• detta

Ni som samsover, vänjer ni er vid att ligga i samma ställning timme efter timme?

Jag samsover med min bebis och får värk i kroppen efter ca 1 timme. Om jag rör på mig (t ex lägger mig på rygg) så vaknar han. Vänjer man sig vid att ligga i samma ställning? Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Ni som samsover, vänjer ni er vid att ligga i samma ställning timme efter timme?
  • detta

Min bebis är 3 månader och sover med näsan mot tutten. Om den försvinner så vaknar han. Men jag får väl försöka att lägga mig på rygg och hoppas att han vänjer sig. Tror ni att det funkar eller är han för liten?

• detta
    Judiths skrev 2015-03-25 17:56:03 följande:

Säger som föregående. Har samsovit från start med vår dotter som är drygt 2,5 nu. I början var hon känsligare men nu rör jag mig som jag vill och hon får anpassa sig. Behöver jag mer plats föser jag bara undan henne en bit. Hon kanske vaknar till men somnar om igen.

2,5 år eller månader?
  • detta
    soundtrack skrev 2015-03-25 18:41:29 följande:
    Så var min tjej också när hon var mindre Nu är hon 7 mån och brukar själv rulla över på rygg efter en stund och då kan jag också ändra ställning. Men när hon var mindre så var det som sagt konstant sidoläge som gällde. Jag växlade mellan höger och vänster sida varje gång hon vaknade vilket var ca varannan timma. Första veckorna var hemska, jag var jättestel och öm i kroppen men det blev bättre med tiden. Så ja, min kropp vande sig iallafall.
    Bra, det är det jag hoppats på . Precis så för mig också, byter sida varannan timme. Kanske ska börja gå upp och sträcka på mig. Fast då blir det garanterat gråt.

Men jag ska försöka få honom att vänja sig vid rörelser.
  • detta
    Mira76 skrev 2015-03-25 17:53:24 följande:

Jag samsov de första 7-8 månaderna med min dotter. Men sen tog vi istället av långsidan på spjälsängen och ställde intill vår säng. Önskar jag hade gjort det tidigare! Man får mer utrymme för sig själv och kan röra sig, men man är samtidigt nära sin bebis.

Det har vi gjort och jag hoppas att han en vacker dag vill sova i den . Oj vad jag ser framemot det.
  • detta
    Judiths skrev 2015-03-25 18:35:38 följande:
    Förlåt, 2,5 år är hon nu.
    Ok! Det var ju synd
Svar på tråden Ni som samsover, vänjer ni er vid att ligga i samma ställning timme efter timme?