• Hadran­iel
    Äldre 7 Apr 19:46
    2779 visningar
    4 svar
    4
    2779

    Råd för att lyckas hitta partner som introvert kille?

    Hur ska man göra för att hitta någon om man är introvert lagd som kille? De flesta tips gällande hur man ska träffa någon innebär ju att man måste röra sig ute bland större folksamlingar vilket är något jag verkligen avskyr och som tar extremt mycket energi för mig. Det är inte så att jag är osocial i det stora hela utan jag älskar djupa diskussioner om relevanta ämnen, att göra saker tillsammans i små grupper (spela sällskapspel och dylikt). Det är mer offentliga miljöer med massa folk omkring, gruppaktiviteter med mer än max runt 8 personer åt gången samt ytligt kallprat som är problemet för mig. Helst umgås jag med en person i taget om det går om inte aktiviteten ifråga kräver flera deltagare.

    Att gå ut på ställen med massa folk som krogen, fik eller dylikt känns inte alls aktuellt utifrån mitt sätt att vara. Detsamma gäller med de flesta fritidsaktiviteter som sker i grupp. Även om man skulle hitta något man gillar att göra så måste det ju vara väldigt stor omsättning av folk för att träffa någon på detta sätt för annars måste man ju hela tiden hitta nya aktiviteter när man undersökt alla möjligheter bland de tjejer som finns där från början. Föredrar oftast att göra de saker som intresserar mig på egen hand istället för tillsammans med andra människor då det blir trevligare miljö samt att man slipper dränera energinivåerna. Dessutom vore det nog bäst om jag hittar en tjej som inte heller har ett så stort behov av att ha massa personer omkring sig hela tiden samt är ganska hemmakär och då känns det ju inte som folksamlingar är det bästa sättet att hitta den sortens tjejer heller. Att göra ett bra intryck på tjejen är väl inte heller det lättaste om man är hyperstressad och vantrivs i sammanhanget direkt.

    Att försöka träffa tjejer genom vänner och jobb har jag redan försökt och jag har gått igenom i princip hela det nätverk jag har, samt varit öppen med att jag gärna skulle vilja träffa nya singeltjejer för att se om de kan leda till något seriöst.

    Nätdejting har inte heller fungerat något vidare. Dels får man väldigt dålig respons på egna kontaktförsök och tjejer tar extremt sällan kontakt med mig (kanske någon gång ibland med ett till två års mellanrum) men de gånger som det händer brukar det gå ganska bra först för att sedan skita sig på grund av att tjejerna mått så dåligt psykiskt och inte känt sig redo för en relation ännu. Dessutom verkar omsättningen av tjejer vara riktigt låg då det var ungefär 90-95% samma tjejer när jag kom tillbaka efter att ha tagit paus från nätdejtning i ungefär ett års tid som när jag började mitt uppehåll. Tänker väl försöka öka mitt deltagande på andra forum på nätet som känns hyfsat intressanta för att se om man träffar på någon intressant av en slump där, men än så länge har inte det gett någon framgång heller.

    Så har någon några bra tips på hur man kan gå tillväga för att öka chanserna att hitta någon skulle jag uppskatta det jättemycket. Chansen att någon intressant tjej kommer och knackar på min dörr av en slump och säger "Hej, vill du umgås med mig!" är ju i princip obefintlig, men samtidigt vill jag ju inte utsätta sig för psykisk tortyr genom att vistas i miljöer jag avskyr bara för att ha en minimal chans att träffa någon.

    Även tips på hur man kan hantera avsaknaden av fysisk närhet skulle vara uppskattade då sannolikheten att jag får förlika mig med att leva själv stor del av eller hela livet känns relativt stor tyvärr.

    Jag skapade först en likadan tråd under "Sex och samlevnad" då jag först inte lyckades hitta någon kategori som jag tyckte passade in bra för min frågeställning. Finns det någon moderator som vill plocka bort den förra tråden för att slippa ha två liknande trådar är detta helt ok för mig, men jag vill ha en tråd i denna kategorin oavsett då jag misstänker att jag kanske kan få mer råd och gensvar här.

  • Svar på tråden Råd för att lyckas hitta partner som introvert kille?
  • audio
    Äldre 7 Apr 20:25
    #1

    Häng ute med dina introverta kompisar och deras kompisar.
    Hur gammal är du? Hur ser du ut? Glad


    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Hadran­iel
    Äldre 7 Apr 20:32
    #2
    audio skrev 2015-04-07 20:25:02 följande:

    Häng ute med dina introverta kompisar och deras kompisar.
    Hur gammal är du? Hur ser du ut? Glad


    Att hänga ute med vänner är ju ingen höjdare då jag verkligen avskyr offentliga miljöer med mycket folk i. Är ju snarare så att jag brukar ha svårt att ens umgås med de flesta av mina vänner just för att de envisas med att vistas på platser med alldeles för mycket människor.

    Jag blir jättestressad, mår skit och min energi dräneras riktigt fort om det är för många människor inom syn och höravstånd. Visst kan jag stå ut i miljön hyfsat om jag dricker stora mängder alkohol, men jag tycker inte riktigt att det är värt det och har tröttnat på att supa skallen av mig bara för att kunna vara hyfsat social.

    Jag är förresten 32 år gammal i nuläget.
  • audio
    Äldre 7 Apr 20:38
    #3
    +1
    Hadraniel skrev 2015-04-07 20:32:51 följande:
    Att hänga ute med vänner är ju ingen höjdare då jag verkligen avskyr offentliga miljöer med mycket folk i. Är ju snarare så att jag brukar ha svårt att ens umgås med de flesta av mina vänner just för att de envisas med att vistas på platser med alldeles för mycket människor.

    Jag blir jättestressad, mår skit och min energi dräneras riktigt fort om det är för många människor inom syn och höravstånd. Visst kan jag stå ut i miljön hyfsat om jag dricker stora mängder alkohol, men jag tycker inte riktigt att det är värt det och har tröttnat på att supa skallen av mig bara för att kunna vara hyfsat social.

    Jag är förresten 32 år gammal i nuläget.

    Du är lite för ung för mig... Obestämd


    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Hadran­iel
    Äldre 7 Apr 20:46
    #4
    audio skrev 2015-04-07 20:38:21 följande:

    Du är lite för ung för mig... Obestämd


    Vilken osis! Flört
Svar på tråden Råd för att lyckas hitta partner som introvert kille?