• Aniiee

Gåva från kollega

nymedlem skrev 2015-03-27 09:58:48 följande:

Många skriver att den inte är värd nåt. Men speldatorer brukar vara ganska dyra faktiskt och denna var väl oanvänd?!

Med det sagt tror jag absolut inte killen hade nån baktanke. Jag hade lätt kunna ge bort något som bara ligger och skräpar till en kollega.

Mitt ex köpte en speldator en gång för 45 000. Tre veckor senare var den inte värt mer än 30 000. Det går förbannat fort från att en dator är en ny hyperbra dator med senaste hårdvaran till att vara lite halvtaskig med utdaterad hårdvara....
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Aniiee
    Anonym (Plrrbt) skrev 2015-03-27 13:01:42 följande:

Jag upphör aldrig att förvånas över datorannonser på blocket. Folk tror på fullt allvar att en laptop som kostade 6000 för två år sen kan säljas för 4500 idag... När jag kan köpa en ny bättre för samma summa...

Det finns till och med folk som vill ha lika mycket för sin fem år gamla dator som de själva gav för fem år sedan......
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
Svar på tråden Gåva från kollega