Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

är det rimligt att rädda sitt djur till varje pris?

Hej. Har du hunden försäkrad? Ett husdjur är absolut en familjemedlem. Jag förstår din stora sorg. Vår hund bröt bakbenet när den var ett år. Allt kostade ungefär 40 tusen men hon är som tur är försäkrad.

• Anonym (Anna)

Vad säger veterinären om en operation?

• Anonym (Anna)
    Anonym (NOT!) skrev 2015-04-01 14:36:08 följande:

Altid denna kommentar.."tur den är försäkrad"

Ehhh..allt går inte på försäkringen,långt ifrån...

Många tester och blodprov exempelvis..

Been there done that..

Jag försökte inta vara dryg på nåt sätt.. Men det är ju en ganska besättning skillnad på pris.
  • Anonym (Anna)

"Väsentlig" jävla mobil.....

• Anonym (Anna)
    Anonym (djurvän) skrev 2015-04-01 14:27:31 följande:

Jag har inte råd att lägga så mycket pengar på ett husdjur. Jag skulle välja att avliva. Ett djur är inte en människa, inte en familjemedlem. Inte i min värld iallafall. 

Det är sorgligt att höra hur du resonerar. Min hund är min bästa vän och jag vet att det är så för många. Jag föredrar djur faktiskt framför människor, inte så konstigt med tanke på vilka konstiga människor det finns idag
  • Anonym (Anna)
    Anonym (veterinär) skrev 2015-04-07 10:01:37 följande:

Och du skulle betala 40.000 för en korsbandsoperation på din hund? Ring mig gärna!!!! 

Vi har redan varit uppe i den summan. Inte pga korsbandsop. Men brutet ben. Och har naturligtvis försäkring. Det kostade mycket iaf. Vad är problemet !?!?!?!?!?!?!?!
  • Anonym (Anna)
    sotoo skrev 2015-04-07 11:35:37 följande:

Men vad får man eg ut på försäkringen då? Låter som att man blir lurad av försäkringsbolagen.

När vi köpte vår nya schäfer så uppdaterade vi vår försäkring (som tur var) jag tror att självrisken är ca: 1600kr och att man bet. 15% av kostnad efter självrisken är betald. Denna period räcker i 100 dagar (tror jag) har ju inte pappren framför mig. I vårt fall, op. Av brutet ben, återbesök, rehab, komplikationer i såret så op. Igen med borttagning av platta och skruvar. Återbesök. Ja, ja minns inte allt, men allt klarade sig inom denna period, med nöd o näppe.
  • Anonym (Anna)

Att göra eller inte göra. Jag skulle nog inte starta en tråd om det iaf för det blir många svar, för och emot, och en hel del dumma svar. Bara du själv kan avgöra hur du ska göra med din hund. Den är försäkrad säger du så varför frågar du här??? Borde du inte rådgöra med en lr fler veterinärer ist? Bara du och ditt samvete avgör. Lycka till.

Svar på tråden är det rimligt att rädda sitt djur till varje pris?