Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Varför allt detta vin?

Vin är gott, nu dricker jag inte vin varje dag och ofta inte mer än ett eller två glas när jag dricker vin. Men mjölk till maten, inte en chans, hellre vatten då

• sextiotalist
    Anonym (varför vin) skrev 2015-03-30 15:33:47 följande:

Naturligtvis är det inte farligt att dricka lite vin en fredagskväll. Det kan däremot bli ett riskbeteende när man gör det varje vecka.

Riskbeteende är när du som kvinna t.ex kommer upp i 1 1/2 flaska vin per vecka, inte ett eller två glas varje fredag
  • sextiotalist
    Anonym (varför vin) skrev 2015-03-30 15:35:30 följande:

Nej, det där har jag funderat på. Dricker ni lite mjölk överlag i Sverige? Jag kan säga att här dricks det i princip enbart mjölk till maten, oavsett om man äter hemma eller på restaurang. Konstigt att det skiljer sig så på en så "vardaglig" punkt.

Man dricker nog rätt mycket mjölk i Sverige, men fler börjar dricka vatten. Går man ut på en lunchrestaurant så kan man nog räkna med att mins 75% har vatten i sina glas, finns det mjölk så är det nog en äldre generation eller barn som har det glaset (om det inte är pannkaka då är det fler som har mjölk)
  • sextiotalist
    nymedlem skrev 2015-03-30 20:05:59 följande:

Jag känner ingen som inte dricker mjölk till maten. Trodde jag de flesta svenskar gör. Vin dricker jag extremt sällan.

De enda jag känner som dricker mjölk till maten regelbundet är barn.

Sambon gör det ibland. Men varken jag eller tonåringen gör det.
  • sextiotalist
    Anonym (Aw) skrev 2015-03-30 20:32:45 följande:

Det är lill-lördag, after work, fredagsmys och sen en redig krogrunda på lördagen= den genomsnittlige svensken.

Knappast den genomsnittliga svensken, mer de som ännu inte skaffat familj eller de vars barn är vuxna.

Svar på tråden Varför allt detta vin?