Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?

Anonym (L) skrev 2015-03-26 16:48:00 följande:

aa då har jag inte lärt mig något isåfall pga att jag har fått en alldeles ör mesig uppfostran utan barnaga.

Nej du har bara valt att tillägna sig en vidrig barnsyn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (självklart) skrev 2015-03-26 16:51:08 följande:

Du vet uppenbarligen inte vad du talar om. Antar att du inte blivit agad som barn och inte heller har någon i din närhet som blivit det. Så dina erfarenheter i ämnet känns väl begränsade gör att dra slutsatser.

Jag vet precis vad jag pratar om. Det är du som är helt oförmögen att ta in fakta. Att aga är och förblir att medvetet välja att vara ett praktarschle som slår och kränker sina barn, oxh fattar man inte det ska mam inte ha med barn att göra. Aga sig själv om du nu tror det hjälper. Men ge fan i att misshandla barn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 16:52:00 följande:

men snälla då är vi där igen och jag tar det sista gången med dig för du verkar inte fatta. Jag har ALDRIG agat MINA barn , men jag tycker att barnaga skulle vara tillåtet i uppfostringssyfte. Och du vet mycket väl att mina åsikter förblir dem samma hur mycket du än skriver. Som sagt för sista gången. Du kommer ingen vart med detta så du kan lika gärna ge upp och sluta brusa upp dig för ingenting bakom en skärm. Det som du skriver ändrar varken mina eller andras åsikter.

Ja och så anser du att det ska vara lagligt för föräldrar att fullkomi onödan plåga och misshandla och kränka sina barn och då har du också sagt det mesta om din människosyn. Men det är ju förväl att du åtminstone har så mycket vett att du inte ger dig på dina egna barn, nästa steg blir insikten om att också övriga barn förtjänar samma skydd.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 16:54:49 följande:

du blandar ihop våld med aga , det är inte samma sak som sagt som  en annan skrev i tråden. Du verkar inte förstå skillnaderna

Nej aga är våld, precis som all anan misshandel. De fattar alla förutom de som försöker förminska barnmisshandelns allvarlighet genom att ge den andra namn som om det någonsin är bättre eller mindre fel att slå barn istället för andra vuxna.
  • Nomanisanisland

Ja du har rätt, gott om lögner och skitprat från dig och övriga våldsapolgeter.

Aga är och förblir våld och det finns ingen ursäkt i världen för att planerat och medvetet slå och kränka sina barn. Och förövarna är precis lika vidriga oavsett vilka förskönande omskrivningar de använder för att skyla över sin våldspraktik.

Anonym (L) skrev 2015-03-26 16:54:49 följande:

du blandar ihop våld med aga , det är inte samma sak som sagt som  en annan skrev i tråden. Du verkar inte förstå skillnaderna

Nej aga är våld, precis som all anan misshandel. De fattar alla förutom de som försöker förminska barnmisshandelns allvarlighet genom att ge den andra namn som om det någonsin är bättre eller mindre fel att slå barn istället för andra vuxna.
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 16:54:04 följande:

Suck för all skit som fyller tråden.

Svårt att hitta nått med substans bland all Ad hominen dynga.

Bra summering, aning förenklat men jag fick inte orden att klä mina tankar bra nog.

Vist är ren våld och aggressioner i princip samma sak, nått man absolut inte ska blanda i uppfostran.

• Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 17:00:05 följande:

och som sagt vi diskuterar  om barnaga i denna tråd INTE om oss som skriver ..

Ja och du har valt attt inta de fullständigt vidriga synpunkten att det ska vara lagligt att misshandla barn oxh då föreslår jag att du utsätter dig själv för samam underkur.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 16:58:23 följande:

Det är ju inte speciellt vuxet av dig heller att skriva en massa skällsord i varenda mening du skriver istället för att skriva med oss som en vuxen människa. Du borde ta oh växa upp hörrudu .

Jag konstaterar bara falta och vägrar använda era överskylande lögner där ni döper om misshandel till aga, uppfostran, etc för skyla över det faktum att det handlar om vuxna människor som utsätter barn för våld och kränkningar fullkomligt i onödan, mot allt bättre vetande och på ett sätt som aldrig kan försvaras.
  • Nomanisanisland
    Anonym (L) skrev 2015-03-26 17:02:51 följande:

Nej du verkar inte förstå vad jag skriver så jag får ta det på barnnivå med dig. Jag har skrivit många ggr i denna tråd att jag tycker att barnaga ska va tillåtet i vissa situationer INTE i  onödan. Bara när barn gör något oacceptabelt .

Jag förstår precis det är du som inte fattar att alla situationer är i onödan, att det inte finns några omständigheter där det är OK att misshandla barn oavsett vilken förskönande omskrivning man använder. Fattar man inte att man slår barn, ska mama inte ha med barn att göra. Punkt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Barb) skrev 2015-03-26 17:06:45 följande:

Jag skulle säga att mina barn praktexempel på hur fel du har!

Det där skitpratet är en undermålig förälders snuttefilt för att dölja sin egen oförmåga. Bara skitprat och lögner.
  • Nomanisanisland
    Anonym (--) skrev 2015-03-26 17:06:39 följande:

Därför jag har slutat upp att bemöta barnrumpan, det fanns inget därt att bemöta mer än en massa dagisdynga och personliga påhopp.

Om livet skulle vara så enkelt som du vill få det till.

Som tur är så är inte så fallet och floskler kommer man inte långt på, man kan givetvis fostra barnen samtidigt som dom vet att det är fel att slås.

Som sagt påhoppen står du för och ja livet är så enkelt att man inte ska slå barn oavsett. Sedan kan det vara krångligt änså, men det får man hantera.
Svar på tråden Önskar du ibland att barnaga var tillåtet?