Varför allt detta vin?
Dricker man bara ett par enskilda glas vin per vecka så är det absolut ingen fara, snälla rara. 

Dricker man bara ett par enskilda glas vin per vecka så är det absolut ingen fara, snälla rara. 

Nä, sant. Många dricker säkert för smaken. Dock kommer vi inte ifrån att alkohol och mjölk är en ganska dålig jämförelse. Vi vet säkert båda två vad en för kraftig alkoholkonsumtion kan leda till. Mjölk är inte lika riskfyllt, såvida man inte är laktosintolerant då.
Förresten, en aning trä och torkad frukt? Känner ni faktiskt sådana smaker?
är som sagt ingen vindrickare hehe.
du blir lika full utan att lufta flaskan. pratet om "ett glas vin" är bara för de som skäms för att de tycker om alkoholens effekt. hade brännvinsfabrikanterna varit lika duktiga på smygreklam (sälja in en livsstil) hade "ett glas vin" människorna varit "ett glas brännvin" människor istället.
Jag upplever det helt annorlunda här i Sverige jämfört med andra länder. I andra länder 'är det väldigt vanligt att man dricker vin varje kväll till maten eller tar en drink efter jobbet medan det i Sverige är väldigt vanligt att man "sparar" sig till fredag eller lördag då man super skallen av sig.
Undrar om dessa vinmänniskor vet om att en hel del vin renas i fiskars urinblåsa :D
Hahaha håller med.
Kan inte såna personer tala om för folk i Medelhavsländerna att ett par glas vin i veckan är för mycket och att man då troligen är alkis? ![]()
Nä, man är inte alkis för att man dricker ett par glas i veckan. Finns ingen i tråden som påstått det.
För övrigt kan väl ingen ha missat att mjölk verkligen inte är bra att dricka, så om nån dricker ett glas vin till maten och en annan ett glas mjölk så går ju det ändå på ett ut.
20% av svenskarna har en riskkonsumtion. Tyck vad ni vill om det, men jag anser att det är ganska mycket. Och jag tror faktiskt att en hel del av dessa 20% är s.k. skåpsupare.
Näpps, allmänt känt att vin renas i fiskars urinblåsa eller gelatin.
Jag har fått lära mig att det rent generellt är så att ju dyrare vin desto större sannolikhet att det använts gelatin eller andra animaliska klarningsmedel från t ex fiskars simblåsa eller fiskrens. Är man inte vegetarian behöver det inte vara nåt som har större betydelse, även om det kan _låta_ äckligt
Nej för att sluta med det måste jag först börja och det vill jag inte.
Skål!
Nej.
Skål!