Anonym (Sofia) skrev 2015-04-01 10:05:10 följande:
Är det fel eller oartigt att påpeka för överviktiga att de kanske inte borde köpa så mycket godis och läsk? Eller ge tips om mer hälsosam mat? Jag brukar ganska ofta göra det och försöker uppmuntra till en hälsosam livsstil.
Min man tycker att det är fel och sonen tycker ibland att jag är pinsam. Men det gör ju i alla välmening, så varför skulle det vara fel? Ingen vill väl vara tjock? Jag tänker att det också är lättare att inte köpa en massa chips om någon säger åt en..
Vad tycker ni?
Jo, det är självklart alltid jättekul att få tips om hälsosam mat när man är extra svullen och plufsig efter en radda cancerbehandlingar. Kortison och extrema hormonbehandlingar, det kan nog lösas av lite bönor i maten. Du vet nog bättre än mig läkare vad och hur jag ska äta, eller hur?
Eftersom du riktar din TS mot överviktiga (vilket man är om man väger ett kg över normalvikt) och inte feta (som har över 30 i BMI). Jag väger hela 8 kg över normalvikt. Fy fan för tjockisar som mig, liksom. Jag kanske ska sluta med mina behandlingar och bara äta nyttigt istället. Hellre dö smal än leva som tjock, eller hur, TS?
Kortfattat: Du vet inget om människor som du ser på stan. Ge fan i att kommentera något som du inte har att göra med.