• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • Anonym (--)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-25 23:49:38 följande:

Bla bla Bla.

Du har som vanligt inga argument annat än lite anonyma påhopp.

Och det finns alltid annat att göra än att slå, oavsett hur mycket du döper om de till reagera med kraft.

Man slår inte barn, punkt.

Det är du gammal nog att begripa på,egen hand.

[quoted=75066836][quote-nick]Anonym (--) skrev 2015-03-25 23:45:55 följande:[/quote-nick]

Jag i vanlig ordning?

Du är inte diskret nånstans och du fyller alla trådar med ren skit och grava personliga påhopp framför att komma nått med substans.

Alla som har lagt märke till nobodyshome inlägg räcker upp en hand?.

Jag reagerar dock på ordet slå.

Dom gånger jag verkligen gick över gränsen där det inte fanns annat att göra än att reagera med kraft anser jag inte ha blivit slagen.

Jag skulle däremot anse mig både ha blivit misshandlad och slagen om jag fick spö för bagateller som att komma sent till skolan i fem minuter eller glömma handla mjölk när föräldrar bad mig.

[/quote]

Hahaha, anonyma påhopp är det du sysslar med i varje inlägg, fast du är vist inte gammal nog att förstå det.

Skitsamma, vi håller oss on topic, du behöver inte svara på detta men varje barn är unik och vissa behöver mer uppfostran än andra, så kan man enkelt summera ämnet.

• Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:56:30 följande:

haha du får tycka att det är ett brott men det är det inte i mina ögon.

Skratta på du, du vet lika väl som jag att det inte finns något försvar för de svinerier du förespråkar. Vuxna karlar som argumenterar för rätten att plåga små barn, finns det något ynkligare?
  • Anonym (--)
    Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:58:21 följande:
    och hur kan man utsätta barn för en mesig svensk uppfostran? jag tycker i alla fall att barn som skriker t.ex "jävla fitta" till någon förtjänar en ordentlig lavett! Annars fortsätter dom ju med det såklart

Här kan jag däremot hålla med, om en unge vrålar nått sånt på sin förälder är en lavett verkligen på sin plats, kanske två till och med men kalla det att slå, nja, fortfarande tycker jag att det är fel ord i sammanhanget.

Fyllesvin på stan slås på helgerna.

Mobbare i skolan slås.

Kalla när en förälder ger den mest passande åtgärden för situationen är inte i mina ögon att slån, inte hur man än vänder och vrider på det.

• Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-25 23:58:21 följande:

och hur kan man utsätta barn för en mesig svensk uppfostran? jag tycker i alla fall att barn som skriker t.ex "jävla fitta" till någon förtjänar en ordentlig lavett! Annars fortsätter dom ju med det såklart

Som vanligt är bland barnmishandelsförepråkande våldsapolgeter så ställer du upp famösa motsättningar. Det går utmärkt för att inte säga bättre att uppfostra sina barn utan att kränK dem. Och stötte jag på någon i verkligheten som argumenterade för att ge barn stryk, skulle jag med all rätt kalla dem något mycket värre. Respekt förtjänar man som sagt och de som argumenterar för att man ska misshandla barn förtjänar bara förakt. De har valt att vara vidriga.
  • Nomanisanisland

Och du fortsättatt sprida din vidriga dynga. Oavsett vad du kallar det är det misshandel. Ljuger gör du också, att medvetet välja at vara ett fegt as som misshandlar och kränker barnet är aldrig den bäst passande åtgärden.

Anonym (--) skrev 2015-03-26 00:00:59 följande:

Här kan jag däremot hålla med, om en unge vrålar nått sånt på sin förälder är en lavett verkligen på sin plats, kanske två till och med men kalla det att slå, nja, fortfarande tycker jag att det är fel ord i sammanhanget.

Fyllesvin på stan slås på helgerna.

Mobbare i skolan slås.

Kalla när en förälder ger den mest passande åtgärden för situationen är inte i mina ögon att slån, inte hur man än vänder och vrider på det.

• Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:02:06 följande:

jag är kvinna. och jag tycker inte att det är "svinerier" som du skriver. Jag skriver mina åsikter

My bad, det är förstås lika ynkligt av en vuxen kvinna, och avsett vad du tycke så kvarstå faktum, det förespråkar är oförlåtligt, oförsvarligt, vidrigt och kriminellt. Puckla på dig själv istället om det nu är så allena saliggörande, men lämna barnen ifred.
  • Klotjohan

Jag tycker inte att man ska slå barn däremot vore det inte fel om föräldrar kunde uppfostra sina barn istället för att förvänta sig att skolan, samhället eller "någon annan" ska göra det. 

• Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:06:17 följande:

man ser en tydlig skillnad på den äldre och den yngre befolkningen i Sverige. De äldre kan det där med att visa respekt  medans ungar är extremt bortskämda och uppkäftiga. Kan bero på att den äldre befolkningen uppfostrades med lavetter om de gjorde något fel. Svenska folket måste börja ta mer ansvar om sina barn och ge dom en ordentlig och sträng uppfostran annars vet jag inte hur det kommer sluta..

Den enda som är oförskämd och ouppfostrad och totalt saknar repekt här är du i dina villfarelser om att barn sla misshandlas, plågas och kränkas av sina föräldrar. De vidrigheter du förespråkar är som varje sunt tänkande människa inser motsatsen till att ta ansvar för sina barn. Sådana som du förtjänar som sagt inte attt komma i närheten av barn. Vet hut!
  • Anonym (--)
    Nomanisanisland skrev 2015-03-26 00:05:20 följande:

Och du fortsättatt sprida din vidriga dynga. Oavsett vad du kallar det är det misshandel. Ljuger gör du också, att medvetet välja at vara ett fegt as som misshandlar och kränker barnet är aldrig den bäst passande åtgärden.

Snackar jag med dig ens här?

Du kan hålla ditt spydiga skitsnack där man missar det relevanta på grund av allt svineri till andra.

Ska du ha fler svar av mig får du faktiskt bete dig som vuxen individ och inte som en rabiat hund som har lärt sig några ord den har svårt att placera.

Mitt inlägg var riktat mot den anonyma.

Men kan citera dig på ett område däremot, respekt är inget man får, respekt förtjänar man, under tiden barn mår bra av att ha rutiner och regler som dom följer, så har du lyckats skapa endast två reaktioner, ett är förakt för så illa har jag inte nån bete sig än, och frågan vad det är som felar personen.

• Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:06:17 följande:

man ser en tydlig skillnad på den äldre och den yngre befolkningen i Sverige. De äldre kan det där med att visa respekt  medans ungar är extremt bortskämda och uppkäftiga. Kan bero på att den äldre befolkningen uppfostrades med lavetter om de gjorde något fel. Svenska folket måste börja ta mer ansvar om sina barn och ge dom en ordentlig och sträng uppfostran annars vet jag inte hur det kommer sluta..

Och din fullkomligt vidriga övertro på de välsignade effekterna av att slå barn i ansiktet är lika motbjudande som patetisk.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?