?