• Stura

BF december 2015 :-)

Jag är gärna med i gruppen :) Har BF 10/12 och det är första barnet (fick MA i januari, hade Bf i augusti men hoppas att det ska gå vägen denna gången) :) Så roligt att det redan är ett helt gäng här!

• Stura
    frida1991 skrev 2015-04-10 18:15:45 följande:

Hej tjejer! Jag känner mig så matt och energilös. Håller på att svimma när jag står upp för länge. När jag skulle duscha blev det helt svart för ögonen och fick lägga mig ner. Hänt ca 4 gånger idag. Någon som vet varför?

Jag har precis likadant, får sätta mig ner om jag stått i någon minut och det svartnar helt för ögonen när jag kliver ur badet. Ska tydligen bero på lågt blodtryck som är vanligt att man får i början, om man har lågt blodtryck redan innan så blir det väldigt lågt nu och då kommer det att vara såhär ett tag. Men det ska gå över efter några veckor när blodtrycket stabiliserat sig :)
  • Stura
    anabana skrev 2015-04-11 09:05:50 följande:

Hej alla! Är nu i vecka 5 (4+3) men känner inte av ngt mer än att jag är extra trött på kvällen, och lite ilningar då och då i magen. Är det någon annan som inte heller känner av några direkta symptom? Blir lite orolig...

Hej, jag är i 5+2 och det enda symtomet jag har är trötthet och viss ömhet i brösten! Blir såklart orolig men det verkar inte vara helt ovanligt.. :)
  • Stura

Hallå, jag tänkte kolla med er om utlandsresor. Har läst att det är lite olika regler för olika resebolag och att det behövs läkarintyg efter någon vecka man har nu insett att det som gäller där för deras regler är gällande flyget bara. Men att det är irrelevant egentligen för att det är hemförsäkringens regler som man ska följa eftersom att de är de som står för sjukvårdskostnaderna om förlossningen skulle starta eller om någon komplikation skulle uppstå, och vad jag har hittat där är att man kan resa utomlands senast vecka 27. Är det någon annan som har uppfattat detta annorlunda eller som vet hur det är? Vore ju tråkigt om man inte får resa efter första veckan i september ???? men bra att veta så att man inte hamnar i en sitution där man får betala hur mycket som helst :)

• Stura

Åh vad bra!! Känns det fortfarande bättre? Var det via din bm som du hittade detta? Var i Sverige gick du? :)

laluna skrev 2015-08-08 18:31:42 följande:

Idag har jag testat akupunktur mot foglossning och peppar peppar jag känner förbättring ???? är inte smärtfri men det är på en hanterbar nivå ????

• Stura

Jag har uppfattat det som att om mår för dåligt för att utföra ditt jobb innan du kan ta grav.penning så kan du bli sjukskriven. Men kolla med barnmorskan! det ska såklart gå att lösa, ifall din arbetsgivare inte kan ge dig andra arbetsuppgifter :)

Roxy81 skrev 2015-08-27 11:23:41 följande:

Jag ska börja med det nu i helgen, blir ju matt vara man tittar på allt som ska fyllas i. Jag gör så gott jag kan, så får arbetsgivaren titta med. Är det ngt mer FK undrar över får de väl ringa.

Enda jag är orolig över är att jag idag är i vecka 26 och redan börjar få jobbigt med att ta mig upp och ur lastbilen. Sitter just nu och har rast och har ont i nedre delen sv livmodern. :( Men men får ju inte gravpeng förens tidigast v. 32 och den intjänade semestern får man ju inte ta ut förens efter årsskiftet. Jag vet inte hur man gör om jag känner att jag inte klarar jobba. Fem veckor utan inkomst gynnar ju inte ekomomin. :/

Roxy81 skrev 2015-08-27 11:23:41 följande:

Jag ska börja med det nu i helgen, blir ju matt vara man tittar på allt som ska fyllas i. Jag gör så gott jag kan, så får arbetsgivaren titta med. Är det ngt mer FK undrar över får de väl ringa.

Enda jag är orolig över är att jag idag är i vecka 26 och redan börjar få jobbigt med att ta mig upp och ur lastbilen. Sitter just nu och har rast och har ont i nedre delen sv livmodern. :( Men men får ju inte gravpeng förens tidigast v. 32 och den intjänade semestern får man ju inte ta ut förens efter årsskiftet. Jag vet inte hur man gör om jag känner att jag inte klarar jobba. Fem veckor utan inkomst gynnar ju inte ekomomin. :/

• Stura
    Beya skrev 2015-10-05 12:51:25 följande:

Är det någon mer än mig som det är riktigt jobbigt för med och andas? Innan kände jag bara det om jag låg på rygg men nu är det även när jag ligger på rygg eller sitter..

Ja tyvärr samma här med, haft så i några veckor. Bara när jag ligger på vänster sida som jag kan andas normalt, när jag står så är det också okej men att sitta är väldigt jobbigt :/ köra bil eller dylikt är inte alls kul :(
Svar på tråden BF december 2015 :-)