• Anonym (Rädd)

    Hur svårt att få igångsättning?

    Väntar mitt tredje barn. Med första gick jag över 17 dagar, andra 13 dagar. På grund av grundsjukdom är min livmoder försvagad så värkarna håller på i flera dygn utan att barnen kommer ut, krävs till slut alltid "igångsättning" trots att jag redan är igång, om ni förstår vad jag menar.

    Med senaste barnet gick jag från 6cm öppen till att hon var ute på 5 minuter, barnmorska hann ej in i rummet och påstod att jag inte skulle krysta när min sambo sprang ut i korridoren. Detta blev ett stort trauma för mig då jag var säker på att både jag och dottern skulle dö då jag inte kunde stå emot krystningskänslorna trots att jag enligt dom bara var öppen 6cm.

    I och med min grundsjukdom så kommer troligtvis även kommande förlossning att vara segstartad och sedan flyga ut när det väl är på gång. 

    Ska även tillägga att min grundsjukdom gör att jag mår fruktansvärt under graviditeterna, med många ovanliga besvär.

    Förra graviditeten blev jag lovad igångsättning, detta hölls dock ej. Denna gången vill jag verkligen bli igångsatt, hur svårt är en sådan sak egentligen att få igenom?

Svar på tråden Hur svårt att få igångsättning?