Gåva från kollega
Alltså jag förstår nog inte alls. En kollega vill ge en gammal dator till din partner? (Jo en laptop som legat i tre år är gammal och i princip värdelös) Vad är problemet? Varför skulle det inte va ok? Det är väl jättebra!
Alltså jag förstår nog inte alls. En kollega vill ge en gammal dator till din partner? (Jo en laptop som legat i tre år är gammal och i princip värdelös) Vad är problemet? Varför skulle det inte va ok? Det är väl jättebra!
Sen skulle jag väl personligen inte vilja ha en tre år gammal dator om mitt klagomål på den jag redan hade var att den är gammal och seg, en ny och pigg kostar ju bara några tusen. Men det kan ju vara bra att ha så länge eller som back-up.
Jag har 85 kollegor på min arbetsplats. Ibland fikar jag med nån jag vanligen inte snackar med (och knappt vet namnet på) och då skulle just en sån här grej kunna uppstå.
Många skriver att den inte är värd nåt. Men speldatorer brukar vara ganska dyra faktiskt och denna var väl oanvänd?!
Med det sagt tror jag absolut inte killen hade nån baktanke. Jag hade lätt kunna ge bort något som bara ligger och skräpar till en kollega.
Jag upphör aldrig att förvånas över datorannonser på blocket. Folk tror på fullt allvar att en laptop som kostade 6000 för två år sen kan säljas för 4500 idag... När jag kan köpa en ny bättre för samma summa...