• Anonym (Barnaga)

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Finns det någon situation då du önskat att barnaga var tillåtet? Exempelvis i stundens hetta eller vad som helst? Berätta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-24 14:16
    Du kanske har värderingen i allmänhet att barnaga är fel, men att du i vissa situationer då du är riktigt arg önskar att du fick lappa till en unge.

• Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:40:49 följande:

har du ens provat att lavetta dina barn? nej precis så du kan inte uttala dig om att det inte är en fungerande barn och föräldrarelation för det vet du inget om. Jag vet med erfarenhet att det funkar.

Nej eftersom jag inte är en feg barnmisshandlare så skulle det aldrig falla mig in. Och för övrigt pratar du gojja, om du mot förmodan har en sådan relation, är det TROTS inte tack vare stt du har valt att på ett vidrigt och oförsvarligt sett kränka dina barn. Som en slags efterhandsrationalsering av dina egna dumheter, blir dina ingrepp förvisso begripligare, men inte mer försvarliga. En dag kommer du också inse att du gjorde fel och kunde ha gjort annorlunda, i väntan på det kunde du åtminstone låta bli att uppmana andra att göra samma misstag.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:42:34 följande:

och du blir bara barnsligare och barnsligare i dina inlägg. Hur kom du in på att börja prata om mig helt plötsligt, vi pratar om barn och barnaga inte om mig.

Blaha blaha. Du tar dig rätten att anse att barn i allmänhet ska misshandlas, jag rekommenderar dig bara att begänsa skadeverkningarna av din vidriga våldspropaganda.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 00:42:14 följande:

Jag kan säga så här mycket,jag kan nästan slå vad att om nobodyhome (knacka i träd att det inte stämmer) har barn,skulle få ett samtal från rektorn att hennes personliga "argumentationsteknik" användes under diskussion på lektionstid då en massa slagord förolämpningar i princip ren ärekränkning vilket i sig är ett brott, inte reagera på tilltal utan bara fortsätta.

Dels skulle skolan anmäla det till soc om inte beteendet hade upphört ganska omgående.

och min högra arm att ts skulle slå sin unge gul och blå.

Inget daltande eller symboliska straff kan kompensera detta.

Och du fortsätter dina patetiska påhopp men som sagt ingen bryr sig ett smack om vad en liten patetisk barnmisshandelsapolget sitter och fantiserar ihop, tala om snuttefilt för den argumentlöse.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 00:42:14 följande:

Jag kan säga så här mycket,jag kan nästan slå vad att om nobodyhome (knacka i träd att det inte stämmer) har barn,skulle få ett samtal från rektorn att hennes personliga "argumentationsteknik" användes under diskussion på lektionstid då en massa slagord förolämpningar i princip ren ärekränkning vilket i sig är ett brott, inte reagera på tilltal utan bara fortsätta.

Dels skulle skolan anmäla det till soc om inte beteendet hade upphört ganska omgående.

och min högra arm att ts skulle slå sin unge gul och blå.

Inget daltande eller symboliska straff kan kompensera detta.

Och återigen det är inte ärekränkning utan att konstatera fakta att kalla barnmisshandel för barnmisshandel och kränkning för kränkning, dina vidrigheter blir liksom inte finare för att du försöker blanda ihop begreppen med tjusiga omskrivningar. Du har valt att inta ett vidrigt, barnmisshandelsförespråkande synsätt och då får du finna dig i att set kallas vid sitt rätta namn. Finns ingen anledning att dalta med våldsapolgeter.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:50:26 följande:

Jag har aldrig  nämt att jag har slagit mina barn , jag vet av andra erfarenheter

Ja då kan du överföra mitt resonemang till dessa erfarenheter. Men det var ju intressant du har själv vett att inte misshandla dina barn, men tycker att andra borde puckla på sina barm oftare? Oerhört logiskt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:54:51 följande:

om du hade läst lite noggrannare  och inte brusa upp det första du gör så hade du sett att jag skrivit att jag tycker att barnaga borde vara tillåtet i vissa situationer INTE att barn ska agas hela tiden för ingenting..

Ja och det innebär att du tycke att det ibland ska vara lagligt att misshandla och kränka barn, Vilke är och förblir fullkomligt vidrig, barnmisshandelsvurmande våldsapolgetism.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 00:54:51 följande:

om du hade läst lite noggrannare  och inte brusa upp det första du gör så hade du sett att jag skrivit att jag tycker att barnaga borde vara tillåtet i vissa situationer INTE att barn ska agas hela tiden för ingenting..

Och att barn ska agas hela tiden för ingenting är det väl ingen som är tillräckligt dum i huvet för att anse. Jag vände mig emot precis det du skriver ovan. För det innebär just att du anse att just barn ska det understundom vara lagligt att misshandla och kränka. Att konstatera att den åsikten är vidrig, oförsvarlig, djupt föraktlig och saknar argument är inte att brusa upp eller felläsa dig, det är en djupt känd övertygelse om att vare sig barn eller vuxna ska behöva bli misshandlade eller kränkta, särskilt inte av personer de står i beroendeställning till och har svårt att värja sig mot.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 01:00:26 följande:

jag har inte behövt ta till något sådant eftersom dom fått en sträng uppfostran från första början, är man strängare mot dom behöver man inte ta till något annat. Problemet är att allt för många gullar med sina ungar och vågar inte ryta till när dom gör något oacceptabelt. Man får vara lite strängare i rösten. Dessutom är mina barn väldigt lugna barn jämfört med många andra.

Som sagt, ditt synsätt är fullkomligt vidrigt. Endast små fega as planerar att misshandla små barn. Och det finns inget som heter behöva ta till, det är ett medvetet val man får göra som vuxen att klara det här utan våld och kränkningar.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 01:02:43 följande:

Du kan sitta och skriva hur mycket du vill men du kommer inte komma någon vart med detta.

Nej din åsikt förblir vidrig men det är ju för väl att du åtminstone har så mycket vett att du inte själv praktiserar de vidrigheter du vill göra det lagligt att utsätta andra för. Tyder på någon form av urskillningsförmåga i alla fall.
  • Anonym (--)
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 01:02:43 följande:
    Du kan sitta och skriva hur mycket du vill men du kommer inte komma någon vart med detta.

Nej, det smartaste nog här är att bara låta det vara, handlar uppenbarligen om en person med noll insikt om eget beteende och detta kommer fortsätta så länge vi häller vatten på den kvarnen.

Eftersom personen inte lever som den lär så kanske vi borde göra det, ingen mängd av förolämpningar eller sketen moralism från dennas sida kommer ändra fakta, så varför utsätta sig själv för detta även om det är lite roande på hur vissa brusar upp sig över inget.

Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?